ovulatie later?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gewoon Sanne, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hoi,
    Ik ben sinds eind juni jl met de pil gestopt, na deze zo'n 14 jaar gebruikt te hebben. Ik moet dus weer van alles leren, oa op het gebied van ovulaties enzo ;)
    Nu heb ik al best een regelmatige cyclus. Ik heb de eerste 2 maanden erg veel last gehad van vermoedelijk mijn eisprong. De dagen waarop dit was heb ik niet zo goed bijgehouden. Nu heb ik de afgelopen maand wel opgelet: vanaf mijn mentruatie tot aan mijn eisprong heb ik nergens last van. Vanaf 14 dagen voor mijn volgende menstruatie krijg ik steken in mijn zij tijdens het klussen. En een dag of 12 voor mijn menstruatie heb ik heel erge steken in mijn zij (vorige maand rechts). Bij het opstaan en gaan zitten voel ik het in een lijn vanaf zeg maar mijn anus tot in mijn zij erg steken. Ik moet dan ook rustig aan gaan zitten en opstaan. Dit is dan een dag of 2, en daarna heb ik tot aan mijn menstruatie regelmatig en elke dag wel steekjes in mijn onderbuik en zij. Zo'n dag voor mijn menstruatie begint verdwijnt alles weer en heb ik nergens meer last van.

Gezien mijn cyclus en het slijmverlies van de afgelopen dagen vermoedde ik dat ik donderdag mijn ei gehad heb.
    Nu heb ik sinds gisteren weer steken en vandaag echt weer heel erg.
    Ik vind het nogal raar, omdat het dus waarschijnlijk ná mijn eisprong begint. Of zijn er vrouwen die bv 12 dagen na hun eisprong ongesteld worden? Ik heb namelijk begrepen dat dit altijd 14 dagen is, en dat alleen de periode vóór je eisprong per persoon verschilt.
    Heeft iemand dit ook, of heeft iemand er een verklaring voor?
    Ik ga vanaf komende cyclus temperaturen, misschien dat ik dan al wijzer word... :(

2. 2bb

2bb Niet meer actief

Hi

De periode tussen eisprong en ongi is elke maand gelijk bij de vrouw, de periode daarvoor kan sterk wisselen. Een luteale fase (periode eisprong-ongi) kan bij elke vrouw anders zijn en is dus niet standaard 14 dagen, bij mij is dat nl. 12 dagen.

Ovutesten of tempen zijn handige hulpmiddeltjes om daar achter te komen.

hopelijk weet je nu wat meer

groetjes

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Dat is bij mij niet van toepassing. Ik had vorige maand een lf van 15 en afgelopen maand van 12.
    kan nog door het ontpillen komen.
    En de klachten na je ei, kan ook heel goed, heb ik ook last van en schijnt normaal te zijn... Ingewikkeld allemaal he?! Wens je veel succes!

4. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    ik lees in een ander topic ook over meiden met een kortere/wisselende LF. Misschien is dat bij mij ook wel zo. Ik heb echt héél veel last vandaag, maar volgens mijn cyclus zou ik mijn ei al gehad moeten hebben. Hoewel mijn slijmverlies toch ook wel wees op een ei rond donderdag.
    Toch echt maar tempen volgende maand.
    Ik heb vanmorgen ook getempt, en ga daar wel mee door denk ik, maar daar maak ik natuurlijk niets meer uit op nu :)

5. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    weer wat geleerd,

mijn ei was deze maand op dag 10 (al!) met behulp van ovu testen
    ben ik daar dus achter gekomen.
    Rond die datum fliink geklust dus wie weet, alleen nu hier dus gelezen dat ik dus vanaf mijn ei over 14 dagen ongi zou moeten worden.

Deel Deze Pagina