dag meiden... Wellicht is dit een beetje een taboe, maar ik rook en wil graag zwanger worden.... Ik heb al vele malen geprobeerd er van af te blijven, maar tot op heden is me dat niet gelukt, behalve bij mijn 1e zwangerschap toen heb ik de hele zwangerschap niet gerookt.... Maar goed, toen mijn kleine knul er was, kon ik me niet meer bedwingen... Dit is nu al meer dan 3 jaar geleden, en nog steeds ben ik verslaafd, Ik rook gemiddeld niet zo heel veelhoor, ben inmiddels al wel byzonder geminderd, (niet dat dat een excuus is...) Ik kon hier geen topic over vinden dus ik gooi hem hier in de groep... Zijn er meer van jullie die daar last van hebben... Hoop van jullie te horen...
Ik vind t ook vreselijk (moeilijk), maar ik ben nieuwjaarsdag gestopt. Echt barrrrr........moeilijk. Maar ik zie steeds minder mensen om mij heen roken. Bovendien heb ik een hartprobleem en astma, dus moest wel een keer. Maar ik vind t een ramp hoor.......k heb het ook nog nooit zo lang volgehouden. Hoop het nu wel vol te houden. Taboe is het dus niet voor mij. Het is zo. Verslaving. Ik had het hier ook verder niet gemeld, misschien wel uit taboe, weet het niet Ga je echt proberen te stoppen als je een positieve test hebt? Het is geloof ik wel zo, dat je verminderd vruchtbaar bent als je rookt. Vraag me soms wel af of dat echt zo is. Ik denk namelijk dat het wel kan, maar niet zo hoeft te zijn. Succes!
Hier nog een hoor! Ik rook ook nog, inmiddels al zo'n 10 jaar, dus jah.. Ben vorig jaar een maand of 4 gestopt, zat een avond een sigaret te roken, kreeg het ineens benauwd en ben toen gestopt. De dag er na nog 1 gerookt, kon niet slapen, en daarna toch ruim 4,5 maand geen sigaret aangeraakt. En dit terwijl ik toen toch redelijk wat rokers om me heen had, zowel op m'n opleiding als thuis. Had er helemaal geen moeite mee, tot we met een hele groep naar Dublin zijn geweest en we daar elke avond uit gingen.. Toen ben ik weer begonnen, STOM! Aantal maanden geleden een poging gedaan om te stoppen, maar dat is niet gelukt. Nu heb ik voor mezelf bepaald dat als ik weer ongi word of een posi test heb ga stoppen, k moet er toch een keer aan geloven, en dan ben ik ook in één keer van het gezeur van vriendlief af Maar tot die tijd rook ik nog gezellig door dus!
Qua vruchtbaarheid heb ik nooit problemen gehad ondanks dat ik rook. Tijdens zwangerschappen rookte ik heel af en toe als ik het echt te kwaad kreeg. Wat ik doe om het roken zo veel mogelijk te laten is absoluut niet in huis roken. En verder zijn er amper gelegenheden om te roken en ik haat kou dus dan blijf je er wel vanaf
ik rook ook alleen tijdens de zwangerschappen kon ik er vanaf blijven op de een of andere manier lukt het me dan wel maar zodra ik dan bevallen ben begin ik net zo hard weer! stom eigenlijk he. dus ik rook door en stop dan weer mocht ik ooit nog een positieve test hebben ik heb zo al genoeg stress en dan ook nog mijn peukkie moeten missen dat trek ik niet heb al diverse pogingen gedaan maar het gaat echt niet.
hahaha... wat snel reactie! goed zeg... als ik zwanger raak dan wil ik echt stoppen... Op dit moment staat mijn hoofd er totaal niet na. Ik eet gezond en let voor zover mogleijk goed op mezelf. Een vriendin van me heeft vroeger gerookt en vind het nu erg smerig, en doet niet anders dan mij aan mijn hoofd zeuren dat ik toch echt moet stoppen. Maar goed ik heb nu helemaal geen zin... HET IS ZOOO SLECHT zegt ze dan. Als of ik dat niet weet... Maar goed als ik dan zie wat zij allemaal eet dan wordt je daar ook niet echt vrolijk van... Dat lijkt me ook niet echt gezond. grt wortelte
Ik heb heel lang gerookt en ben gestopt op de dag dat ik een positieve test in handen had. Het is heerlijk om van het roken af te zijn, ik ben gelukkig niet meer begonnen na de bevalling. Af en toe (zo'n 2/3 x per jaar) rook ik wel eens een peukie op een feestje. Ik vind het moeilijk om van de sigaretten af te blijven als ik een wijntje of biertje drink, de combi roken-alcohol zit vastgebakken in mijn hoofd.
