Ovulatie met 1 eierstok

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Katerina, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katerina

Katerina Lid

17 mrt 2008
    31
    0
    0
    Zuid Holland
    Weet toevallig iemand van jullie hoe dat zit met de ovulatie als je 1 eierstok hebt?
    Meestal komt er 1 eitje per maad van een eierstok en ander van die andere, maar hoe zit het in deze situatie? Iemand ervaring?

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik heb er geen ervaring mee.
    Is het niet zo dat normaal gesproken in beide eierstokken een eitje vrijkomt, maar er maar één dominant is en deze dus verder gaat rijpen?

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Volgens mij neemt in principe de eierstok die er nog wel zit de volledige functie over. Helemaal zeker weten doe ik het niet.

4. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    mijn moeder had ook maar 1 eierstok toen ze mij kreeg!

5. Vera77

Vera77 Actief lid

8 jan 2008
    115
    0
    0
    Inderdaad. Het is zoals Wup zegt. De overgebleven eierstok neemt de functie van de andere over. Het is een soort beweegbaar handje wat het eitje opvangt. Je hebt dus evenveel kans om zwanger te worden als met 1 eierstok.

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Mijn vriendinnetje is zwanger geworden door de pil en condoom heen terwijl ze maar 1 eistok heeft...
    (antibiotica, gescheurd condoom en zo vruchtbaar als een ***)

Dus.. succes ermee.

7. ijskonijntje

ijskonijntje Actief lid

2 mrt 2007
    242
    1
    0
    Veendam
    Mijn zus is heel erg ziek geweest en daardoor moet zij ook een eierstok missen. Maar die ene eierstok neemt alles over. Mijn zus was een jaar nadat ze ziek is geweest al zwanger. En nu moet ze bijna bevallen van haar derde kindje.

8. Katerina

Katerina Lid

17 mrt 2008
    31
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat leuk om dit te horen. Jah je blijf je maar toch wel zorgen om maken hé. Het is zo gevoelig iets. :D

9. 7Samantha7

20 apr 2007
    75
    0
    6
    heyhey mijn schoonmoeder heeft ook maar 1 eierstok en heeft 3 kinderen de laatste zelfs door het spiraal heen!
    dus volgens mij maakt het niks uit

groetjes

Deel Deze Pagina