Tijdje niet mee gelezen ivm vakantie in het buitenland, maar interessant dat hier meerdere zijn met een soortgelijke achtergrond als ik. Heb jij verder alle kenmerkende symptomen voor PCOS?
Maandag een gesprek en een tel gesprek en 15 okt nog 1. De rest nog in afwachting. 1 is niets geworden. Ja kan, vorige keer werd ik op 16 dpo ongesteld ondanks dat ik de avond ervoor nog gewoon utro had gebruikt. Nu nog niets maar het kan idd apar dagen duren na het stoppen voordat het begint.
-onregelmatige/geen menstruatie -cystes op de eierstokken -verhoogd mannelijk hormoon (acné + overbeharing volgens mannelijk patroon)
Ik hoop echt dat er iets positiefs uit komt! Balen dat het deze maand weer niet zo mag zijn. Ik heb vermoedelijk gisteren mijn eisprong gehad. Nu af en toe wat krampen/steekjes maar niet zo erg als gisteren. Gisteravond ineens begin van mijn slaap de gedachte dat het deze maand raak zou zijn, en zag alleen maar een roze aura.. heel raar! Wil er ook maar niet te veel van denken, maar dat is wel moeilijk
Ik heb vaak wel aan 1 kant een eierstok met veel kleine blaasjes. Ik heb idd geen menstruatie en ook acne (maar nu goed onder controle). Ik heb volgens de artsen wel pcos verschijnselen maar niet heel zwaar omdat ik niet alle symptomen heb (geen overbeharing en geen overgewicht).
Ik heb ook bijna geen verschijnselen van pcos op een onrustige huid na... maar bij mij was het wel duidelijk zichtbaar op de echo’s
Ik heb juist wel verschijnselen, hormonen uit balans, overbeharing (vervelendste symptoom ooit) en klein beetje acné. Mijn cyclus spreekt ook voor zich, maar ik heb dan weer geen cystes
Mij hebben ze ook wel eens PCOS achtige genoemd, alleen hebben ze geen idee. Geen overbeharing, geen overgewicht, geen acne, geen kralenkettingachtige eierstokken. Wat wel? Een uitblijvende menstruatie. Als enige. Waarom? Niemand weet het. Maar blij dat OI lijkt te werken. Merk wel nu ik menopur spuit, dat ik normaliter echt hormoonloos ben zeg. En vlak. Nu zoveel meer emoties
Hier laat mijn lichaam zich wederom niet langer dan nodig tegen houden door de utro: roodverlies gespot hier. Op 15 dpo dus (vorige keer ook). De utro verlengt netjes mijn LF zoals zou moeten, maar ook weer niet onnodig lang als dat ik op mijn menstruatie moet wachten. Dat is dan wel weer prettig. Verder nog in het dubio of we een korte pauze nemen ivm alle andere dingen die nu spelen of niet. Vooral mijn man wil dit geloof ik. Maar voor mij voelt het een beetje of ik de afgelopen maanden allemaal voor niks heb gedaan. Wat natuurlijk onzin in, maar op zich vind ik het niet onverstandig. Maar ook weer: ik wil het zo graag dus mijn hart zegt niiieeetttt pauzeren!
Lastig lastig.... ik zou het niet weten. Ik denk dan, voor jou is het heftiger dan voor je man. Dus als jij nog door kunt en zou willen..
Dat is wel zo omdat ik er nu op dit moment meer voor moet doen, maar de verhuizing, verbouwing, banenzoektocht en zorg voor ons zoontje is natuurlijk iets wat we samen doen. Al deze dingen gaan hem even hard aan / hebben effect op ons gezin als geheel. Zoals van de week was ik niet lekker.. Pfoe dan merk ik echt wel dat het allemaal heel veel bij elkaar is.. Maargoed. Ik heb ook een onnatuurlijke drang om altijd maar gewoon door te gaan zonder remmen . Ik houd niet van wachten en stilstand. Stilstand is achteruitgang naar mijn mening.
@Nina Sanders ik herken het gevoel.. vorig jaar moesten wij ook 3 rondes stil zetten ivm vakantie naar Afrika en bijhorende inentingen.. wilde geen risico nemen dat er iets mis zou gaan daardoor.. maar het voelde echt niet oke.. maar achteraf wel blij dat ik het gedaan heb Ik snap dat het lastig is, maar in jouw situatie zou ik toch even een ronde wachten.. tenzij jullie het prima op 1 loon redden.. maar anders eerst maar die baan.. dan ga je toch wat fijner de verhuizing in enzo, lijkt mij
Voor degene die voor de tweede keer in de mmm zitten, zijn jullie mannen opnieuw getest of het zaad nog van goede kwaliteit is? Of hoefde dat niet?
@Mila27 is ook zo. Maar die baan moet er sowieso komen. Los van een tweede kind. En die ga ik ook krijgen maar exact wanneer weet ik nog niet. Hier ben ik bezig met mn nachtelijke shopsessie. Kopen om het kopen. Teleurstelling weg kopen. Maar ik koop nuttige dingen! Luierbroekjes, vaatwastabletten bulk, kadootje voor mn zus, nieuwe dagcreme.. en ik ga ook nog even langs hm.com voor mezelf Nee het is meer dat alles bij elkaar veel is. Het geeft hoedan ook wel wat spanning. En mijn man is wel heel stellig in dat zodra de rust wat meer terug is (als in: baan gevonden, financiering rond) we direct verder gaan. Maar dan denk ik: Who cares. Een kind is er niet opeens. Wat maakt het nou uit, die 1 of 2 maanden. Maar hem gaat het meer om de rust eromheen. Hij wil het allemaal bewust en op een relaxte manier doen. Daar kan ik alleen maar voor applaudisseren natuurlijk. Maar ik weet het nog niet hoor. Ga sowieso eens praten nog. Oh en is het gek dat ik n btje zin heb in de sollicitatie? Kom maar op! Hier trouwens menstruatie doorgezet. Maar nog niet heel erg veel. Ik zal morgen als dag 1 tellen
Qua symptomen heb ik: kralenketting follikels op eierstokken en overbeharing op buik en dijen (daar heb ik peperdure laserbehandelingen voor gehad en dat heeft een pak verschil gemaakt gelukkig). Maar geen overgewicht, insulinegevoeligheid/resistentie of acne
Bij ons niet getest. Nina, lastig qau pauze. Ik vind het verschrikkelijk maar dat kan ook zijn omdat het bij ons verplicht was destijds.