Positieve zwangerschapstest maar temperatuurdaling...

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door johanne93, 24 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johanne93

johanne93 Lid

8 jul 2024
    14
    7
    3
    Hi allemaal,

Ben ik weer :) Ik test weer positief, dit keer een mooie oploop. Alleen dipt mijn temperatuur ineens flink. En gezien ik al 10 (!) rondes heb meegemaakt dat het alsnog mis ging rond de 4/5 weken knijp ik 'm.

Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?

P.S. De meeste mensen stoppen met tempen als ze positief testen ben ik achter, want ik kan geen vergelijking vinden op het internet.

Bijgevoegde bestanden:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Dit is geen dip hoor :). In je lf mag je temp wat fluctueren :)
    Het is pas een dip als hij zakt naar 36.6.. en zelfs dat mag een keertje zonder reden voorkomen.

johanne93 vindt dit leuk.
  3. Karlie

Karlie Niet meer actief

kom hier vaker de naam temperatuur kaartjes tegen, en temp,daling
    Wat houd dat in, ik snap dat het gaat om verschil in temperatuur, maar is daar sprake van wanneer iemand zwanger wil worden/ of is? Nog nooit van gehoord namelijk

4. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Wanneer je elke dag voor het opstaan je temperatuur meet dan zet je je temperatuur in een kaartje neer vandaar temperatuur kaartje.. en dan kan je daaraan sowieso zien of je eisprong daadwerkelijk is geweest want na je eisprong is je lichaamstemperatuur hoger dan voor de eisprong. Blijft je temperatuur hoog wanneer je je menstruatie verwacht dan kan het zijn dat je zwanger ben een zwangerschapstest zou dat dan bevestigen of niet. Wanneer je niet zwanger bent en ongesteld bent dan zakt je temperatuur weer om vervolgens na de eisprong weer iets te stijgen. Wanneer je besluit dagelijks je temperatuur te doen dan is het zo dat je dat doet voordat je op staat en het beste rectaal, en het liefst ook elke dag rond dezelfde tijd dus stel je staat om 06.30 op dan eerst ff die thermometer erin en ook in je weekenden en vakanties, let wel op dat bepaalde omstandigheden effect kunnen hebben op de hoogte van je temperatuur, zoals alcohol, s'nachts opstaan, griep ook is het het beste om dagelijks ook rond hetzelfde tijdstip naar bed te gaan dat geeft namelijk een betrouwbaarder beeld van je temperatuur

Karlie en johanne93 vinden dit leuk.
  5. johanne93

johanne93 Lid

8 jul 2024
    14
    7
    3
    Dankjewel voor je reactie! Inmiddels is het weer 37.1 en is mijn angst ook weer onder controle.

Ik dacht even aan een dubbele innesteling haha, maar dat is gewoon omdat ik heeel graag een tweeling wil :cry:

Karlie vindt dit leuk.
  6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Huh?? Een dubbele innesteling bestaat niet op deze manier hoor.
    De innesteling gebeurd altijd op hetzelfde moment. Niet dagen na elkaar. Dst is onmogelijk.

Maar waarom wil je heeeel graag een 2ling dat je er zo extreem verdietig van bent dat het er wellicht maar 1 is.
    Een 2ling brengt meer risico's met zich mee.
    Waarom bewust meer risico nemen?

7. johanne93

johanne93 Lid

8 jul 2024
    14
    7
    3
    Ik dacht toch zeker te weten dat een twee-eiige tweeling apart van elkaar kan innestelen, er kunnen zelfs dagen tussen zitten wist een kennis mij te vertellen (moeder van een twee-eiige tweeling die dagen na elkaar waren ingenesteld).

En nee, ik ben zeer zeker niet verdrietig! Joh, ik ben allang blij als het blijft zitten, dan gezond is en dan de bevalling nog! Überhaupt een kindje is een zegen, al helemaal in mijn geval.

Ik heb een tweeling mogen zien opgroeien en dat was magisch, ik vind ze zo bijzonder. Vandaar!

Karlie vindt dit leuk.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Nee de innesteling is bijna altijd op dezelfde dag (wonders uitgesloten uiteraard;)).

En een 2ling kan idd erg bijzonder zijn, maar ook best risicovol qua zwangerschap :)

9. johanne93

johanne93 Lid

8 jul 2024
    14
    7
    3
    Oh ja, die paniek meteen he.. Vreselijk! Hoe groot is jouw tempdip? Bij mij is het dus ook gewoon weer gestegen, dus RoGiJuLi heeft gelijk, niks om je zorgen om te maken.

Ik mocht vanwege mijn geschiedenis ook HCG laten prikken, die was 280 (met 12dpo) en ik begrijp dat dat aan de hoge kant is, dus vooralsnog is een tempdip niet erg!

10. johanne93

johanne93 Lid

8 jul 2024
    14
    7
    3
    Ik heb nog een vraagje, ik heb HCG mogen prikken vanwege mijn geschiedenis en ik had 12 dpo een waarde van 279 en nu 15 dpo een waarde van 1013. Volgens het internet is dat wel vrij hoog, het zal toch geen bbz zijn.. Heb jij hier ervaring mee? Of vind je dat ik de VK moet bellen?

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    :).
    Nee hoor, je maakt gewoon snel veel hcg aan. Superfijn, had ik ook:)

12. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Had ik ook, niks aan de hand en juist fijn!

13. johanne93

johanne93 Lid

8 jul 2024
    14
    7
    3
    Dankjewel voor je reactie!

Deel Deze Pagina