ovulatie en temperatuur...

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Music Mama, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nephtys

    nephtys Bekend lid

    24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Rogi dan zal ik vast m'n voorbereidingen treffen.
    Raar he die gyn. Maar even voor de duidelijkheid ik heb dus wel een ei gehad? Dus ik moet een ongi krijgen... Toch? Zeker nu die temp gedaald is.
    Als ik volgende week (eind) geen ongi heb dan afspraak maken dus? Moest sowieso komen indien geen ongi.
    Dan wil hij me weer zien op dag 21. Want we mogen weer proberen na de ongi als we zouden willen. Spannend
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Als het goed is moet de ongi een dezer dagen komen nephtys.
    Mag ik jou vragen om je verhalen wat duidelijker te verwoorden?
    Ik moet vaak jouw tekst meerdere keren lezen om te begrijpen wat je bedoeld. Vaak kloppen woorden/spelling niet en ook de grammatica niet ;)
     
  3. mamalap

    mamalap Niet meer actief

    Nope negatief. Misschien morgen. Ik doe er echt ook nog maar 1 per dag. Als ik een knaller heb is dat toch 2 dagen bij mij.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk echt dat die laatste cassette een knaller was (samen met die donkere dipstick).
    Dat zou betekenen vandaag je ei (wat ook die dip kan verklaren)
     
  5. nephtys

    nephtys Bekend lid

    24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga ik doen!!
    Ik moet de laptop pakken ipv telefoon 😁
     
  6. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Nephtys misschien kun je vragen om bloedprikken (zo snel mogelijk als je ongi bent, dus vandaag of morgen) om te testen op je progesteronwaarde? Alleen zo kun je de arts nog laten overtuigen dat je echt wel een eisprong hebt gehad. Meestal doen ze dat een week na eisprong, daarna neemt die waarde vanzelf af. Maar als je net ongi bent kunnen ze aan de progesteron volgens mij nog wel zien of er iets gesprongen is.

    Ik heb altijd begrepen dat je met zo'n kaartje als de jouwe eisprong moet hebben gehad. Ik had het afgelopen december andersom: met echo's was te merken dat er een follikel groeide, en toen die bij de laatste echo troebel was, namen ze aan dat ik op de wachtbank kon plaatsnemen. Het eitje zou gesprongen zijn en het troebele is dan omdat er wat vocht in teruggelopen is. Een week later heb ik m'n bloed afgegeven om op progesteron te laten testen, maar die waarde was erg laag. 14 ofzo. Te laag vond de dokter: haar 1e reactie was toen dat de follikel op de laatste echo dan misschien niet gesprongen was maar dat het een cyste was geworden. Soms kon dat gebeuren en dan werd je ongi omdat je lichaam wel het bms afbreekt. Alom verwarring bij mij, want ik was toen net begonnen met tempen en ik had zo'n mooie curve in die maand. Toen ik 'm liet zien was ze om. Met zo'n tempstijging-verhoging-daling als jouw kaartje nephtys, zou je volgens mijn gyn eisprong hebben gehad. Ik had toen ook zo'n duidelijk kaartje.
     
  7. nephtys

    nephtys Bekend lid

    24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank mlady
    Dat progesteron verhaal (testen) wil die ook niet doen. Ik tref t niet met die mensen.
    Nu NAv verhalen van vrienden in contact met hele lieve vrouw een gyn dus ik sluit m'n dossier hier af en ga dan daarheen mocht ik weer zwanger worden.
    Je zou idd denken met zo een temp kaart als de mijne dat je een ei hebt gehad. Wat hij dan zag mag Joost weten. Iig dun slijm en iets dat een ei kon worden;)
     
  8. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ben je op dit moment al ongi geworden? :)
     
  9. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Onze situaties zijn niet helemaal hetzelfde hè? Want bij mij was toen op de echo's duidelijk een groeiende follikel te zien. Dus dan was de conclusie van toch een gesprongen ei gemakkelijk te trekken.

    In de maand ervoor tempte ik nog niet, maar ging ik al wel voor echo's naar het ziekenhuis. Ik heb toen ook een ronde echt geen groeiende follikel gehad, terwijl ik wel netjes op tijd ongesteld werd. Dat schijnt niets te zijn om je zorgen te maken, 1 of 2x per jaar eisprong missen schijnt puur natuur te zijn.

