ik wil even weten of er meiden zijn die in dezelfde situatie zitten of zaten. ik heb net een tweede ICSI achter de rug; sinds afgelopen weekend weet ik dat dit mislukt is. Omdat we i.v.m. een TESE maar 2 buisjes zaad hadden, is het zaad op en kunnen we niet verder. We hebben ook geen cryo's. Er zal eerst een tweede TESE moeten plaatsvinden bij nana-man. We kunnen nog wel een tweede TESE doen, maar we willen hier eerst over nadenken. Voorlopig willen we even rust omdat het emotioneel en relationeel niet zo lekker loopt. Ik ben inmiddels wel 32 en mijn man is 36 dus we kunnen niet jaren wachten... wie herkent dit en/of wie heeft ook een tweede TESE gehad? En waarom wel/niet voor tweede TESE kiezen?
Wat erg voor jullie! Ik weet hoe moeilijk de hele icsi is. Wij zouden nooit kiezen voor een tweede tese dit omdat het testosteron van mijn vriend laag is, niet te laag gelukkig. Maar nu half jaar na de tese is het zo'n beetje op het randje, we willen geen risico dat het dan te laag zou worden. Onze gezondheid gaat voor! Maar naast dat zou ik nooit geen icsi meer doen met spuiten ect is me vreselijk tegengevallen. Denk dat je jezelf moet afvragen wat de risico's zijn voor jou man en daarin een keuze maken. Is geheel persoonlijk en doe wat 'goed' voelt voor jullie.
Ik denk inderdaad dat je dit zelf moet beslissen. Wij hebben eerst ook ICSI geprobeerd maar bij ons is dit helaas niet gelukt, het heeft nooit tot een bevruchting geleid. Wij konden het niet aan om het nóg een keer te proberen, dus nu gaan we het proberen met een donor. Daarover is heel veel gepraat en nagedacht natuurlijk, en ook dat is een hele heftige stap. Als ik het goed begrijp is er bij jullie wel een bevruchting geweest toch? Maar het is niet blijven plakken? Misschien dat als er wél bevruchtingen geweest zouden zijn bij ons, hadden we het nog wel een paar keer willen proberen.. Maar omdat de kans daarop zo ontzettend klein is, hebben wij besloten het niet te doen. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen of je denkt dat je dit allemaal nog een keer aankunt, en of je de andere optie, geen kinderen krijgen, aankunt, of dat je wellicht ook verdere stappen wilt ondernemen over een tijd..
Hoi, wij hebben hier geen TESE aan de hand, maar wilde even op je pauze reageren. Het is zeker allemaal emotioneel & rationeel heel erg zwaar. Wij hadden in aug onze laatste tp van de 1e ivf poging. Deze was ons toe heel erg zwaar gevallen en we hadden besloten als de 2eivf niet onder narcose kan houdt het op. gelukkig gaat ie nu onder narcose, ben ik in de tussentijd geopereerd aan endometriose, en sta ik nu (letterlijk) te stuiteren van de ivf hormonen. Ook hebben we afgesproken geen 3e poging meer te doen, omdat dat voor ons emotioneel gewoon te veel is. niet dat we niet willen, alleen er zit een grens aan wat je aankan. Dit is iets wat echt alleen jullie 2 samen kunnen bepalen en bespreken. Sterkte!!
Hi, mijn man heeft 2 x een tese gehad. En in het nieuwr jr gaan we voor icsi 4 en gaat manlief weer een tese doen. Sterkte!
Dank jullie! Inderdaad moeten we zelf kiezen maar ik was even benieuwd naar hoe anderen er mee om gaan...sterkte!
Sterkte, het is een moeilijke keuze. Voordat we een nieuwe tese gingen doen moest hij eerst een hormoon screening en een echo van het scrotum hebben. Aan de hand daarvan konden ze bepalen of het nog zinvol was om nog een tese te doen. Waar zitten jullie? Wij in het amc Ze kunnen tegenwoordig ook een acute tese doen. Dan is de tese gelijk met jou punctie. Dan heb je alles vers. Wij gaan dit doen. Nogmaals sterkte!