Ovulatie overslaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lot98, 21 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lot98

Lot98 Nieuw lid

21 jan 2025
    3
    0
    1
    Vrouw
    #1 Lot98, 21 jan 2025
    Laatst bewerkt: 21 jan 2025
    Ik heb een vraagje! Wij zijn nu een paar maanden bezig met het proberen van ons eerste kindje. Tot zo ver nog niet raak. Ik heb een redelijk regelmatige cyclus, dus ik denk dat dat wel goed zit. Gebruik verder (nog) geen ovulatietesten, maar nu las ik dus ook over dat je een ovulatie kan overslaan. Misschien een hele suffe vraag hoor.... maar kan je een ovulatie zomaar overslaan? Ook als je een regelmatige cyclus hebt?

Groetjes Lot

2. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    55
    13
    8
    Vrouw
    Ja dat kan :)

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.263
    8.712
    113
    Vrouw
    Ja dat kan idd. Je kan soms ook een cyclus hebben dat je eisprong opeens later is en je dus een langere cyclus hebt.

4. Lot98

Lot98 Nieuw lid

21 jan 2025
    3
    0
    1
    Vrouw
    Oh!! Ik dacht altijd als je menstruatie komt en regelmatig is, dan zal je ook altijd een eisprong hebben gehad. Hoe kan ik weten of mijn ovulatie is geweest? En of ik überhaupt elke maand een eisprong heb.. ovulatietesten? Ik heb wel soms dat ik wat kramp heb rond mijn ovulatie en meer afscheiding, maar dit is echt niet elke maand het geval.

Ik voelde me er zeker over, omdat ik zo’n regelmatige cyclus hebt, maar begin nu toch aan alles te twijfelen..

Iemand misschien wat meer uitleg/tips om mij gerust te stellen?

5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.263
    8.712
    113
    Vrouw
    Je kunt ovulatietesten doen. Als een ovulatietest positief is, volgt de eisprong na ongeveer 24-36 uur. Het lastige bij ovulatietesten is wel dat deze niet met zekerheid vertellen of je ei daadwerkelijk gesprongen is. De enige manier waarop je dit met zekerheid kunt zien, is door te temperaturen. Alleen moet je je bij temperaturen wel aan strikte regels houden. Zoals elke ochtend meten op hetzelfde tijdstip, na evenveel uren slaap, rectaal etc. Dat komt wel echt nauw.

6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Als je een ovulatie overslaat sla je in principe ook je menstruatie over. Als je een menstruatie hebt kun je er vanuit gaan dat je ongeveer 2 weken daarvoor een eisprong hebt gehad.

ovulatietesten helpen in die zin niet omdat zij een hormoon meten dat piekt vlak voor je eisprong maar geen garantie geeft dat hij ook echt springt. Enige wat echt zekerheid geeft is bloed prikken na eisprong.

echter is er geen reden om aan te nemen dat je geen normale eisprong hebt wanneer je een cyclus hebt.

7. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.146
    3.150
    113
    Vrouw
    Dat is helaas niet helemaal waar. Je kan een eisprong overslaan, maar toch netjes ongesteld worden. :p

8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.263
    8.712
    113
    Vrouw
    Dit idd.

9. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik zei ook in principe, er zijn altijd uitzonderingen. Zolang je normaal menstrueert is er geen reden om aan te nemen dat je niet ovuleert.

10. Tanja92

Tanja92 Nieuw lid

3 jan 2025
    4
    0
    1
    Vrouw
    Ik lift even mee op je vraag Lot. Wij zijn ook bezig voor ons eerste kindje en deze maand lijkt de ovulatie test maar niet echt positief te worden. De vorige 3 maanden was ie ook niet knalpositief. Ook heb ik helemaal geen afscheiding (ook geen dik slijm zoals je rond je ovulatie zou moeten hebben). Iemand hier ervaring mee? Maak me een beetje zorgen… heb verder wel een regelmatige cyclus (25/26 dagen).

Deel Deze Pagina