Teunisbloemolie

Discussion in 'Zwanger worden' started by Moonflower, Dec 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moonflower

Moonflower Actief lid

Nov 16, 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Ik zit er over te denken om Teunisbloemolie te gaan gebruiken volgende ronde. Ik heb iedere keer zoveel klachten de hele cyclus door(buikkrampen 4 weken lang en gevoelige borsten en PMS verschijnselen)...Teunisbloemolie zorgt er volgens zeggen voor dat er meer "rust" in je cyclus komt etc etc. Maar nu mijn vraag....

Ik heb een cyclus van 24 dagen(standaard) Voor de zwangerschap van ons vlinder dochtertje(in maart geboren) had ik een cyclus van 28 dagen en raakte binnen 1 maand inverwachting. Ik heb helaas na de geboorte (17 wk zwangerschap) een na curretage gehad wegens bloeding in de baarmoeder. Nu is het zo dat mijn cyclus dus vrij kort is. Niet heel erg kort maar wel kort voor mijn doen.

Nu lees ik dus dat veel vrouwen Teunisbloemolie gebruiken om hun cyclus te verkorten maar in mijn geval zou dat juist niet de bedoeling zijn....

Is het nou dan wel verstandig om het te gaan gebruiken? Ook lees ik graag ervaringsverhalen van andere vrouwen die het hebben gebruikt.

Liefs Moonflower:)

2. Loetje89

Loetje89 Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met teunisbloemolie maar dr staat op het potje volgensmij dat je dit niet tijdens een zwangerschap moet gebruiken en heb ook wel eens ergens gelezen (op deze site), dat teunisbloemolie sneller een miskraam kan veroorzaken.

Ik weet niet of dit waar is! Maar ik zal het wel even goed navragen/uitzoeken voordat je eraan begint.

Succes ermee :)

3. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Hoi! Ik gebruik het ook. Loetje, bedoel je niet monikspeper? Dat mag je niet tijdens de zwangerschap gebruiken. Teunisbloem olie volgensmij wel, althans, op mijn potje staat niets.

Ik las dit op een site: Kan ik visolie en teunisbloemolie veilig tijdens de zwangerschap gebruiken?
    Zowel visolie als teunisbloemolie leveren belangrijke essentiële vetzuren die juist cruciaal zijn voor een goede gezondheid van moeder en baby. DHA uit visolie is nodig voor een juiste groei, ontwikkeling en werking van de hersenen, ogen en zenuwstelsel. Hiervan blijkt uit studies dat de foetus 67 mg per dag opneemt. Van AA, een omega-6-vetzuur dat uit GLA kan worden gevormd, blijkt de foetus zelfs 250-400 mg per dag via de placenta op te nemen.
    Volgens een zeer uitputtende analyse van ruim 30 klinische studies is het gebruik van zowel visolie als teunisbloemolie veilig voor de moeder, foetus en baby. In vrijwel al deze studies wordt er juist gewezen op de nadelen voor de gezondheid wanneer er tijdens de zwangerschapsperiode te weinig DHA en AA wordt geconsumeerd.

Hoop dat je er wat aan hebt.

4. Loetje89

Loetje89 Niet meer actief

Hmm ik lees hier op 't potje van teunisbloemolie: niet gebruiken gedurende zwangerschap of lactatie zonder medisch advies.
    Dan heb ik dat denk ik verkeerd begrepen :)
    Ik kocht het vorige week toen ik nogal haast had dus had in de winkel niet goed op 't potje gekeken, pas toen ik thuiskwam en toen las ik 't bovenstaande dus.

Share This Page