hier nog iemand hoor! ook al zo'n 10 jaar, maar wil ook echt stoppen zodra ik een posi test heb. dan denk ik dat het me wel lukt, maar op dit moment nog niet. je bent echt niet alleen met dit probleem dat zie je wel
Hier nog een...toen ik een paar maanden geleden stopte met de pil ben ik ook gestopt met roken....maarrr met de kerstdagen weer begonnen. Vanavond weer met mn vriend afgesproken dat we vanaf morgen stoppen!?! En ik hoop heel erg dat ik heel snel een positieve test in mn handen heb, dan is het vast een eitje. (toch ?
meiden ik rook ook! maar buiten roken slecht is.... misschien iets wat jullie erbij helpt! ik wil nu ook 100% stoppen en is ZOOOO moeilijk maar ik heb dus wel bij bijde zwangerschappen gerookt.. bij de eerste 5 peuken per dag (hij woog 2550 46cm bij geboortje en 3 weken te vroeg , en NIETS te zien op plcenta) bij jongste heb ik VEEL gerookt ivm alleen zwanger zijn zoekende naar een woning en nog een baby bij me te hebben (geen excuus.. verloskunde zei zelf.. meid blijf roken.. is veel beter dan de enorme stress nu!) hij woog 3740gr en 46 cm, ook niets te zien op placenta) maar nu mij schoonmoeder met COPD zit.. geen zuurstof, geen conditie en niets meer te kunnen en 60 jaar is.. en net hersteld is van een bij toeval (door controles) ontdekte longkanker pffff deed me dit erg denken nog geen reden voor stoppen omdat het TE moeilijk was.... nu mijn pleegvader ook aardig rookt en dus sinds 5dec te horen heeft gekregen dat zijn BIJDE longen volledig zijn verkankerd, ben ik best geschrokken WAAROM STOPPEN WE NIET MET ZIJN ALLEN HET IS GEEN TABOE , MAAR KUNNEN MEKAAR WEL HELPEN!
Oeh, da's nie niks zeg, een schoonmoeder en pleegvader die beide te kampen hebben met longkanker! Ik ga sowieso stoppen als ik een posi test heb of weer ongi word, wat zo rond volgende week zou moeten zijn.. Maaruh.. Zie je de berichtjes hier op t forum al voor je? Allemaal meiden die én dolgraag een kindje willen en hierdoor gefrustreerd raken, én stoppen met roken waardoor ze ook gefrustreerd raken... Dat wordt lachen man! Maar ja, het is en blijft een goed idee, dan heb je wel steun aan de rest en een beetje een stok achter de deur om door te zetten! Strak plan Babs!
juist lekker frustratie topic maken van dit! iedere dag GRRRR en **** en *** haha t 'is de moeite waard! en hoe meer zielen... hoe meer vreugt (of frustratie) zie je al voor je? op internet zwangerschapspagina ten einde door frustreerde stoppende moeders.... laat ze weer roken en de site weer leven in blazen haa grapje
Whahahah! Ja, gek genoeg zie ik het al helemaal voor me Maar ik blijf er bij, ik vind het een super idee!
he meiden ik heb ook nog een vraagje ik rook ook, maar ik kan ook echt niet stoppen het is veel te moeilijk als ik een test in mijn handen heb en er staat op zwanger dan leg ik onmiddelijk die troep neer en kom er ook niet weer aan tijdens de zwangerschap. maar het duurd nu zo lang dus je hebt giga veel stress en dan ook nog stoppen nee dat komt niet goed met mij hahahhaa maar mijn man is sinds vorig jaar maart ook weer begonnen met roken. maar daarvoor heeft ie een zaadtest gehad. die wees uit dat het goed was. kan het wezen dat hij nu veeeeel slechter zaad heeft en dat zijn zaad nu super slecht is?
hey meiden, Hier nog een roker. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt te stoppen als ik een posi test heb. Natuurlijk weet ik dat het beter is nu al te stoppen en dat het invloed heeft op je vruchtbaarheid e.d. maar toch is dat voor mijn persoontje nog niet genoeg om te stoppen. Als ik een posi test in handen heb, heb ik iets tastbaars, zeg maar. Mijn vader is ernstig ziek, begin van het jaar longkanker met uitzaaiingen geconstateerd en nog ben ik niet gestopt...ik ga het dan zeker niet redden om nu al te stoppen en dan maar afwachten. Wie weet duurt het nog 2 jaar en dan zit ik elke ronde snakkend naar een sigaret mn nega testen af te lezen. Voor mij is het dus ook geen taboe omdat ik maar al te goed weet hoe moeilijk het is...
ik zou ook wel willen stoppen maar kan het niet... we roken iig niet in huis. maar met de stress van de ivf behandelingen enzo erbij gaat het me niet lukken de hormonen die ik dan spuit word ik al niet vrolijk van laat staan dat ik dan ook nog stop maar ben nu ziek en mijn mentol sigaretten zijn bijna op misschien is dan nu bijna het moment om nog eens een poging te doen?
de 15e? oh tot dat ik de afspraak met de gyn heb gehad tja daar zal ook wel een rookmoment bij zitten