Ovulatie inductie starten in juli 2018 wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Blondie685, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marielle1985

Marielle1985 Bekend lid

20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Jeetje wat vervelend die blijvende onzekerheid!

@Nina Sanders volg je hart... je zou een paar maanden kunnen wachten. Om je goed te focussen op je nieuwe baan + huis....

Ik voel mij voor de rest redelijk. Ben echt ontzettend moe! Zit verstopt :( en mijn borsten zijn inmiddels al weer een cup groter! Ga niet klagen al blij dat het is gelukt, maar man wat ben ik moe!!!

Woensdag echo :)

AmyW vindt dit leuk.
  2. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @Nina Sanders mocht je wel gelijk weer starten met spuiten na je biochemische zwangerschap? En ik zit te denken om ook over utrogestan te beginnen dat schrijven ze wel voor bij MCK. Dit omdat ik dus snel last heb van bloedingen. Zou dit ook helpen daartegen? Ohh ik ben blij als het maandag is, dan kan ik het hopelijk afsluiten en weer door

miniVosje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Behandeling moet zwangerschap zijn :D
    Aangepast :)

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Op je beide vragen: ja en ja! ;)

Blondie685 vindt dit leuk.
  5. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Oh top, ik had al ff zitten zoeken naar de werking van utro. Ga daar maandag even naar vragen. Ze schrijven het daar wel voor bij ivf dus wie weet doen ze niet moeilijk als ik erom vraag.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    @Nina Sanders, als je een half jaar wacht ben je dus ook zwanger wanneer je contract afloopt. Alleen niet hoogzwanger en geen verlof.
    In beide gevallen zal het dan zo zijn; als jij de topper bent waar ze enthousiast over zijn, de aanwinst wat het bedrijf zoekt, dan zullen ze jou heus contractverlenging geven. Helemaal in deze markt.
    Zelf heb ik ook in de arbeidsbemiddeling gewerkt en met name bij hogere functies en dergelijke zullen ze je heus niet ontslaan omdat je zwanger bent. Je hebt een beetje beschreven wat je doet, en dat is volgens mij geen productiewerk in een fabriek oid. ;) Eerlijke tekst, is niks mis met zulke beroepen begrijp me niet verkeerd, maar in zulke gevallen heb je meer kans dat je geen verlenging krijgt. Dan ben je makkelijk vervangbaar.

Ik zou in dit geval je hart volgen.

Ik heb ook een leidinggevende functie en ga over contracten, verlening, aanname personeel. En als ik nu een goede medewerkster aanneem die heel goed is in haar werk, ja zou ik ff balen uit commercieel oogpunto_O, maar zou ik deze dame bij goed functioneren zeker verlengen. Je mag ook niet ivm zwangerschap anders handelen!

Flamingo84, miniVosje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @AmyW thanks voor je (lange) reactie. Ik vind het zo enorm moeilijk. Ik wil mijn man hierin ook echt niet passeren. Die zegt heel stellig:'in onze huidige situatie gaan we ervoor omdat we het allebei willen en jij het ook gewoon nog trekt, maar in de geschetste situatie zijn de omstandigheden echt anders.' Die wil dus echt liever wachten. :)
    Ikzelf, als ik puur mijn hart zou volgen, dan zou ik er gewoon voor gaan. Ik bedoel, hallo, ik laat me toch niet tegenhouden?! o_O Kom op zeg, uiteindelijk komt het (op welke manier dan ook) wel goed. Maarja, weetje.. dat is een egoïstische gedachte. Want ik ben wel een beetje bang dat ik mijn zoontje ook een beetje tekort zou doen en ja, dat is toch wel weer andere koek.. :cool:
    Maar puur mijn hart zegt: 'laat je niet op de kast jagen en ga ervoor, het komt - hoe dan ook - uiteindelijk wel goed..'
    Maarja.. dat is ook makkelijk gezegd. Want als ik straks écht in die situatie zit tsja.. dan sta ik toch wel mooi te kijken..

miniVosje en AmyW vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oehh dat zou echt fijn zijn hoor. In mijn vorige ziekenhuis zou ik het ook zo mee krijgen, maar nu doen ze zo lastig.. Ik zou het altijd bespreken! Wie weet..

AmyW vindt dit leuk.
  9. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ja ze schrijven het standaard voor bij ivf dus ik ga het er zeker over hebben. Wordt vervolgd! En voor nu even een heerlijke cava en morgenmiddag met mijn dochter naar bumba theatershow heb er zin in!!

miniVosje vindt dit leuk.
  10. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Utro zijn die bolletjes toch? Die had m’n zus ook, vond ze heel akelig.
    Wat is de werking van utro?

Ik voel nu steekjes (eigenlijk op eierstok plek, beide kanten) en net echt zere lage rugpijn. Denk dan weer, wat zijn dit voor pijntjes?:cool:

11. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Oh die pijntjes had ik ook ja. Ik had links steeds een drukkend gevoel ter hoogte van mijn eierstok en de hele week lage rugpijn. Ik hoop voor jouw dat het goed nieuws betekend! Bij mij was het denk ik ook goed nieuws maar het is niet blijven plakken

12. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik hoop dat utro de bloedingen bij mij gaat verhelpen want bij mijn dochter heb ik tot ongeveer twaalf weken gebloed, ik werd er knettergek van maar ze konden geen oorzaak vinden

13. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Ik vind ze herkenbaar :cool: maar wil je niet teveel mogelijk valse hoop geven. Maar het kan zomaar de innesteling zijn!