    Misschien, zit ik nu te denken, maakt je lichaam dan ook wel zo'n mooie tempcurve. Je hormonen moeten dan toch aan de slag om het bms op te ruimen. Eigenlijk klinkt dat best logisch. Was ik maar gynaecologe geworden ;)

    Hoe dan ook: als je ongi wordt, kun je verder. En dat is nu het belangrijkste! ;)
     
  10. nephtys

    nephtys Bekend lid

    24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai o nee ik vergelijk zeker niet t was meer de uitleg van de gyn en maak me nu ook geen zorgen.
    Eerst ongesteld worden. Misschien morgen of overmorgen geen id. Nu nog niet in elk geval.
    Ben al blij dat ik zo een mooie curve heb en er een ei is geweest (daar vanuit gaande) dan is het lichaam in elk geval aan t herstellen.
    Hoop dat het voor jou ook goedkomt. We doen er allemaal genoeg aan.
    Tempen is echt een goede methode om te zien of je een ei krijgt of hebt gekregen. Al zal ik de komende maanden hulp nodig hebben die te vinden denk ik van jullie
     
  11. mamalap

    mamalap Niet meer actief

    Hmm ik denk het niet hoor. Dat heb ik namelijk nooit zo laat na ovulatietest (die niet eens echte knaller was). Ik test morgen weer cd 18 is de dag dat ik normaal mijn knaller heb. Zo niet elke dag een testje en op cd 30 bellen als er niks is.
    ik heb vanavond feestje dus temperatuur morgen zal wel niet betrouwbaar zijn.

    Nepthys ik hoop dat ongi snel komt meid.
    Rogijuli morgen kom ik weer kijken bij jouw temperatuur ;)
     
  12. nephtys

    nephtys Bekend lid

    24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames ... Welke tijdstippen testen jullie? Dan weet ik dat ook voor straks weer. Ik drink wel veel... Ik bedoel ovulatie testen.
    Ik heb ze nog van 123 thuis test en van action liggen.

    Hoop ook dat ongi snel komt maar denk van wel.

    Ben begonnen ook met nieuwe job deze week!! Top! Ben helemaal zen en bovendien 4 ipv 5 dagen. Dit doet me zoveel goed.

    Knuffs
     
  13. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Je drinkt veel ovulatietesten? Haha :p Ik begrijp RoGi wel: ik snap ook meestal wel wat je bedoelt maar moet wel goed lezen ;)

    Ik doe tegenwoordig meestal ovulatietestjes als ik thuiskom van m'n werk. Moet dan toch eigenlijk altijd wel plassen. Heb ook een tijd m'n allerlaatste plas voor het slapengaan gebruikt. Dan zijn de streepjes misschien wel wat lichter, maar als je consequent op hetzelfde tijdstip test, zie je de verschillen echt wel. Tijdstip maakt imho dus niet zoveel uit, als je maar consequent bent. (ik ben tegenwoordig gewoon ongeduldiger en wil dan direct testen als ik thuiskom ;):D)

    Veel plezier vanaaf Mamalap!
     
  14. nephtys

    nephtys Bekend lid

    24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja ik lees dat nu ook Sorry moet echt die telefoon laten met laptop gaat t beter.
    Dank.

    Enjoy mamalap!!! Ikke ga naar sauna !! Mmmmmm
     
  15. Daantj

    Daantj Bekend lid

    24 aug 2014
    603
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ gold still waiting for the red days...nog geen tekenen niks

    Hoe gaat het met jou?

    Knuff dames
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Hier 36.9. Heb wel heel onrustig geslapen (veel wakker).
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ga vandaag maar eens een testje doen.
    Is hij negatief dan weet ik dat het mislukt is (zoals mijn gevoel zegt).
    Is hij positief dan eens kijken of hij donkerder is dan die van eergisteren (die was heel licht etos cassette) en hieruit een conclusie trekken.
    Vandaag 10 dpo en 12 dagen na pregnyl.
     
  18. mamalap

    mamalap Niet meer actief

    Hmm spannend Rogijuli! Mijn duimen draaien!
     
  19. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ohh spannend! Ben benieuwd!!
     
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Niet zo spannend hoor, weet toch al wat de uitslag zal zijn ;)
    Ben mega sjaggie dus weet dat mijn ongi eraan komt.
     

Deel Deze Pagina