Hoi meiden, Vorig jaar dec ben ik gestopt met de pil, maart 2012 was ik al zwanger. Na een goede echo met kloppend hartje is het toch slecht afgelopen.... Stiekem verwacht (hoe naïef) je "snel" weer zwanger te worden, tot op heden nog steeds niet gelukt. Ik weet dat een jaar nog niet mega lang is, maar door een nasleep van 3 maanden na mijn MA ben ik zo verschrikkelijk onzeker geworden. Ga nu ronde 7 na de ma in.... 3 weken terug bij de gyn geweest (na doorverwijzing van ha), vanochtend de uitslag gekregen: zaad was super, bloedonderzoek was goed en echo zag er ook goed uit. Ze vertelde dat ze een kansberekening maken om te kijken hoe groot de kans is op natuurlijk zwanger worden. Bij ons kwam er 60% uit. Wat goed is volgens de gyn. Nu zit ik te denken, 60% is toch niet echt mega veel? Of zeg ik nu iets raars... Heb er niet naar gevraagd eigenlijk. Ze vertelde dat ze pas wat doen bij minder dan 40%. Wat is jullie ervaring? Ik kan op internet niet veel vinden over percentages..... Alvast bedankt! Liefs, Zoë
60% is hardstikke goed hoor. Geen zorgen om maken, ook omdat je al eens zwanger bent geweest en zaad en echo goed was.
Thanks voor je berichtje vroeg het mij ineens af... En werd onzeker.. Stom he. Jeetje meis, als ik jouw onderschrift lees.... Wat loop ik te zeuren...
Je zeurt niet hoor, kan me best indenken dat je onzeker bent. Juist na MK is het zo moeilijk om te wachten op de een of andere manier omdat je wéét dat je zwanger kunt worden. Je gaat je dan afvragen waarom het dan niet meer lukt. Had ik ook hoor...maar geef de moed niet op, het lukt jullie vast weer!!
Vind ik echt heel lief dat je dat zegt! En je slaat de spijker op de kop, dat verschrikkelijke wachten en de onzekerheid groeit met de maanden. Jij hebt het gewoon al 3 keer meegemaakt... Vind vooral heel moeilijk dat je droom uit kwam (met de zwangerschap) en weer kei hard van je afgenomen werd. Nu wachten totdat het je weer een keer gegeven is... Wat is bij jullie nu de planning?
Het is ook hard een miskraam...ik hou mezelf er maar aan vast dat het vruchtje niet goed geweest is en de natuur zijn werk gedaan heeft. Ik hoop toch wel met heel mijn hart dat een volgende zwangerschap niet weer een miskraam word. Dan kan je mij opvegen onderhand. Wij plaatsen onze laatste cryo in januari terug. Hopelijk slaat dat aan...( en blijft het eens 9 maanden zitten)
Pffff ja dat begrijp ik heel goed en dat heb ik nu al... Jeetje meis, wat spannend zeg! Ik ga echt heeeeeeeeeel hard voor je duimen!!!!!! Die kleine MOET dan gewoon blijven zitten, 9 maanden lang!!! Wil er niet aan denken hoor, maar in het slechtste geval.... Wat dan?
Dan moeten lief en ik goed in gesprek of we door willen gaan of willen stoppen. Mijn gevoel neigt nu meer naar stoppen, maar dat is mss ook gekleurd door het mislukken van de vorige terugplaatsing. Dat moet ik nog eventjes een plekje geven. Misschien een jaar pauze, maar das ook moeilijk want ik word al 34 volgende maand dus zoveel tijd hebben we niet meer. Het word spannend...ik hoop dat de laatste cryo pakt.. Opnieuw een hele icsi dat zie ik eigenlijk niet zitten.
Wat een onmogelijke keuze zeg.... ik duim echt heel hard dat jullie niet voor deze keuze komen te staan en je in januari heel goed nieuws krijgt. Bij jullie is zwangerschap op natuurlijke wijze onmogelijk? Ja je leeftijd gaat ook mee spelen he, dat begrijp ik heel goed... Was anders geweest als je eind 20 was... Wat is er de vorige keer mis gegaan? Als je het vervelend vind dat ik je van alles vraag moet je het zeggen he!
Mijn man is onvruchtbaar dus op natuurlijke manier geen kans. Wij maken gebruik van de sperma bank. Waarom het mis gegaan is weet ik niet...het ging alle 3 keren heel vroeg al mis... Mss gewoon niet goed...natuur heeft het meteen afgestoten...zal wel iets aan gemankeerd hebben. Weet jij de oorzaak van je miskraam?
Ja dat denk ik ook, maar daar heb je geen zak aan he... Natuurlijk weet je dat het niet voor niks mis gaat, maar waarom moet jou dat dan gebeuren he.... Veel mensen hebben dat tegen mij gezegd: gaat niet voor niks fout. Ja duh, dat weet ik ook wel! Maar dat betekent niet dat het niet erg is?! Word soms zo makkelijk over gepraat.... Dat lijkt mij helemaal lastig, helemaal omdat je man onvruchtbaar is... Je zult echt hulp nodig hebben bah wat oneerlijk! Ik heb heel veel echo's gehad omdat ik klachten had wat paste bij een BBZ, bleek gelukkig niet zo te zijn... met 5+6 klopte het hartje al.... Mocht daarna nog 1 keer bij de gyn komen voor alle zekerheid en dan naar de VK. Toen bleek met de laatste echo (8+4) dat het hartje was gestopt met iets minder dan 8 weken... Behoorlijke klap, je verwacht het gewoon niet meer, misschien naïef hoor. Maar je hoort altijd dat als het hartje klopt de kans op een mk minimaal is. Oorzaak, geen idee? Waarschijnlijk iets mis in de aanleg... Zeiden ze in het ziekenhuis. Zou gisteren uitgerekend zijn, uitgerekend die dag bevalt mijn schoonzus....
