Ovulatie test komt niet overeen met echo

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Priscilla1989, 18 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik begin te twijfelen of je wel een eisprong hebt gehad. En dat het follikel wellicht een cyste is geworden.

Ben je bekend met pcos?

2. Priscilla1989

Priscilla1989 Actief lid

10 jul 2015
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ken de term, maar heb inmiddels 3 echo's in het ziekenhuis gehad en er is niks over gezegd. Ik heb wel overgewicht en de gynaecoloog start nu geen behandeling om cyclus te reguleren tot ik 20 kilo ben afgevallen

Ik ben maandag al dieet begonnen en woensdag begon dus de spotting en daarna echte bloeding.

Ik dacht dat als je menstrueert je altijd een eisprong hebt gehad

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn dat de gyn wil helpen en hopelijk ben je die 20 kilo snel kwijt zodat je cyclus hierdoor uit zichzelf reguleert.
    Pcos komt idd regelmatig voor bij vrouwen met overgewicht en hoeft zeker niet altijd als bessentros zichtbaar te zijn op een echo.

En nee, je kan ook gewoon een menstruatie krijgen zonder eisprong.

4. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Als een cyclus >35 dagen is, is de kans kleiner dat je een eisprong hebt gehad. Dan ga je uiteindelijk menstrueren omdat jouw baarmoederslijmvlies zo dik wordt dat het geen voeding meer krijgt en dus gaat afbreken = menstrueren.

Deel Deze Pagina