Alvast sorry als dit echt een beetje een domme vraag is, maar ik kom er echt even niet uit. Mijn dochtertje is 8 maanden en in geef nog steeds 4-5 voedingen per dag 6.00, 12,00 (soms 16.00), 19.00 en 23.00. Mijn cyclus is nog niet op gang, veel krampen maar geen ongi tot nu toe. Nu willen we vanaf eind december alles weer weggooien en kijken hoe het gaat lopen omdat we graag nog een kindje willen. Maar, heb je nou wel of geen eisprongen zolang je niet ongi bent? Of is er alleen een kans als je ongi bent geweest? Ik snap dat ongeveer 2 weken voor een menstruatie een eisprong zal zijn maar kunnen er nou daarvoor ook al eisprongen zijn zonder dat je daarna bloed gaat verliezen? Ik denk erover om te gaan tempen vanaf 1 dec. Gewoon om eens te kijken of ik daar iets in kan ontdekken. Sowieso wil ik pas stoppen met bv als mijn dochtertje 1 jaar is of als ze zelf aangeeft niet meer te willen. Stoppen met bv is dus even geen optie.
Als er een eisprong plaatsvind maar geen bevruchting, zal daarna het baarmoederslijmvlies weer afbreken, dus menstruatie. Maar je hoeft geen eisprong te krijgen om te menstrueren. Ik hoop voor je dat je cyclus snel weer terugkomt. Bij mij was dat variërend van 12 mnd tot 24 mnd.
De eerste eisprong zal hoe dan ook voor menstruatie plaatsvinden , maar je kunt geen eisprong zonder menstruatie (of zwangerschap) krijgen (zover ik weet). Wel idd menstruatie zonder eisprong. Bij BV weet je het gewoon niet wat je lijf gaat doen, dan wel aan het doen is. Het komt vaker voor dat als menstruatie bij BV weer komt, het niet meteen tot 'goede cyclus' leidt. Kan dus zonder eisprong zijn, met een te korte LF, erg onregelmatig, etc... En het moment dat je cyclus terugkomt laat zich ook niet voorspellen (bij mij was dit na 4 en 9 mnd, tijdens volledige BV). Afwachten dus? Ik zou gewoon geen anticonceptie gebruiken en dan bij twijfel/vermoeden een goedkope zw-test doen om te zien of er wellicht iets gaande is.
Bedankt voor jullie antwoord! Inderdaad gewoon condooms de deur uit en we zien wel hoe het loopt Ben benieuwd!
Hier met minstens 5 voedingen per dag zwanger geworden, waarvan minstens 2 snachts. Zoon was wel al 14 maand en had 1 menstruatie gehad na het verwijderen van mirena.
Hier bij de eerste met volledige bv na 5mnd voor het eerst ongesteld. De maand daarna zwanger. Bij de tweede met volledige bv bij 8mnd weer ongesteld. Met 10mnd weer zwanger. Als ik dus direct zwanger was geraakt zonder menstruatie af te wachten hadden wr het waarschijnlijk niet direct gemerkt. Maar we hebben anticonceptie gebruikt tot ik in ieder geval 1 cyclus gehad had.