Ook al in het weekend, in een ander groepje waar ik meeschrijf mag iemand op zondag. In het weekend zijn ze hier gewoon dicht, volgens mij zit ik bij het verkeerde ziekenhuis.
Oh okee, ben benieuwd wat je van Clomid vind/op reageert. Ik heb ook clomid gebruikt maar bij mij was het helaas geen succes, ik werd er alleen maar zieker van. Maar ik ken ook een hoop succes verhalen. Destijds had ik zo’n goede hoop dat zo’n tabletje het zou doen voor mij maar helaas.
Oja ze zijn bij mij ook op zondag open, en in het vorige zh waar ik zat, deden ze ook op zaterdag en zondag echo’s. Soms zijn ze ook dicht in de zomer lees ik wel eens. Ik vind dat echt niet kunnen.
Ik reageer ook vrij heftig op hormonen. Heb ooit eens 1 maand de pil geslikt en daar is mijn cyclus maanden door van de leg geweest.. dus ik denk dat dit ook wel feest word haha! Ik heb verder trouwens geen echo’s oid zover ik weet. Ik heb nog wel een gesprek volgende week met de fertiliteitsarts maar de gyn zei gister dat ik gewoon met die clomid kan beginnen als ik dan op vakantie ben (dag 3 t/m 7).. mocht ik wel echo’s moeten, dan ben ik wel weer op tijd terug daarvoor als het goed is.. Wij gaan een weekje in NL op vakantie en daarna een weekje Zwitserland met z’n 2en
Ik zag hier ook al iets hangen over zomerstop inderdaad, maar ze hebben mij er nog niets over verteld en heb het niet uitvoerig bekeken.
Oh jee nou dan ben ik benieuwd hoe je op Clomid reageert. Ik werd er enorm labiel van. Kon eigenlijk niet meer normaal functioneren.
Bij mij in Meander hebben ze die zomerstop. Ik vimd het ook niet kunnen, maar ze doen dat voor het eerst in jaren, omdat het personeel anders nooit op vakantie kan (klein team). En ook altijd dicht in het weekend (wel telefonisch overleg mogelijk met de afeeling gyneacologie). Ik ben wel erg blij met het ziekenhuis verder. Ben er ook bevallen
Misschien dat het inderdaad met de grootte van het team te maken heeft. Degenen die de follikelmetingen doen zijn maar met z'n drieën hier. Scheelt wel dat je ze dan een beetje leert kennen.
Vanochtend geweest. Vanavond starten met Menopur 75IE (ben nog nooit zo hoog begonnen). Ze zei tijdens echo wel dat ze het gek vond dat mijn slijmvlies dik was en ze een vochtholte zag. Leek dus of ik een eisprong had gehad maar dat past niet bij mijn beeld want ik menstrueer niet. Daarom gaan we vanavond blind starten.’ Ze vertelde ook neit standaard utro oid voor te schrijven. Ook omdat ik nu dus geen dun slijmvlies heb en we natuurlijk gaan voor zo min mogelijk stimulatie. gewicht was goed en ze wil altijd later het gesprek nog aangaan als blijkt dat ik er baat bij zou hebben. Toen ik dus uitlegde dat ik daar wel erg voorstander van ben. Voor nu dus niet standaard gelijk al maar wel iets om later te bespreken! Volg week vrijdag terug komen! JOEHOEEE HAPPY!
Hier zijn ze in aug dus ook 3 weken met vakantie, Ik vind dat echt een rot streek eigenlijk. Dan moeten wij straks onze cyclus helemaal on hold zetten / afbreken etc zodat zij met hun reet in de zon kunnen zitten. Kom op zeg
Dat de hele fertiliteitspoli 3 weken of soms zelfs een hele maand dicht gaat ja. Je kunt ook om en om gaan of bijv. enkele dagen per week open zijn vind ik. Dat betekent dus wanneer je in een hele lange cyclus zit, je op ee ncruciaal moment dus gedwongen moet stoppen of afbreken. Ik vind het raar dat ze compleet dicht gaan ja. Het is een ziekenhuis...
En nee, tuurlijk mag iedereen met vakantie maarja, dan wissel je maar af. Nogmaals, het is een ziekenhuis
Maar met een klein team moet je ook mensen teleurstellen als de helft op vakantie is. Dit vinden jouw arts zelf ook vast niet leuk. Maar ook zij hebben idd recht om te mogen genieten van hun vakantie. Ik merk dit zelf ook op mijn werk. Sommige dingen kunnen helaas niet doorgaan in de zorg bij ons in de zomerperiode. En dan word er ook nog van onze vakantie afgesnoept. Ik snap dat het stom is als je je cyclus moet uitstellen hoor maar hoe je dat zo zei vind ik nog stommer
Ja ik begrijp dat mijn formulering niet heel tactvol is maar het ging ook meer om de manier waarop ze dat zei vanochtend. Echt zo van 'oh enne we gaan wel bijna dicht dus jullie hebben de pech dat jullie nu beginnen'. Zoiets. Daarbij blijf ik wel bij mijn mening. Zorg gaat gewoon door, zeker een ziekenhuis. Iedereen heeft recht op vakantie, zeker waar, maar zo'n traject is al gedoe genoeg. Het laatste waar je rekening mee wilt houden is dat je wellicht een goede ronde moet stoppen (voor niks al die hormonen) omdat je dokter op vakantie wilt.. Je kunt elkaar ook afwisselen
Ik ben het ook zeker eens met jou @Nina Sanders. Ik werk zelf ook in het ziekenhuis, dan wel op een verpleeg afdeling. Het werk gaat gewoon door en wij mogen dus ook niet met te veel tegelijk op vakantie. Wel sluiten we enkele bedden. Maar open blijft het zeker. Ik zou het ook erg rot vinden als je veel moeite doet met hormonen en dan kan het verder niet doorgaan omdat ze 3 weken dicht zijn. En natuurlijk hebben ze recht op vakantie maar dan lekker gespreid zoals wij ook moeten doen