Nee, het is handiger om even een nieuw topic te openen Per ongeluk worden er hier nu verschillende nieuwe vragen gesteld. Terug naar Daantje, heb even terug gelezen, ronde 2 nu. Hopelijk gaan we nu een duidelijke eisprong vinden....tot de eisprong is tempen niet heel erg boeiend en mag deze best naar beneden knallen, dat maakt niets uit hoor. Ben benieuwd...en ik duim alvast
He ankie ik denk dat je temperatuur morgen omhoog gaat, dan zet hij eisprong op vandaag. Nog zeker 1 keer klussen vandaag voor zekerheid. Veel plezier
Dank je Zonnetje80.. ik wilde geen kreng zijn en het zeggen.. maar dacht wel wat jij nu schrijft hihi... dus dank je wel
pfff ik ben lekker bezig.. ik heb netjes mijn temp bijgehouden de eerste paar dagen vanaf het begin van mn menstruatie.. maar dag 4 werd ik 40 min te laat wakker.. (ik temp altijd om 6:30 uur..) dus heb ik die maar overgeslagen.. daarna is het weer 4 dagen goed gegaan (dag 5,6,7 en 8) en toen weer 3 dagen te laat wakker...( dag 9,10 en 11 dus niet getempt) toen weer wel getempt en de dag daarna werd ik weer 7:10 uur wakker.. dus dacht ik nou ja dan temp ik voortaan maar om 7:10 uur.. de dag daarna werd ik om 6:30 uur wakker.. dus dacht ik, ik ga nu ook gewoon tempen en dan temp ik ook om 7:10 uur.. 6:30 uur was mijn temp 36.6 en om 7:10 uur was mijn temp 36.8! ik weet nu niet zo goed welke temp ik moet aanhouden.. ik heb dag 14,15 en vanmorgen dag 16 maar 7:10 uur aangehouden.. temp is de afgelopen 3 dagen 36.8... wat zal ik met dag 13 doen? als ik hem op 36.6 zet zegt mijn mama apps dat ik dag 13 mijn ei had.. wat dus niet zo is (denk ik zo) ik zit lekker te klooie... wie kan mij helpen?!
Pff groot verschil voor anderhalf uur. Ik heb het ook regelmatig maar bij mij scheelt het vaak maar 0,05 graden of nog minder. Vanochtend ook gehad 6.04 uur 36.18 en 7.14 uur 36.21. Ik heb laatst ergens gelezen dat je dan iets mag afhalen van die hogere temperatuur ( zal nog even zoeken naar site). Maar pin me er niet op vast. Misschien dat iemand anders een beter antwoord heeft voor je.
ja ik vond het ook echt een wereld van verschil!! ik ga volgende maand ook een andere thermometer gebruiken.. want dit ding is nix... is die van sensitest een goede? heeft iemand hier ervaring mee?
ow hihi mamalap ik zie net dat jij die van sensitest gebrukt! die is dus wel goed>?! dan ga ik die ook bestellen!
Gevonden: Correctiefactor (voor gevorderden) Als je een keer eerder of later meet dan normaal, kun je deze temperatuur omrekenen naar een 'normale' temperatuur. Om dat goed te doen, moet je eerst op verschillende dagen meerdere keren op een ochtend je temperatuur meten. Of meerdere keren 's avonds als je altijd 's avonds meet. Schrijf op wanneer je hebt gemeten en wat de temperatuur was. Zo zie je hoe jouw temperatuur normaalgesproken stijgt na het opstaan. Als je weet dat je temperatuur na 1 uur altijd 0,2 graden is gestegen, kun je 0,2 graden van je temperatuur aftrekken als je een keer een uur later opstaat en dan pas meet. Voorbeeld: A meet elke ochtend om 7 uur, voordat ze opstaat. Ze heeft ontdekt dat als ze een 0,5 tot 1,5 uur later meet, haar temperatuur steeds 0,1 hoger is dan op de meettijd. Daarom trekt ze 0,1 graad af van de gemeten temperatuur, als ze 0,5 tot 1,5 uur later meet dan normaal. Als ze 0,5 tot 1,5 uur eerder meet, telt ze 0,1 graad bij de gemeten temperatuur op. Bron: Anticonceptie methoden .nl - Temperatuur Methode
oke thanks! hier kan ik wel wat mee! ik ga morgen proberen om weer om 6.30 uur te meten EN om 7:10 uur.. en dan kijken of het weer zo veel scheelt.. ik ga wel richting eisprong nu als het goed is.. ik hoop dat ik hem weer dag 19 heb.. maar we zullen zien! ik zit alweer op dag 16! vind het best wel snel gaan eerlijk gezegd en dan volgende maand met de sensitest thermometer aan de slag! dan moet ik denk ik wel weer opnieuw mijn 'temp ritme' vinden.. maar das dan niet anders..
Ik vond het echt overzichtelijker met de sensitest temperatuurmeter. Hij moet er wel langer in maar volgens mij daardoor juist nauwkeuriger! Ik hoop voor jou ook weer op dag 19! Ik had vorige cyclus ei op cd27 mijn ei en zit vandaag ook weer op cd20. Beetje raar kaartje, door ziekte, vierdaagsefeesten en de hitte.... Word voor mij dus weer een lange, hoop zo op die knaller morgen
ja ik zag je kaartje inderdaad... ik hoop ook op een snelle eisprong voor je!! Over de thermometer.. hoelang doet hij er ongeveer over dan?
hihi oke.. ik had er ook 1 gehad die deed er bijna 2 min over.. dan duurt wachten langgg en denk je steeds.. 'hoor ik nou een piepje?' en dan kijk je.. maar dan heeft ie nog niet gepiept.. haha
Haha herkenbaar! Ik ben weleens bijna weer in slaap gevallen, dat ik echt weer wakker schrok na paar seconde... Ow dat ding (Bloos, Bloos)