eisprong, wanneer dan??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door daffie76, 21 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi allemaal,

Wij zijn nu bijna 6 maanden aan het proberen en het is nog niet gelukt. Nu wil ik graag weten hoe je nu precies weet wanneer je eisprong is. Ik voel het namelijk niet en heb wel een regelmatige cysluc van 28/29 dagen. Is het dan inderdaad zo dat je 2 weken voor je volgende ongesteldheidsdatum je eisprong hebt??
    We gaan vol goede moed door hoor en hopen dat het snel mag gaan gebeuren,

groetjes Daffie :( :) :)

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Misschien is het een idee voor je om te gaan temperaturen of ovulatietesten te gaan gebruiken?

3. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Waarom laat je het niet uitrekenen door de calculator? Alleen dan moet je wel je cyclus weten...

Veel Liefs Lieverdjuh

4. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Mijn eisprong klopt bijna nooit met de calculator.... :rolleyes:

5. winnie89

winnie89 Actief lid

19 mei 2006
    107
    0
    0
    hoe weet je dan of je eisprong klopt met de calculator?
    sandra jij zegt dat het bij jouw niet klopt, hoe kom je daar achter dan.
    Heb nette cyclussen en wil niet tempen maar volgens mij hoef dat ook niet toch als je regelmatig bent.

Had gister mijn ei moeten hebben volgens het schema, uiteraard geklust. Vanmiddag rond een uur of 2 mega steek in me linkerzij kan dat het ook geweest zijn?

gr winnie89

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben zelf ook niet helemaal zeker van mijn ovulatie, dus heb er zelf toch maar wat testen voor aangeschaft. die 14 dagen voor je nod is een theoretische waarde en ik weet het liever iets zekerder met een eitje dat maar zo kort leeft ;)

7. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik heb ook een heel regelmatige cyclus hoor...altijd 29 dagen dat was voor de pil ook en nu ik gestopt ben gaat dat gewoon door.

Ik heb dan ook altijd gedacht dat ik mijn ei volgens de calculator zou hebben...15 dagen na mijn eerste menstruatie dag...en nam het voor lief dat ik ruim een week voor de eisprong al buikpijntjes had...Kluste altijd netjes 1 dag van te voor...maar nooit raak...

Voor de grap ben ik deze maand gaan temperaturen om mijn eisprong te ontdekken...

Blijkt dat ik mijn eisprong op dag 13 al heb gehad...dus tja...

Die calculator klopt bij mij dan schijnbaar ook niet wat de vruchtbare dagen betrefd...

Je komt er dus achter door te tempen...de dag dat je temp een paar tiende graden daalt...is hoogstwaarschijnlijk de dag van je eisprong..

En dat het dus niets zegt of je nou wel of geen regelmatige cyclus hebt..ben ik dan weer een bewijs van...

Daarbij het temp topic is ook erg gezellie!

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    De enige manier om er achter te komen wanneer is ei is dmv ovulatietesten of tempen. Calculators ed zijn slechts een richtlijn en gaan uit van een gemiddelde en niet de werkelijke situatie.

9. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik weet het door te temperaturen... de ene keer heb ik mijn ei op dag 10 en de andere keer op dag 15...
    Toen ik zwanger raakte van mijn zoon was dat vlak na mijn menstruatie...nooit geweten dat ik toen mijn eitje had!! Ik dacht altijd in het midden van je cyclus...maar ik had hem dus veel vroeger die keer..

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hai daffie,
    vroeger had ik altijd een cyclus van precies 28 dgn, de keer dat ik in verwachting raakte (achteraf gerekend) was tijdens een weekend dat we bij mijn schoonzuster logeerde en toen had ik niet mijn menstruatie achter de rug...

die cyclusbanners zijn altijd maar richtlijnen maar onderzoeken wijzen steeds vaker uit dat van die cyclusbanners geen bal klopt...sommige vrouwen hebben idd hun eisprong 14 dgn voor hun nieuwe cyclus...

wel is het bij mij zo dat wanneer ik denk mijn eisprong gehad te hebben ik precies 14 dgn later ongesteld wordt behalve de vorige cyclus...toen dacht ik mijn eisprong op vrijdag te hebben, maar werd pas de 2e zondag erna ongesteld....

je kunt het echt pas (ongeveer) zeker weten door te temperaturen of dmv ovulatietesten of gewoon minimaal 2-3 keer per weer te vrijen en zeker de 2e en 3e week van je cyclus...dan is het gewoon afwachten wanneer de goeie er tussen zit...

wij vrijen toch echt minimaal wel 4x per week (ook tijdens de menstruatie) en de goeie heeft er tot nog toe niet bijgezeten terwijl wat het "klus"gebeuren er alle kans toe is...

heel veel succes in ieder geval meid

11. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik ben juist nu door te temperaturen er achter gekomen dat mijn periode tussen mij ei en de ongesteldheid veel korter is dan 14 dagen. De eerste keer met temperaturen was het maar 9 dagen en de tweede keer 10 dagen.

Als ik dan uitga van de calculator van deze site die ik hiervoor ook altijd gebruikte zat ik dus iedere keer verkeerd omdat die uitgaat van 14 dagen. Ik ben dus heel blij dat nu aan temperaturen ben. Ik hou mijn temperatuurkaartje bij op www.fertilityfriend.com en dat geeft heel veel duidelijkheid.

Veel liefs
    Nataly

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Ik weet nu dat ik beter een ovulatietest kan gebruiken (tempen is bij mij niet zo'n goed idee met onregelmatige diensten!!), want misschien heb ik de eisprong al wel veel eerder dan we denken.
    Gelukkig klussen we genoeg, ook voor en na de mogelijke eisprong haha....

Deel Deze Pagina