Oooh ben toch een partij zenuwachtig en bang. Net te horen gekregen dat de punctie woensdag is. Na 1x geanuleerde poging, 2x overstimulatie en een operatie is het zover.... Mijn 1e punctie! Wie heeft tips of ervaringen over de punctie. Doet het erg veel zeer of vond je het hsg onderzoek vervelender. Het wordt zo spannend! 6jr een kinderwens en 5jr in de mmm. Keep my fingers crossed!
Nou.... Ik heb liever 10 puncties dan ooit nog weer een HSG. Bij die HSG jaren geleden vloog ik tegen het plafond van de pijn. En mijn eileiders en baarmoeder zagen er prima uit (goed doorgankelijk) dus daar lag het echt niet aan. Mijn vriend zag me vanachter een schot creperen. De gynaecoloog zei me vantevoren dat het te vergelijken was met een menstruatiekramp. Het was ook niet nodig om vantevoren een pijnstiller te nemen. Nou, het was een man, dus je kon wel zien dat hij er geen verstand van had. Want menstruatiekramp was het echt niet mee te vergelijken. Vreselijk die pijn. Gelukkig duurde het maar kort. Dan mijn puncties. Heb er twee gehad, maar die waren een verademing vergeleken bij mijn HSG. Kreeg via een infuus een soort morfine-achtige verdoving ingespoten. Had zelfs gevraagd om niet zoveel te doen (houd er niet van om half van de wereld te zijn. Houd graag controle over dingen). En dat ze konden bij spuiten als het nodig was. Daar gingen ze gelukkig mee akkoord. Ondanks dat ik dus niet de normale dosis verdoving heb gehad, was het al prima te doen. Was wel wat zweverig (net alsof je wat aangeschoten bent) van dat verdovingsspul, maar had verder nauwelijks pijn. De pijn die ik voelde, was prima te verdragen. Heb ook de hele tijd bij beide puncties gezellig liggen kletsen en was na die tijd snel weer op de been. Dus het kan ontzettend meevallen hoor! Krijg jij ook verdoving? Bij welk ziekenhuis zit je (als je dat wilt vertellen tenminste)? Alvast reuzeveel succes!
BeHappy thnx voor je reactie! Ik zit zelf bij het Haga ziekenhuis in DenHaag, punctie gebeurd daar. Bevruchting en terugplaatsing in het Lumc. Ik heb net 2 antibiotica tabletten ter voorzorg gekregen + een lorazepam. Deze moet ik woensdagochtend innemen. In het ziekenhuis krijg ik een injectie, zetpil en nog een tabletje. Lees helaas bijna altijd slechte ervaringen op internet dus ben wel blij dat jij het vergeleken bij de hsg vond meevallen. Bij de hsg hield ik het goed vol op 1 naproxen, pas de laatste minuut zei ik dat ze nu echt moesten stoppen Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Het is mij echt heel erg meegevallen, ik zag er van te voren heel erg tegenop, maar zeker als je een pijnstiller en ontspannener krijgt scheelt dat heel veel. Ik was helemaal suf van de ontspanner en kreeg in het ziekenhuis ook nog een injectie met pijnstiller. Je voelt natuurlijk elke keer als ze door een follikel heen prikt, maar dat was bij mij niet pijnlijk. De arts telde elke keer tot drie als ze prikte, ik ademde dan diep in op 1, en liet mijn adem tegelijkertijd los op tel 3 als zij prikte. Je leest inderdaad veel horror verhalen op internet/dit forum, maar houdt hierbij wel rekening dat over het algemeen mensen minder schrijven over positieve verhalen op internet Succes woensdag!
Nog iemand die de hsg pijnlijker vond. Dit soort verhalen doen me goed jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
mijn 1e punctie was een eitje.. deed wel zeer, maar erg goed te doen had toen 20 folikels.. mijn 2e punctie zal ik maar niet vertellen.. hsg vond ik minder pijnlijk dan een punctie, die zou ik zo nog een keer doen, een punctie niet..
