Hoe kun je vruchtbare periode merken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Me26, 4 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik weet dat je vruchtbare periode ongeveer kan afleiden aan het slijm, maar merken jullie dat altijd?
    Kan het niet meer herrinneren toen ik zwanger wilde worden van dochter.
    Nu al even van de pil af, maar nog niet duidelijk of mn cyclus regelmatig is, was die toen met dochter niet trouwens.
    Ik ben nu afgelopen 2 dagen wel iets natter,maar nog niet echt veel. Daarom vroeg ik me af of jullie dit altijd merken of ook wel eens niet en dat eisprong dan al is geweest. Ik wil eerste maanden nog niet tempen of testen doen, eerst kijken of het zo gaat en wat ik zelf merk aan mn lichaam. Bij dochter ook zo zwanger geworden. Ben nieuwsgierig wat jullie merken.

2. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Ik heb altijd een dag of 4 voor de eisprong vruchtbaar slijm (stopt soms wel de dag voor de eisprong, wat best verwarrend kan zijn!). Het lijkt op eiwit en zit op het wc papier bij afvegen. Ook is mijn libido een stuk hoger dan normaal.

3. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    Ik dacht het altijd feilloos te voelen en merken. Ik voel me ziek, heb stekende pijn links of rechts en heb doorzichtig slijmverlies (waar je 'draden' mee kan trekken). Het leek echt overtuigend mijn eisprong. Blijkt nu door testen dat ik mijn eisprong 6 dagen later pas heb.. :$

4. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Tja, sommige vrouwen weten dat heel goed, maar ik was er nooit zo zeker van. Met ovulatietesten weet je het pas echt zeker. Ik vond dat zelf niks, dus wij hebben gewoon in de week waarin mijn eisprong viel om de dag gevreeën (en voor de zekerheid nog een paar keer extra).

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had het nooit in de gaten, tot ik een paar manden de temperatuur methode gebruikte en daarnaas mijn slijm kn de gaten hield. Nu weet ik hoe ik het moet herkennen en kan ik ook zonder thermometer goed inschatten wanneer ik vruchtbaar ben.
    Nou ja, inmiddels aan een spiraal dus niet meer. Maar voor die tijd wel. Ik controleerde het altijd aan de hand van wanneer mijn menstruatie doorkwam en het klopte eigenlijk altijd.

6. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier is het enige dat elke ronde weer mijn eisprong aankondigt mijn verhoogde libido ;) Verder soms vruchtbaar slijm, niet altijd heel duidelijk.

7. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Ik heb elke ronde meerdere dagen vruchtbaar slijm. Vlakbij m'n eisprong het meeste! Een paar dagen erna wordt het weer crème

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier niet gemerkt, gewoon heel veel geklust :) kun je hem ook niet missen. na de eisprong steeg de temp en wist ik hoeveel dpo ik was

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Bedankt voor de antwoorden. Misschien bij mij dus ook niet heel duidelijk. Verhoogd libido merk ik dan wel weer. Afgelopen week kon ik er geen genoeg van krijgen haha. Dus om de dag gezellig maken is geen probleem. We gaan rustig verder met gezellig maken want weet dus niet zeker of mn eisprong al is geweest. Ik merk het wel wanneer in ongesteld wordt, of natuurlijk liever als ik dat niet wordt en mn test knalt.

Deel Deze Pagina