Hoe confronterend dat je schoonzus net op jouw uitgerekende datum is bevallen.... Lijkt me idd vreselijk om eerst een kloppend hartje te zien en daarna toch nog een misser te krijgen. Hier gelukkig nooit gehad, heb alleen echo's gehad om te kijken of de baarmoeder weer schoon was. Denk dat ik het moeilijker had gevonden als ik wel een echo met kloppend hartje had gezien, dan is het toch meer tastbaar op de een of andere manier. Wij hebben idd hulp nodig, maar dat is niet anders...lief heeft jammergenoeg geen broers die zouden kunnen doneren dus zijn we afhankelijk van een vreemde meneer die aan de spermabank doneert. Maar we zijn ontzettend dankbaar dat iemand dat belangenloos doet!!!
Ja echt heel bijzonder he!!! Maar goed dat er mannen bestaan die dat doen, vooral nu het niet meer anoniem is.... Wat vind je daar van? Of denk je daar niet over na? Ja was echt een enorme klap, natuurlijk ben ik dolgelukkig voor ze, maar tegelijkertijd ook heel verdrietig.... Ik had nu ook bevallen moeten zijn, of op knappen moeten staan.... Dochter van de vriendin van mijn vader is zondag bevallen, dus dubbelop Ik weet niet of het verdriet om de mk anders is, denk dat je sowieso vanaf het moment dat je die positieve test in handen hebt, je leven verandert. Je stelt je er meteen op in dat je over 8 maanden niet meer met z'n tweeën bent. En natuurlijk weet je dat het fout kan gaan, maar toch verwacht je dat niet bij jezelf...
het is nog wel anoniem hoor, het kindje kan alleen contact met de donor opnemen als bewezen word via de rechter dat hij dat nodig heeft. We hebben geen gegevens en de donor kan nooit zelf contact zoeken. Pas als het kind het echt nodig is kan je een aanvraag doen via de rechter zodat het kind de gegevens krijgt. Wij maken er geen geheim van, ook niet voor het kind. Dat hoort al vroeg dat hij/zij ontstaan is via een donor. Zo groeit het ermee op, en word het normaal. En wil hij/zij weten of hij op de donor lijkt en daar last van hebben dan dienen we een aanvraag in bij de rechter. Jeetje, jij hebt nogal wat bevallingen voor je kiezen...hier alleen veel zwangeren...mensen krijgen nu hun 2e,3e,of 4e kind. Terwijl ik al jaren eerder met de pil gestopt ben... Frustrerend soms..
Beetje late reactie... Sorry! Hoe is het? Ik wist niet dat het zo ging, alleen dat het niet meer compleet anoniem is! Maar goed hoe jullie er in staan, zou ik ook zo hebben denk ik. Duim dat in januari alles goed mag gaan en BLIJFT gaan!! Ja was best pittig... Echt een week alleen maar gehuild, als iemand weer vroeg: hoe gaat het... Maar lucht wel op... Moet er toch uit... Oh meis, wat lijkt mij dat frustrerend zeg.... Doet echt pijn of niet? Hoe gaat jullie omgeving er mee om? Veel steun? Hele fijne dagen he en ik hoop dat 2013 een top jaar gaat worden!!! 💗
Zoe: onzekerheid is best logisch hoor. Maar die 60% is best goed. Bij ons werd er pas ingegrepen toen we op 30% uitkwamen. Toen we er iets boven zaten, moesten we nog een jaar proberen....En ter vergelijking: 80% van de paren wordt binnen een jaar zwanger. Jullie hebben dus 60% om binnen een jaar weer zwanger te worden. Maar kan me voorstellen dat je denkt: dat is niet zoveel. Maar de kans is dus groter van wel dan van niet. Houd daar aan vast. Succes! Panter: wil jou langs deze weg ook alvast heel veel succes wensen voor jullie laatste cryo poging!
Zoe, pijn deed het toen iedereen de eerste kreeg...nu gaat het al wat wennen dat iedereen kindjes krijgt en wij niet. Ik vind een 3de of 4de beter te handelen dan iemands eerste...heel gek is dat. Maar ik probeer er zoveel mogelijk afstand van te houden...dan heb ik er ook geen last van. Steun vanuit omgeving is er nauwelijks. Men snapt toch niet wat we doormaken en maken stomme opmerkingen of vinden dat we ons er maar overheen moeten zetten. Vooral de mensen die zelf kinderen hebben weten ons goed te vertellen dat er meer is in het leven dan kinderen en dat zij zich er gewoon bij neer hadden gelegd. Maar goed, die mensen snappen toch écht niet wat het is om ongewenst kinderloos te zijn...die hebben immers kinderen en kunnen vanuit die positie "goed" oordelen hoe zij zich zouden voelen. Ik ga er al niet eens meer op in....zucht. Pien, dank je wel. Jullie ook veel succes!