AmyW en miniVosje vinden dit leuk.
  14. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Blondie685 pfff meid, wat zit je in een lastige situatie zeg. Op je testen zie ik wel een streepje (of plus) dus er is volgens mij zeker iets. Hopelijk laten ze je maandag bloed prikken, en had je gewoon een wat latere innesteling. Wanneer testen je met je vorige zwangerschap positief? Zeker omdat je zegt dat je de vorige keer ook bloedverlies had zou ik de moet nog niet opgeven.

@Nina Sanders lief dat je het vraagt. Hier kleine krampjes en kleine symptomen, maar nou niks waarvan ik heb, wow dat belast het dagelijks leven. (Meer zo van is dit alles) dus hier erg rustig, en we wachten af. Nog een weekje en dan de eerste echo.

Over jouw situatie.. ja lastig. Ik zou er gewoon voor gaan.
    Toen ik in januari naar de dokter ben gegaan, voor onderzoek en een traject, was ik ook aan het solliciteren. Nu dus een jaar contract, en heb in die tijd alles gegeven wat ik had. Is dat niet genoeg? Dan zei het zo en krijg je uiteindelijk wel wat anders.
    Ik zou nooit je leven op pauze zetten voor een baan. Succes met je keuze.

Een app groep leul idee, heb wel een gevoel dat we elkaar goed begrijpen en het gezellig hebben.

@AmyW hoe gaat het bij jouw?

AmyW vindt dit leuk.
  15. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Hier gaat het goed Minivosje! Wachten wachten wachten .
    En Annebeth, we gaan het zien....

Hey zwangere ladies, wanneer vertellen jullie het eigenlijk? Ouders/broers/zussen enzo.

miniVosje vindt dit leuk.
  16. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Mijn ouders weten het al, de rest komt na de echo de 23ste :)

Blondie685 vindt dit leuk.
  17. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @miniVosje tja toen testte ik licht positief op 12dpo en op 14dpo een knaltest. Maar ik voel nu helemaal niks meer qua kwaaltjes voel me eigenlijk een stuk beter want ik voelde mij vannacht echt heel naar met behoorlijke buikpijn. Maar ik denk wat @Nina Sanders zei het een biochemische zwangerschap is geweest. Morgenochtend doe ik nog een test om te kijken of die nog oploopt en anders op naar de volgende ronde.

Maar voel me echt even flink k*t het moet echt even bezinken allemaal

miniVosje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier staan de bubbels ook zeker koud: het vieren van een nieuwe baan én contract mag lekker met bubbels (ondanks de Menopur hoor!). We hebben hier zó ons best voor gedaan en zijn stiekem best trots op de gehele situatie (en hoe we in stressvolle situaties de boel naar onze hand hebben gezet). Vandaag ook een heerlijke dag buiten gehad met O. alleen hij heeft wel erg last van zn kiesjes die door komen, echt sneu!

AmyW vindt dit leuk.
  19. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @Blondie685 snap ik helemaal.. ik heb ook flink gejankt toen ik een licht positieve test had met bloedverlies.. maar hier lijkt het uiteindelijk wel goed te gaan.. maar viel me toen zwaarder dan ik had verwacht!

AmyW en Blondie685 vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Idd de bollen. Ik vind ze prima te doen. Geen gekke dingen MAAR: ik word er gewoon een enorme heks van. kan eromheen draaien maar het is gewoon zo: met de bollen ben ik gewoon een bitch. En dat kan me dan gewoon gestolen worden ook. Mijn man weet dit en ontwijkt me vooral wanneer ik een bui op voel komen. Zodra ik er weer mee stop ben ik weer lief. Utro zorgt voor het in stand houden van je slijmvlies (niet de opbouw, dat doet de Menopur oa) doordat je pure progesteron toedient.

@miniVosje ja klopt. Maar ik denk ook wel eens: hoe vaak gaat dit goed? Want tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ging ik met 8 wk ook solliciteren en heb ik in mijn proeftijd met 12 wk verteld dat ik zwanger was. Ik heb toen een jaarcontract gekregen (die nu dus niet is verlengd maar daar ging het toen niet om). Maar dan nog: net zwanger solliciteren is anders dan hoogzwanger solliciteren. Snap je. En heb ik een tweede keer weer zo veel geluk? Maarja weetje.. ik heb me nog nooit tegen laten houden door mijn baan. Ik heb ook nog nooit een vast contract gehad. Maarja.. over het algemeen is het tot nu toe allemaal goed gekomen. En wie weet duurt het zwanger worden wel nog een jaar. Of ik doe het zo goed en ze willen me houden. Of ze flikkeren me eruit. Lekker voor ze. Hun verlies. Maar wel mijn verlies als ik straks met een dikke buik sta te kijken. Het is telkens wat als wat als? Ik ga er in elk geval wel goed over nadenken (maar deze ronde afbreken? NO WAY).

@Blondie685 nogmaals: lekker genieten van de cava meid. Hier gaat de brut zo ook open.

OH, nog een ander vraagje: het valt me op dat mijn zoontje tijdens het tandenpoetsen vaak bloedend tandvlees heeft. Hij is nu 14 mnd en er komt van alles door. Ik poets wel voorzichtig. Maar het is wel altijd drama en de houdgreep. Poets ik te hard? Of juist niet goed genoeg? Is dit normaal?

Deel Deze Pagina