Ovulatie inductie - moeilijk te stimuleren

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ohmydeer, 11 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ohmydeer

    Ohmydeer Nieuw lid

    11 nov 2023
    2
    0
    1
    Vrouw
    #1 Ohmydeer, 11 nov 2023
    Laatst bewerkt: 11 nov 2023
    Hallo allen,

    Op dit moment zitten wij in een fertiliteitstraject voor een tweede kindje. Voor onze zoon hebben we ook een traject doorlopen van ongeveer een jaar. Ik heb PCOS en helemaal geen cyclus van mezelf. We zijn toen gestart met clomid maar dit had geen effect. Uiteindelijk overgestapt naar gonal F, de eerste ronde over stimulatie en bij de tweede ronde was ik al zwanger.

    Nu sinds juni weer in een traject. Gestart met gonal F en twee rondes gehad. Deze rondjes verliepen redelijk soepel en uiteindelijk een eisprong gehad met gonal F eenheden van 87,5. Bij de tweede ronde had ik twee grote follikels maar dat was nog aanvaardbaar. Tijdens deze ronde had ik na een dag of 10 spuiten wat bloedverlies voor ongeveer 5 dagen, volgens de verpleegkundige was dat niet zorgwekkend en kwam het vaker voor. Gisteren is de derde ronde stop gezet na acht weken gonal F spuiten. Begonnen op 75/87,5 (om en om per dag) en geëindigd bij 112,5. Helaas over stimulatie met 6 follikels tussen de 12 en 17mm. Ze geven elke echo weer aan dat er zoveel eicellen ‘klaar liggen’ en zijn dus erg voorzichtig met ophogen. Echter blijkt dat een te lage dosis niks doet en een te hoge dosis een grote kans geeft op over stimulatie. Ook had ik hier na 10 dagen spuiten weer 5 dagen bloedverlies en in de laatste 1,5e week ook weer heel licht. Dat voelt ook niet goed. Grote teleurstelling dus gisteren dat ik acht weken ‘voor niks’ heb gespoten en wekelijks twee keer per week het ziekenhuis in ging voor een echo.

    Maandag hebben we een gesprek met de gynaecoloog (door ons aangevraagd) omdat ik graag wil weten wat onze opties zijn. Op deze manier wil ik eigenlijk niet verder. Een te lage dosis gonal F doet niks maar bij een hogere dosis en over stimulering snel aan de orde. Als ik elke ronde ongeveer 8 weken moet spuiten dan is dat op een gegeven moment niet meer te combineren met ons gezinsleven/werk maar ook mentaal vind ik dat te pittig. Door de verpleegsters is IVF al als optie genoemd en ik ben heel benieuwd of de gynacoloog dat ook een optie vindt. We willen niet ten koste van alles doorgaan voor een tweede kindje en een IVF traject is heftig natuurlijk.

    Ik ben benieuwd of er hier dames zijn die soortgelijke ervaringen hebben en die wellicht nog goede inzichten of tips hebben die ik maandag in het gesprek mee kan nemen. Alvast dank!
     
  2. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.367
    1.410
    113
    Heb je al iets van progesteron om je luteale fase te ondersteunen?
     
  3. Ohmydeer

    Ohmydeer Nieuw lid

    11 nov 2023
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi! Nee dat heb ik tot nu toe nog niet gehad. Zal dat vanmiddag tijdens het gesprek ook eens aankaarten of dat een optie is…
     

Deel Deze Pagina