ovulatie en temperatuur...

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Music Mama, Jun 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hmm xmoonlightx ziet er netjes uit! Ff vraagje aan jou, jij hebt ook vaak laat eisprong. Heb je ook vaker positieve ovulatietest in 1 cyclus? Of gebruik je die niet?
    Ik heb vaker een positieve ovulatietest in 1 cyclus en echt positief, laatst echt een knaller maar geen eisprong. Vraag me soms af hoe dat kan...

Lief zonnetje dat je ons erdoor heen sleept.
    Inderdaad daantje, steken kan groeipijn zijn, dus veel plezier!

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Nou ik heb de afgelopen twee rondes ovu testen van 123 testen gebruikt, dipsticks... Hierbij echt meerere positieve testen gehad. Dus de volgende ronde ga ik toch weer gebruik maken van de action testen . Bij deze had ik altijd maar 1 knaller..

Ik heb idd geregeld langere cyclussen, wel altijd een eisprong trouwens.. Behalve de 1e cyclus na de mk.. Ik ving op dag 26 urine op om te testen maar toen begon ik te bloeden, had toen trouwens wel een positieve ovu test, dus erg raar!!

Ben jij wel eens getest op pcos?? Daar hor je vaker bij dat je meerdere testen positief hebt maar geen eisprong.. Mijn ei springt namelijk wel altijd alleen de ene keer rond 14dg en de andere keer rond de 27/29 dg

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

Nooit getest, heb al kindje dan laten ze je sowieso een jaar wachten. Als puber ook heel onregelmatige cyclus daarom toen begonnen met de pil (maar was ook erg dun, ondanks veel eten) ze hebben verschillende malen wel schildklier getest wegens andere neurologische klachten in ogen, maar dat was altijd goed. Voor dochter was het redelijk 30 a 35 dagen, nu dus niet. Heb inmiddels wel een normaal gewicht. Heb tot nu toe ook wel elke keer eisprong behalve 2 cyclus na stoppen pil. Dus er is kans we wachten af en klussen ons rot ;) heb altijd geleerd positief te blijven.

4. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik heb nog foto van mijn positieve ovulatietesten maandag 14 juli en dinsdag 15 juli. Vooral die van maandag knalt behoorlijk. En dit had ik vorige cyclus ook. En in cyclus zonder eisprong ook. Ach ik houd alles bij en als het in november niet gelukt is. Sta ik bij arts op de stoep. ;)

Check:

5. Hoekje

Hoekje Actief lid

Jan 18, 2014
    188
    0
    0
    Katwijk
    deze zijn zeker positief.. ik hoop het heel erg voor je dat het deze maand raak is. En ben met je eens positief blijven is wel het beste soms moeilijk maar wel goed!!!

xxx

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Haha @hoekje bij deze positieve ovulatietesten is mijn ei NIET Gesprongen!!! Dat was juist het euvel dat ik dit regelmatig heb.....

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

Maar goed, Daan hoe was je temperatuur vanochtend? Voor jou komt dichterbij.

8. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    36.8 :D dus nog geen eispong hier.. vanavond wel aan de klus en dan morgen die 1e clearblue ovulatie test doen.. ik denk dat die negatief zal zijn.. want ik heb deze cyclus een stuk minder steekjes als vorige cyclus.. ik voel sinds eer gister wel wat steekjes maar niet zo heftig als de vorige keer...

@ Moonlight.. mooie lijst hoor! ik duim dat het gelukt is en dat je temp hoog blijft..

@ mamalap.. hoe weet je eigenlijk dat je geen eisprong hebt gehad?
    Ik had toen ik zwanger wilde worden van de eerste ook geen eisprong maar had het zelf niet door.. wel steeds positieve ovulatietesten en ik werd ook ongesteld.. maar heeeel onregelmatige cyclus (tussen de 28 tot 56 dagen)

9. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hmm nu 2 eisprongen gehad in bijna 8 maanden, bevestigd door temperatuur en lf. Ik ga er dus vanuit dat dit klopt.

Dat van die steekje en krampjes ga ik niet meer vanuit die heb ik inmiddels al 6 dagen....

