Ovulatie test positief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sterkekinderwen, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Hallo allemaal !!

Ik heb een vraag, en hoop dat er iemand is die er
    antwoordt op weet, of misschien hetzelfde heeft.

Ik heb een cyclus van 21 aan 23 dagen.
    Mijn eisprong volgt altijd 1 week na het begin van mijn menstruatie.
    Nu heb ik op 11 november mijn menstruatie gehad, en op 20 november volgde mijn eisprong (ook gemerkt !!)
    Mijn volgende menstruatie zal zijn op 6 December, en gevolgd worden op 12 of 13 December door de eisprong.
    Echter is nu het geval dat ik opeens al 3 dagen een positieve ovulatietest heb :(
    Hoe kan ik, een week voor mijn menstruatie opeens al 3 dagen positief testen hiermee????
    Mijn eisprong kan ik immers nog niet hebben.
    Wel heb ik op 21 en 22 november af en toe buikkrampen gehad, en op 23 november ging ik echt kapot van de pijn in mijn buik ruim een uur lang. Gister verloor ik opeens wat slijm, en heb ik vorige week veel witte vloed gehad. Daarnaast heb ik sinds 3 dagen midden in de nacht trek in voedsel. Heb dan niet echt honger, maar wel zin in eten. Hoe kan het dan ik een week voor mijn menstruatie positieve ovulatie testen heb??? :(

2. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Ik dacht eens zrgens gelezen te hebben dat, als je zwanger bent, je ovulatietest ook positief blijft. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk, maar ik duim alvast voor je :)

3. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    of je hebt latere eisprong of je bent zwanger...spannend! Zou een zwangerschapstest op 2 december (4 dgn voor NOD) doen, dan weet je meer!

4. sterkekinderwen

Bedankt voor jullie snelle reactie.
    Idd had ik ook al ergens gelezen dat een ovu test een
    zwangerschap kan aangeven om LH bijna hetzelfde is als HCG.
    Ik heb even een foto gemaakt van de ovulatietest die ik
    vanavond heb gemaakt.
    Zoals de test op de foto eruit ziet, zo ziet hij er dus al
    3 dagen uit.

5. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Zwangerschapstest doen...misschien dat tie al posi wordt?

6. Moonflower

Moonflower Actief lid

16 nov 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies het zelfde gehad...Ik had 7 dagen lang een knallende positieve ovulatie test..Ik begreep er ook echt niks van. Uiteindelijk vlak voor mijn menstruatie werd hij langzaam maar zeker negatief. En ja hoor daar waren de :x.

Ik duim voor je dat het wel raak mag zijn bij jou!!:D

7. giraf

giraf Niet meer actief

Op de foto ziet de ovulatie test er niet postitief uit, dan moet het streepje toch donkerder zijn dan de controle streep?
    Ik heb namelijk altijd zo'n 2e streepje op mijn ovu testen, ongeacht wanneer ik test...
    Ik duim voor je dat je zwanger bent!

8. sterkekinderwen

@ Giraf:

De foto is niet echt duidelijk, moet ik erbij zeggen.
    De testlijn is bijna even donker als de controle lijn, en
    dat al 4 dagen achter elkaar. Vandaag ga ik weer een ovu test doen en kijken hoe hij dan is.
    Ik moet 5 december mijn maandstonden weer krijgen, dus een eisprong kan ik nu gewoon niet hebben nog.
    Ik heb ook regelmatig pijn in de onderbuik, en tijdens inspanning krijg ik al helemaal pijn in de buik. Als ik daarna een uurtje rustig ga zitten dan zakt het langzaam aan een beetje af weer.
    Hoe kan dit allemaal???????

9. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    ik vind die ovutest er niet positief uitzien, de streep moet minstens even donker of donkerder zijn...

Maar hoop het voor je! Ik heb ook 2 maanden aantal positieve tests achter elkaar gehad ( echt DIK positief), maar bleek toen niet zwanger. En ik heb voor de grap eens een ovutest gedaan tijdens mijn zwangerschap, maar was negatief. Ook niet zo gek, het zijn 2 verschillende hormonen.

Maar zal voor je duimen!

10. sterkekinderwen

Deze ovu test is van een kwartier geleden.

@suzannes

Volgens de huisarts is LH bijna hetzelfde als HCG, vandaar
    dat een ovu test ook HCG kan waarnemen.
    Volgens de huisarts moet ik wachten tot een dag voor mijn
    NOD met een zwangerschapstest.

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Maar als een ovutest je HCG al kan waarnemen, dan moet een zwangerschapstest dat nu toch al kunnen?

12. sterkekinderwen

@madeliefje

Nee, volgens mijn huisarts is een ovu test gevoeliger, en kan hij eerder een zwangerschap aantonen dan een zwangerschapstest. En zwangerschapstest heeft een bepaalde hoeveelheid aan hcg nodig om het te meten, en een ovu test heeft maar een klein hoeveelheid LH nodig wat je normaal rond/tijdens je eisprong hebt. Maar omdat LH sterk lijkt op HCG is een zwangerschap eerder meetbaar met een ovu test. Wat er van waar is, weet ik natuurlijk ook niet.

13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Spannend dan, over hoeveel dgn kan je dan testen?

14. sterkekinderwen

@madeliefje

Ik moet oorspronkelijk 5 december mijn maandstonden krijgen, en volgens mijn huisarts kan ik dan 4 december een zwangerschapstestje doen. Maar ik hoor steeds meer van mensen dat het ook al op 1 december kan, en dat is morgen.
    Maar ik wil het proberen vol te houden om een test uit te stelen tot 3 december, dus te dagen voor mijn maandstonden. Maar ik weet niet of ik dat volhoudt haha.

15. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Poeh, dat zal niet makkelijk wezen nee! Veel succes en laat het weten he!!

16. sterkekinderwen

@madeliefje,

Zodra ik een zwangerschapstest heb gedaan, laat ik het
    zeker weten hier.

17. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Echt onzin, ik geloof best dat er vrouwen zijn die een positieve ovutest hebben en zwanger blijken te zijn, maar zolang dat niet voor iedereen ( het gros!!) opgaat, blijft het een hele onbetrouwbare methode en vind ik het ook heel raar dat je huisarts hierover spreekt. Als een zwangerschapstest positief aangeeft, ben je, op enkele gevallen met vals positief na, zwanger, maar een ovutest is niet betrouwbaar om daadwerkelijk een zwangerschap vast te stellen. En oke, misschien wel in uitzonderingen, maar ik zou de methode niet gebruiken, denk dat je ook weleens voor een teleurstelling kan komen te staan...

18. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @sterkekinderwen: al nieuws? :)

Deel Deze Pagina