Ovulatie test klopt niet met temperatuur ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mamavanliefste, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanliefste

21 aug 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Mamavanliefste, 22 aug 2016
    Laatst bewerkt: 22 aug 2016
    Hallo iedereen!
    Ik ben nieuw hier, mijn man en ik zitten nu in de eerste maand voor een 2e kindje, super spannend!

Ik heb een paar jaar de spiraal gehad en daarna nog 2
    Maanden de pil, dit is de eerste maand zonder pil. 24 juli ontrekingsbloeding gekregen en gaan temperaturen. Ik heb mijn temperatuur bijgehouden en volgens de temperatuur methode heb ik de eisprong op de 14e dag van cyclus gehad. Ik heb ook een paar ovulatie testen gedaan rond die tijd maar het streepje bleef licht, wel was die ovulatie test van dag 13 iets donkerder maar niet even donker als de controle streep. Nu zit ik dus op dag 30 van mijn cyclus en de zwangerschapstest was gister negatief. Zou het kunnen zijn dat ik toch later de eisprong heb gehad? Ik heb veder ook geen klachten, alleen een beetje zeurende rugpijn en af en toe steekjes in buik.

Sorry voor mijn lange verhaal!! Liefs

2. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Welk merk heb je gedaan? Want ik krijg bij de action testen ook geen even donker streepje terwijl ik bijna zeker weet dat mijn eisprong wel rond die tijd is geweest! En ik heb meer vriendinnen die dit hebben gehad met de action testen.

Volgens mij is temperaturen mits goed uitgevoerd wel betrouwbaarder dan ovulatietesten!

3. Mamavanliefste

21 aug 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het waren idd de ovulatie testen van de action. Maar als ik streepjes kreeg dan waren het van die pennestreepjes, en op dag 13 was het ook een pennestreepje, alleen dan donkerder van kleur. Maar als ik de ovulatie wel gehad heb op dag 14 dan zou ik nu toch wel ongesteld moeten worden aangezien de testen negatief zijn? Of zit dat anders?

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Heb je voor mij het templijstje om te beoordelen?
    En temp je elke dag op hetzelfde tijdstip, direct na ontwaken, voor je je bed uitkomt en ook rectaal/via billen?

5. Mamavanliefste

21 aug 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ik het ergens op deze site invullen? Ik heb hem namelijk via een andere site ingevuld!

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Nee op deze site niet. Maar kan je er een screenshot van maken en dan hier plaatsen?

En je tempt wel rectaal enzo (wat ik hierboven vroeg?)

7. Mamavanliefste

21 aug 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb heb elke ochtend om 7 uur de temperatuur rectaal opgenomen. Even kijken of ik het kan bijvoegen!

8. Mamavanliefste

21 aug 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is m

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,2 KB
      Weergaven:
      9
  9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vind de sprong tussen dag 14 en dag nogal extreem hoog.
    Vaak springt je temp ongeveer een graad of 0.3 na je eisprong.
    Bij jou springt hij ong. met 0.8.

Je was net gestopt met de pil zeg je??

Ik ben bang dat je lichaam nog aan het ontpillen is en je dus daarom zulke hoge sprongen hebt.
    Een test had nu inderdaad al zeker positief moeten aangeven als je ei op dag 14 was gesprongen.

De tempen zijn ook behoorlijk hoog voor een meting via je billen namelijk.

10. Mamavanliefste

21 aug 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik vond die sprong idd ook wel erg extreem. Maar inderdaad het is de eerste maand zonder pil. Ik heb 4 jaar een spiraal gehad maar daarmee kreeg ik het laatste halfjaar om de ongeveer 34 dagen een menstruatie. Daarna nog 2 maanden Pil geslikt en nu zonder pil. van mijn zoontje ben ik tijdens de pil zwanger geworden. Ik vind mijn temperatuur ook erg hoog vooral de laatste dagen. Ik zal het gewoon af moeten wachten! Als ik volgende week nog niet ongesteld ben dan doe ik nog een testje.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dat zou ik idd doen en anders even het tempen naast je neerleggen en wachten op je eerste echte bloeding en vanaf dan pas weer gaan tempen .

Ik denk dat je lichaam nu nog onder de hormonen zit en de pilhormonen veroorzaken een hogere temp (heb ik ooit gechecked namelijk).

12. Mamavanliefste

21 aug 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn menstruatie is begonnen! Dag 33! Bedankt voor de reacties

Deel Deze Pagina