Ik ben al een jaar gestopt met de pil maar was erg onregelmatig ongesteld en hield niet zoveel rekening met mijn cyclus. Nu ben ik deze periode ergens laat begonnen met ovulatietesten en verbazingwekkend stuitte ik redelijk snel op een positieve ovulatie ( en negatieve zwangerschapstest) mijn ovulatie was 2/3 juni en in die periode dagen hebben we veel gemeenschap gehad. Dit is dus onze eerste echte ronde en nu heb ik al heel erg veel last van zenuwen of het zal lukken of niet!! blijven die zenuwen de komende twee weken? Hadden andere mensen daar ook zoveel last van? Ik probeer mijzelf tot rust te krijgen maar dat wil nog niet helemaal lukken!
Hou op schei uit... Ik moet nog ander halve week wachten voor het eventueel zin heeft om te testen... Dat duurt maar en dat duurt maar... Als ik er tijd voor heb denk ik er aan terwijl je dat natuurlijk niet moet doen. Zal ik al testen of eerder testen? Heeft allemaal geen zin maar ook ik maak mezelf gek... Dus tips om mezelf in bedwang te houden zijn ook bij mij welkom.
O die zenuwen! Had ik bij mijn eerste ook last van, was op een gegeven moment met niets anders bezig. Had een grote invloed op mijn humeur en dus op mijn omgeving. Op een gegeven moment mezelf streng toegesproken en geprobeerd om meer afleiding te zoeken. En toen bleek ik zwanger! Mijn advies dus om er zo min mogelijk aan te denken en afleiding te zoeken. Makkelijker gezegd dan gedaan helaas. Wij gaan binnenkort voor een tweede en ik hoop dat ik mijn zenuwen dan wat beter onder controle heb. Succes verder!
Hier ook! Bij de eerste heel erg. Toen dacht ik bij de tweede zal het wel minder zijn.. Maar helaas Eerste twee weken van de cyclus gaan top! Ben relaxt en denk echt dat ik deze keer echt dat ik deze maand niet te vroeg ga testen. Dan komt de eisprong eraan en wordt ik al iets zenuwachtiger; hebben wel het op he juiste moment gedaan? Dan die twee vreselijke weken.. Moet echt afleiding zoeken want dit is niet gezond meer. En waar slaat het op.. Je bent zwanger of niet er is niets wat je er dan nog aan kan doen.. Maar ha elke maand weer bij eerste of meerdere kindjes Hopelijk is het snel raak! Succes
De zenuwen in de periode tussen ovulatie en menstruatie zijn vreselijk. Iedere keer nam ik me voor gewoon rustig te wachten tot mn NOD en dan eens rustig te kijken of ik misschien wat voel en een testje moet doen. En zodra de eerste week na mn ovulatie voorbij was, begon ik symptomen te analyseren en de dagen af te tellen. Ik moest mezelf echt af en toe streng toespreken iets anders te gaan doen.
Fijn dat anderen dit ook hebben. Ik vind t bloedirritant van mezelf en wil er ook helemaal niet zo erg mee bezig zijn.. En dit is pas ronde 1 (voor derde kindje) Suf he?! Beste tip inderdaad maar zoveel mogelijk afleiding zoeken anders maak je jezelf helemaal gek.. Grr Veel succes
Wij gaan sinds kort ook voor ons eerste kindje. Zit pas in ronde 2, maar kan al nergens anders meer aan denken..
Heeel herkenbaar. Ik denk dat iedereen op dit forum er last van heeft. Ik heb nu echt een soort mantra, "je hebt er toch geen invloed op, je hebt er toch geen invloed op ". En dan hup, iets anders gaan doen wat afleiding biedt.