Niet helemaal zeker of ik hier goed zit qua topic maar, here goes. Ik zit nu zo'n anderhalf jaar in de mmm, als in dat wij bij de fertiliteits kliniek begeleid worden en alle onderzoeken hebben gehad. Lang verhaal kort, onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Duphaston 10 mg gaf niet het gewenste effect en nu komende maand over op utrogestan 100 mg capsules (wel vaginaal inbrengen). Mocht dit het gewenste effect hebben dan mag ik dit een paar maanden proberen in de hoop dat ik zwanger raak/ blijf. Als dit niet het gewenste effect heeft dan zou een volgende (en enige) optie ovulatie inductie zijn. Nu heb ik mij natuurlijk wel ingelezen over wat dit precies inhoud, maar ben eigenlijk benieuwd naar hoe de praktijk er nu eigenlijk uitziet in een "gemiddelde" maand. Voor mij zou OI namelijk een stukje mmm zijn waarvan ik altijd van heb gezegd niet te willen. Maar nu mijn opties qua hulp steeds kleiner worden en je toch steeds grenzen gaat verleggen, hoop ik door jullie ervaringen een keus te kunnen maken of ik mocht dat nodig zijn dat pad wel of niet wil/kan bewandelen. Ik kon niet echt een topic hierover vinden, mocht die er wel zijn en je weet waar Let me know! Vast bedankt voor jullie tijd en moeite.
Je gebruikt al utrogestan om je LF te verlengen? Ovulatie inductie is hormonen spuiten. Je begint op dag 3 van je cyclus met menopur/gonal f (of mss wel iets anders maar daar ben ik niet bekend mee) te spuiten in je buik. Dit doe je elke dag op hetzelfde tijdstip. Op dag 10 heb je meestal je eerste echo en dan gaan ze kijken of je al follikels hebt die aan het groeien zijn. Zo moet je om de zoveel dagen voor een echo. Als er een follikel groot genoeg is krijg je te horen wanneer je pregnyl moet zetten en dan vertellen ze wanneer je het beste gemeenschap kan hebben. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
Hier twee kindjes mogen krijgen op deze manier. En we zijn nu bezig voor nummer 3. Dus ik ben positief Het enigste nadeel is dat je niet van te voren weet wanneer je moet komen voor de metingen. Met 2 kinderen thuis kan dat lastig zijn. Maar tot nu toe valt het goed te plannen.
Ja je moet inderdaad wel ff flexibel kunnen zijn. Bij mij ging het wel wbt werk omdat ik niet veel werk en nam mijn zoontje ook regelmatig mee als het niet anders kon.
Hier is nr 1gekomen middels OI (Menopur icm pregnyl en utrogestan tot en met 12 weken zwangerschap). Dit jaar gaan we v een tweede. Wat wil je precies weten?
Ja @ShallY zodra mijn ei deze ronde is gesprongen begin ik met Utrogestan in de hoop dat dit beter werkt dan de Duphaston. "Alles werkt" maar sinds de vmk is mijn lf te kort en we/ze kunnen geen oorzaak vinden waar dit aan ligt. De hoop is dus dat de Utrogestan een uitkomst gaat bieden, omdat als we die lf niet kunnen verlengen er weinig overblijft aan opties. Dank je wel voor je uitleg en genomen tijd! Wat fijn dat het je zoveel moois heeft mogen brengen @Lenaroos!! Dat stukje flexibiliteit wat betreft controles e.d. zal hier erg lastig worden. Tot op heden heb ik het (onderzoeken en controles) vaak kunnen plannen op vrije dagen of voor/na werk. Heb namelijk geen mogelijkheid om zomaar even tussendoor op werk weg te gaan en werk is helaas niet erg wel willend heb ik gemerkt. @Nina Sanders wat fijn dat het jullie heeft geholpen en hoop dat het straks nogmaals jullie een mooie kleine mag geven! Waar ik eigenlijk erg benieuwd naar ben/was is hoevaak je idd kwijt bent met artsbezoek, maar dat is me inmiddels wel beetje duidelijk. En hoe het spuiten jullie is bevallen, hoe jullie door die periode heen zijn gegaan emotioneel gezien. Merk ook dat ik het lastig vind een keuze te maken of ik mijn grens weer een stapje wil verleggen. En of ik het aankan, al zoveel mmm en polonaise aan mijn lijf gehad door de jaren heen. Niet alleen voor mijzelf of rondom het zwanger worden en blijven, maar ook met de kids zelf. Eigenlijk, hoe weet je of het je waard is of niet. En wat als ik mijn grens heb bereikt en het toch nog niet is gelukt en we stoppen met de mmm. Vind het gewoon erg moeilijk, mijn gevoel lijkt het einde in zicht wat mmm betreft. Tegelijkertijd gun ik het ons samen ook nog zo gigantisch. Denk dat ik dit topic geopend heb om doormiddel van jullie ervaringen misschien een keus te kunnen maken welk pad te bewandelen afhankelijk hoe deze maand met Utrogestan zal gaan.
Ik heb ook erg onhandig werk om het ermee te combineren. Toch is het mij gelukt. Het zh heeft inmiddels ook smiddags controles, omdat ik niet altijd sochtends kon. Of mocht ik ook een dag later komen. Meestal maakt dat 10 of 11 of 12 niet zo uit. Maar Ik snap dat je het toch een hele stap vind hoor .
Zie nu pas je reactie, sorry. Fijn dat je bij het zkh nu wat meer mogelijkheden hebt qua tijd! Hier lijkt de utro nu zijn werk te doen en mag ik dit de komende maanden proberen. Bedankt nog voor je/jullie reactie(s) van het zomer maar eens wat keuzes nemen.
Hoi voor de pogingen van ons eerste kindje had ik ook baat bij menopur, ik kreeg eerst gonal-f maar dat bracht teveel eiblaadjes voor helaas. Sinds september zijn we bezig voor de tweede. Vanuit de poli werd meteen gestart met menopur gezien het vorige goede resultaat. Alleen helaas reageert mijn lichaam (door veranderd metabolisme misschien?) Nu niet meer goed er op en gaan we na 2 rondes overstimulatie toch maar weer.gonal-f proberen. Vind je het fijn als ik hier vermeld hoe dat gaat ter zijner tijd?
Oh jee mijn computer heeft de reactie van een ander topic geplaatst. Ik wil je heel veel succes wensen in deze spannende tijden! En heel erg gefeliciteerd Lenaroos