Ovulatie inductie starten in juli 2018 wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Blondie685, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @Lisanne1811 hoever zit jij in je cyclus? Ik hoop dat je ook laat positief test haha :) Zou toch wel mooi zijn als er tenminste iemand zwanger word deze ronde :p Ik hoop dat de puregon idd voor minder bijwerkingen gaat zorgen. Ik vond de clomid echt niet te doen. Voel me nu pas weer een beetje mezelf, nu ik ongesteld ben geworden. Daarvoor zo depressief. Heb al eens een depressie gehad, of er bijna tegenaan, en was zo bang weer terug te vallen. Maar gelukkig kwam het echt puur door de hormonen.

@miniVosje wat jammer! :(

@Blondie685 Wat raar dat je dat niet gewoon mag proberen joh... Hier deden ze niet moeilijk over de puregon terwijl dat in principe ook hetzelfde werkt als clomid.. Zou dan idd ook second opinion doen. Misschien ook zeggen bij je huidige ziekenhuis dat je daarover nadenkt, mss geven ze je dan toch de menopur :p

@Nina Sanders ga je dan spuiten zonder controles bij het ziekenhuis? Dus ''blind'' spuiten?

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee niet helemaal. Normaal kom je na een week terug maar omdat dat niet helemaal uit komt start ik 2 dg later en spuit ik wat minder. Ik start idd wel al redelijk op tijd in verhouding

3. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nu 14 dpo. Normaal word ik dan ongesteld, vandaag nog niet dus. Ben benieuwd naar morgen. Het klinkt wel heel vervelend, jouw bijwerkingen. Ik had er echt veel last van, maar een paar dagen na het slikken van de pillen waren de bijwerkingen wel weer verdwenen, dus dat viel dan wel weer mee. Hoop dat spuiten beter voor je gaat.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nog niet getest? Ga eens gauw testen dame want ik ben reuze benieuwd

AmyW, Mila27 en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  5. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @AmyW hopelijk groeit je grootste eitje mooi door en gaat de rest niet mee doen! :)

@Annebeth tnx! ben opzicht niet zo bang voor de spuiten. Spuit mijn clienten ook regelmatig en ben zelf niet bang voor naalden gelukkig haha! Maar eerste keer zal wel even spannend zijn. Zie wel wat op tegen de pregnyl want die schijnt wel pijnlijker te zijn...

@Marielle1985 welkom! 150 mg clomid kan ik me zo niet voorstellen. Werd al gek van 50mg haha! Had je toen veel last van bijwerkingen? Hopelijk nu snel zwanger van nr.2! :)

@Nikita94 Ik vind die seks-adviezen bij clomid ook maar raar.. Ze gaan er zo vanuit dat je meteen een perfecte cyclus hebt, maar volgens mij gebeurt dat lang niet altijd... Wel fijn dat je je piek hebt gevonden! Klusze :p

6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja gisteren nog negatief getest. Ik durf nu niet meer :p De kans is volgens mij ook heel klein dat het nog wat wordt met een negatieve test op 13 dpo, maargoed. Ik probeer het uit te stellen tot zaterdag. Voel me altijd zo'n sukkel als ik in de ochtend test en dan in de middag ongesteld word.

Nina Sanders en Mila27 vinden dit leuk.
  7. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik reageer helaas altijd al heftiger op medicatie dan de gemiddelde mens haha. Dus had het ergens al wel verwacht en de meeste bijwerkingen waren ook gewoon goed te doen, hoofdpijn, opvliegers, slapeloosheid enz, maar die neerslachtigheid werd ik wel wat bang van... Maar heeft wss ook te maken met dat ik daarin niet wil terug vallen.. ;) Nu voel ik me al weer een paar dagen tip top mezelf, gelukkig! De opvliegers enz waren hier rond cd 15 weg...

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Jahaaaa troela gister doet er niet toe ;)

Nee ik snap je. Neemt niet weg dat ik heel erg voor je hoop dat het goed uitpakt

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  9. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    #789 Annebeth, 6 sep 2018
    Laatst bewerkt: 6 sep 2018
    Ik ben net ongesteld geworden maar ik voelde het ook al de hele dag aankomen en voelde me de afgelopen 3 dagen ook duidelijk niet-zwanger. Gelukkig mn baaldag al gehad dinsdag en nu kijk ik uit naar de volgende ronde! En voor nu: ik kan dan deze maand nog lekker blokarten op een bachelor party, in de achtbanen in de Efteling en naar de sauna donderdag!

Mila, ik ben in de minderheid maar ik heb eigenlijk nooit last van de pregnylprik :) wie weet jij ook niet :)

miniVosje en Mila27 vinden dit leuk.
  10. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Oh wat erg! Bij mij maakte het een wereld van verschil destijds en nu omgekeerd ook weer. Je lichaam kan er echt anders op reageren. Bovendien is menopur een combi van lh en fsh. En gonal-f alleen fsh.
    Meander ziekenhuis zou het met je eens zijn denk ik. Want hun beleid is voor zover ik weet: werkt het ene niet? Dan proberen we de ander. Liefst geen ingrijpende behandeling als er nog een tussenstap is zeg maar.

11. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @Annebeth wat jammer! Nu idd genieten van de dingen die je nog wel mag doen :p #omdenken. Hopelijk gaat de volgende ronde dan ook wat sneller ;)

12. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Gelukkig heeft de utro wel zijn werk gedaan en nu weer op naar een nieuwe ronde! En wat spannend een bod doen op een huis! In mijn woonplaats is het niet te doen een huis kopen. Gaat zo snel en per opbod. Wij hebben een koophuis maar willen echt een stuk groter gaan wonen en zijn nu ingeloot voor nieuwbouw 50km verderop.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @Nina Sanders had jij voor de so gewoon je oude zh gebeld voor een afspraak? Want eigenlijk wat ik lees op internet moet je het tegen je huidige arts zeggen dat je dat wilt en dan moeten hun je dossier geven aan de so arts en dan weer zijn bevindingen meegeven naar je huidige arts.

14. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ja ik hoop ook op verschil, ze zei dat het hetzelfde middel is allebei fsh. Maar het lijkt mij dat het ook een verschil maakt dat menopur natuurlijk is en gonal synthethisch. Ik snap haar deels omdat je met menopur geen kleine tussenstappen hebt dus je kan niet rustig omhoog of omlaag. Maar echt ik wil nog liever ivf dan een operatie. Mijn vorige arts zei ook letterlijk voor mijn eerste ronde menopur van als je hiervan overstimulatie krijgt dan gaan we wel voor ivf. Ik heb ook gezocht op internet voor de leo en er is weinig over te vinden bij de een helpt het en bij de ander niet. En het is sowieso maar tijdelijk alleen is het in de meeste gevallen zo dat je beter reageert op de medicatie.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik had een gesprek gepland staan met mijn huidige arts en wilde het toen aankaarten. Heb wel toen alvast een verwijzing via de huisarts voor een SO gevraagd. Kon die vast doorgestuurd worden (ivm vergoeding want andere tarieven). Mocht het gesprek niet lopen zoals ik wilde, had ik gezegd dat ik een SO ging doen bij mijn oude ziekenhuis en dat ze mijn gegevens moesten doorsturen. Omdat je vaak even op de verwijzing moet wachten (die hebben ze nodig voor het inplannen van de SO) had ik dat dus alvast geregeld. Uiteindelijk kreeg ik wel de utro dus toen heb ik de SO afgebeld.

16. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ja precies, mijn huisarts zei de laatste keer dat ik er was (voor een oorontsteking) dat als het niet zou lukken bij mck dat ik naar het vu moest gaan hij vond hun de beste. Dus dat zou ik ook nog kunnen doen. Ik ga volgende week sowieso ook even vragen bij hoeveel follikels en bij hoeveel mm ze de poging al staken want ik had er met menopur de eerste ronde vijf en dan 1 van 17mm en de rest was 15mm 2x 14mm en 13mm en het vervelende bij mck is dat ze het niet opschrijven op mijn papiertje alleen in de computer zetten. Ik heb het idee dat ze streven naar maar 1 follikel boven de 10mm en als er meer mee gaan doen die boven de 10mm komen gelijk afbreken. Dus ga ze mijn oude schema’s laten zien en vragen of ze die twee rondes ook zouden hebben afgebroken.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
  18. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Spannend!

Ik heb trouwens nog een voordeel bedacht voor mezelf. Ik wil graag nog een paar kilo kwijt zodat ik op mijn mooist en gezondst zwanger ben. Nu kan ik nog een paar weekjes actief aan de slag daarvoor :)

miniVosje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    @Lisanne1811 Wat een spanning! Wanneer ga je nu wel testen?
    @Nina Sanders Wat fijn dat je toch door gaat en de vakantie niet jouw toekomst laat verpesten. Als je zelf gewoon door wilt gaan is er niets frustrerende dan te moeten stoppen / pauze te nemen lijkt me.
    @Marielle1985 Hoe laat zet jij je Pregny vanavond? En wanneer ga je dan thuis je huiswerk doen met manlief?
    @Annebeth hoe gaat het nu met jou?
    @miniVosje Wat ontzettend jammer... :(
    @Blondie685 Laat je niet op de kop zitten! Mijn zus was ooit in Groningen uitbehandeld, er werd gezegd dat zij NOOIT een kind zou kunnen krijgen. Maar na diverse omzwervingen o.a. Duitsland, Belgie en haar eigen vasthoudendheid heeft ze nu een zoon!

Volgens mij ben ik nog mensen vergeten ;) Kon het even niet bijbenen.

Ik was gister zo bang voor overstimulatie, sinds gisterochtend voelde ik gewoon mijn eierstokken zitten. Toen wel gerustgesteld met de echo, alleen nu heel bang dat de andere eitjes ook doorgroeien.. en dan zou ik het wel aandurven met 2 eitjes maar mijn man wil absoluut geen tweeling. Moeten we dan deze kans voorbij laten gaan? Dat zou ik echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen :(

Voelen jullie ook wel eens steken in je buik met de hormonen? Clomid, menopur of Gonal? Ik voel bij elke stap gewoon m'n eierstokken zitten. zo gek!

En waar in Nederland wonen jullie allemaal eigenlijk? Welke regio ;)

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee dat voel ik eigenlijk niet, maar dat is wel een normale reactie op e hormonen.

Wij wonen in Gelderland, vlakbij de Duitse grens.
    Nog wel, althans.. als het aan mij ligt wordt ons bod geaccepteerd en gaan we verhuizen ;).
    Zo niet, dan komt ook dat droomhuis nog wel haha!

Deel Deze Pagina