10. Hoekje

Hoekje Actief lid

Jan 18, 2014
    188
    0
    0
    Katwijk
    ioh sorry had ik het even verkeerd begrepen..heel raar ja..
    ik gebruikte die van sensitest (de groene niet de witte) misschien kan je die eens proberen zijn ook niet duur.

11. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    meiden nog ff een vraag.. ik ben het weer vergeten hoe het ookalweer zat...

Stel ik heb deze cyclus weer op dag 19,20 en 21 positieve ovulatietesten net als vorige maand.. wanneer is dan mijn eisprong en wanneer moet ik dan vrijen om de meeste kans te hebben om zwanger te raken?

12. mamalap

mamalap Niet meer actief

Je moet vrijen op de dagen van je positieve ovulatietest. 24 tot 48 uur na het begin van je piek springt je ei. Je temperatuur gaat daarna pas omhoog! En niet iedereen heeft een dipje voor eisprong.

Is dit voldoende antwoord?

13. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Daantje, hoe was je ovulatietest, ging je toch vandaag doen?

14. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    Ik ga morgen de ovulatietest doen :)

En mamalap.. thanks voor je antwoord!

15. Hoekje

Hoekje Actief lid

Jan 18, 2014
    188
    0
    0
    Katwijk
    Meiden bedankt voor details en uitleg enzo.
    Ik wil jullie laten weten dat ik zwanger ben en ik gun jullie dat ook.

Mooi foto

Attached Files:

16. mamalap

mamalap Niet meer actief

Haha hoekje, heb je net gefeliciteerd in andere topic! Super nieuws!

@daantje: en? Hoe was je test en temperatuur???

Hier weer een hoge temperatuur terwijl ik me prima voel. Snap er houta meer van!
    Mijn temperatuur normaal voor ei 36,25 ongeveer, deze cyclus niet zo goed te zien omdat ik ziek was.
    Even voor jullie 2 variaties van mijn kaartje: donderdag 2 tijdstippen verschillende temperaturen gemeten:
    Ik ga voor de zekerheid uit dat mijn ei nog niet gesprongen is, maar mijn lichaam gewoon van slag is.

17. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    Hoekje gefeliciteerd!

Mamalap.. phoe.. echt een lastige zeg.. weet niet goed wat k ervan moet denken.. maar meid ik heb zitten denken he.. als je kan aantonen dat je steeds geen eisprong hebt met je tempkaarten kun je nu ook al naar de huisarts hoor voor een doorverwijzing naar een gyn! ik en mijn man waren juni 2011 begonnen voor onze eerste en we zijn januari 2012 al naar de gyn geweest! vaak is er ook een kleine wachtlijst voor je terecht kunt.. als ik jou was zal ik gewoon bellen en vragen aan de assistente wat je het beste kan doen.. nov is nog ver weg hoor als je moet wachten..

Hier.. mijn temp was 36.7 en ik heb die ovutest gedaan.. maar die was negatief.. ik weet het ook ff niet meer...

18. mamalap

mamalap Niet meer actief

Pff vervelend he! Dat je test niet overeenkomt met de symptomen? Ga je morgen weer testen? Hou je ook je afscheiding bij? Die verteld mij normaal gesproken ook wel veel.

Ik wacht nog even paar maanden. Tot nu toe 2 eisprongen gehad en misschien wel derde. Ik wacht sowieso af wat deze cyclus doet. Ook voor mij geldt komt tijd komt raad. We weten vanzelf over enkele dagen tot weken hoe het zit.

19. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    Mijn mamma apps weet het ook niet meer.. ik denk dat ik of een late eisprong heb of helemaal geen eisprong.. en dat laatste zal ik wel heel erg vinden :(

20. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    Meiden ik heb nog eens gekeken naar mijn vorige temp lijst.. en volgens mij heb ik gewoon niet goed gerekend! ik had deze cyclus als 1e dag 8 juli gezet.. maar volgens mij moet dat 6 juli zijn... ik had toen wat bruin/rood verlies maar het was niet veel.. de volgende dag had ik ook wat verlies en 8 juli brak het echt door,, wat denken jullie? moet ik toch 6 juli aanhouden als 1e dag i.p.v 8 juli?

Share This Page