Beste Kiekes, ik herken je angsten. maar dat is echt niet nodig. Een hsg kun je niet vergelijken met een punctie vind ik. Een hsg vind ik gevoeliger omdat je minder verdoving krijgt. Je krijgt echt wel voldoende verdoving voor de punctie. Er is een gyneacoloog, verpleegkundige en doktersassistente bij. Zij weten echt wel wat ze doen. En mocht het nodig zijn, dan krijg je wel meer verdoving. Ook ik heb een roesje gehad, en het was echt te doen. De avond ervoor heb ik valeriaan ingenomen, om gewoon rustig te slapen, ook die ochtend voor de punctie nog 2. is homeopathisch, dit heb ik gevraagd trouwens, was geen probleem, ik werd hier wel lekker rustig door. Succes en het is echt zo gebeurd.
Hoi, hsg heb ik nooit gehad, maar de punctie viel mij reuze mee. Ja het aanprikken was gevoelig, maar heel goed te doen. Wel wat na pijn gehad, maar met een dag of 2 a 3 even rustig aan doen was dat al weer over. Als ik jou was zou ik me niet al te druk maken, voor je het weet, is het alweer voorbij! Succes meis.
Kiekies schattie!!!!!! Ik heb nu 3 puncties gehad... ja het was vervelend...maar pijn is een groot woord... ze zei steeds tegen mij voordat ze ging aanprikken neem een diepe hap lucht en terwijl ik dat deed prikte ze em aan... ging super snel alle 3 de keren en zou het zo nog 10x doen als het moet...!!! maar ik herken je angst en je zenuwen.. bij mij deed het geen pijn maar toch was k elke x weer net zo zenuwachtig... en maakte ik mezelf gek.. het is makkelijk gezegd maar je voelt et minst als je je gewoon ontspant... Succes meisss!!!
Ik vond de hsg vervelend omdat het een student was die het niet goed deed...Maar de punctie, ik kreeg een prik in mijn bil, mocht even een uurtje slapen (wat niet lukte, aangezien verdovingen niet zo goed werken bij mij) maar vond het best te doen, het was meer spannend en vervelend. Succes!!
+1 Bij de punctie was ik heerlijk suf vand pijnstiller, ik heb er nauwelijks iets van gemerkt. Hoop voor je dat het dit keer wel door gaat en jullie en mooi resultaat hebben!
Heel fijn om ook nog positieve reacties te lezen. Was vandaag erg misselijk van de spanning, denk ook ren stukje ontlading van stress. Maar zover zijn wij nog nooit gekomen in de mmm. Heb wel flink wat pillen voor pijn en onrust. Zal wel lekker high erin gaan
Tijdens de HSG zelf niet erg veel pijn gehad, twee uur daarna wel veel pijn gehad en de daarop twee volgende dagen ook nog een pijnlijke buik + verhoging (geen goede herinnering aan). Ik vond de eerste punctie ook erg spannend. Gelukkig viel het mee. Het was minder pijnlijk dan dat ik dacht. Ik voel de eerste paar dagen na de punctie echt wel mijn buik wanneer je een stukje gaat wandelen en zo. Moet dan ook echt wel even een paar dagen rustig aan doen maar vond de HSG veel erger. Ondertussen 5 puncties gehad, ze zijn niet echt fijn maar echt wel te doen. (Soms ligt het er ook aan welke arts de punctie doet of hoeveel follikels je hebt). Iedereen zal weer anders op de punctie reageren maar ik vind ze wel te doen.
Lieverd ga niet op zoek naar verhalen. Je komt de meest erge horrorverhalen tegen. Ga er blanco in. Het doet echt wel iets pijn, maar probeer zoveel mogelijk te ontspannen. Komt goed lieverd. Mijn 1e punctie: ik was zo rete zeneuwachtig. Was zo bang. BEn echt heel hard in huilen uitgebarsten op de stoel. Maar het is me reuze meegevallen. Binnen een kwartier is alles voorbij en kun je lekker relaxen. Ik denk aan je woensdag. Hoe laat ben je aan de beurt?
Lief van je Krabje! Ik ben woensdag om 10:00 uur aan de beurt. 08:30 sperma inleveren bij het lumc. Om 9:30 melden in het haga ziekenhuis, 10:00 punctie. Daarna moet mn vriend met een broedkistje met mijn eitjes naar het lumc. Krijgt hij te horen wat het aantal is en mag mij daarna ophalen.
Heb nog geen ervaring met puncties, maar wil je iig heel veel succes wensen morgen. Hopelijk valt het mee en is het maar 1 keer nodig
Succes meis, het komt vast goed! Inderdaad niet op zoek gaan naar verhalen, want over positieve verhalen is veel minder geschreven dan over de horrorverhalen!