Hahaha jaaa hij staat ff onder de douche ik lig klaar hahaha. Ik moest tot 21.00 uur werken dus vandaar.
Ja ik snap je helemaal. Iui is toch weer een stapje verder in het klinische. Maar het gaat jullie vast een mooi tweede wondertje geven en dat is het dan allemaal wel weer waard. Ik heb een mega blauwe plek nog steeds op mijn buik van een verkeerde prik en ik keek er net naar en dacht nou als het deze ronde een mooi wondertje geeft dan is het mij allemaal wel weer waard geweest alle ellende van het prikken en echo’s.
Update van mij met het hormoonpompje. Helaas reageert mijn lichaam heel zwak en langzaam op de lutrelef. Eerst de dosis van 10 naar 15 mm verhoogd, vorige maand een eisprong gehad en netjes twee weken later ongesteld geworden. Helaas vorige week een echo met minimale groei, dus weer de dosis moeten verhogen naar 20 mm per 1,5 uur. Bij mijn laatste echo afgelopen maandag was mijn grootste follikel nog maar 12 mm, nu morgen weer echo en dan moet er toch echt wel een flinke groeispurt zijn geweest, want de dosis kan voor zover ik weet niet verder omhoog. Tussen mijn laatste eisprong en hopelijk de volgende zit meer dan een maand dus daar wordt ik wel een beetje ongeduldig van. Hopen op een goeie echo morgen
Andere opties heb ik nog nooit besproken, dus ik zou niet weten wat de mogelijkheden zijn, maar ik ga ervan uit dat er vast nog wel opties zijn. Moet zeggen dat het fijne van het hormoonpompje wel is dat ik geen bijwerkingen ervaar en mezelf niet hoef te injecteren. Als ik zo'n beetje met jullie meelees lijken me dat toch hele intensieve trajecten, of valt het alleszins mee?
Ik weet zelf niet zo goed waar ik naar moet kijken. Ik heb geen menstruatie doordat mijn Hypofyse en hypothalamus niet goed met elkaar communiceren, weet nog niet wat de mogelijkheden dan allemaal zijn.
Ja het is best wel intensief, maar op zich is het wel te doen. Op mijn werk weten ze er ook van dus dat scheelt een hoop gestress. Maar meestal zijn de echo’s op mijn vrije dagen. Weet je wat er in zo’n hormoonpompje zit? Want wij spuiten fsh
Ja Lutrelef ofwel Gonadoreline, ik heb even exact opgezocht wat het doet: Gonadoreline is een hypothalamus-hormoon. De hypothalamus is een onderdeel van de hersenen. Gonadoreline stimuleert de aanmaak van zowel mannelijke als vrouwelijke geslachthormonen. Alleen FSH heeft bij wellicht geen zin omdat de rest (oestrogeen/progesteron) dan waarschijnlijk niet wordt aangemaakt
Ik gebruik Menopur, een combinatie van FSH en LH. Qua intensiviteit: ja tuurlijk is het intensief maar zeker te doen. Op mijn huidige werk weten ze het niet. Want nieuwe werkgever. Ik probeer de follikelmetingen ook bijna altijd op mijn vrije dag te plannen. Meestal lukt dit wel (idd, soms pas ik de dosering daar op aan, ik weet inmiddels hoe mijn lichaam reageert). Als ik op vrijdag nog nét niet Ovitrelle mag zetten en ze willen per se dat ik voor een tweede meting kom, dan heb ik dus het 'geluk' dat dit dan in het weekend valt. Verder vind ik het spuiten heel easy. Het meeste last heb ik van de utrogestan (progesteron) in de luteale fase.
Ja alleen jij hoeft niet zo vaak voor een meting dat scheelt ook een hoop, ik moet bijvoorbeeld om de dag komen omdat ze er bovenop zitten bij mij. En dan heb ik het geluk dat ik maar drie dagen werk dus veel vrije tijd anders zou ik veel vaker van mijn werk weg moeten.
Dat klopt ja. Als een ei bij bij 16.5 is dan ga ik de volgende dag ook niet terug. Ik spuit dan nog 1 x Menopur met een dosisafronding naar boven en de dag erna Ovitrelle.
Ik ken dat niet. Wat is het precies en Hoelang moet je het gebruiken? Ik start meestal 1dpo met de utro tenzij ik Ovitrelle vroeg in de ochtend zet. Dan start ik op de dag van ei. Stel dat ik Ovitrelle za ochtend zet, dan is ei zondag op maandag nacht en dan start ik maandagavond met utro. Zet ik Ovitrelle za avond, dan is ei maandag in de loop van de dag en dan start ik di ochtend met de utro.
Duphaston is ook progesteron, maar wordt voor verschillende dingen ingezet. Je kan een menstruatie ermee opwekken, als je herhaalde miskramen hebt geven ze het om dat te voorkomen en om je lf te verlengen. Het zijn tabletjes en ik moet er drie per dag innemen.