As woensdag moet ik voor een mri. Mijn nod is zaterdag. Ik zit in dubio omdat ik me zwanger voel (zal wel tussen mijn oren zitten). Wil eigenlijk morgen testen alhoewel ik weet dat dat erg vroeg is. kruidvat of een andere test die gevoeliger is? Mri uitstellen zou kunnen maar liever niet.
Je kunt gewoon gaan en het daar even aangeven dat de kans er is dat je zwanger bent. Maar aangezien je officieel nog niet zwanger zou zijn, gezien je NOD zaterdag pas is, zal de arts geen bezwaar hebben. Maar je kunt het natuurlijk altijd vooraf aangeven. De kv2v5 testte ik al vrij vroeg positief mee maar sommigen testen pas na NOD positief dus wanneer je de test hebt gedaan zul je waarschijnlijk nog twijfelen... Voorbereiding bij zwangerschap en borstvoeding Bent u zwanger, of denkt u zwanger te zijn, neem dan vóór het onderzoek contact op met de afdeling Radiologie. U kunt hiervoor bellen met (050) 361 23 05. Voor zover bekend is een MRI-onderzoek niet schadelijk voor het ongeboren kind, maar om mogelijke risicos te vermijden wil de radioloog toch graag op de hoogte zijn van een eventuele zwangerschap. Indien er een contrastmiddel moet worden toegediend neemt uw lichaam het contrastmiddel op. Het komt daardoor ook in uw moedermelk terecht. Het is daarom verstandig enkele dagen na het MRI-onderzoek geen borstvoeding te geven. Daarom doet de radioloog liever geen MRI-onderzoek waarbij een contrastmiddel nodig is als u borstvoeding geeft. Een MRI-onderzoek zonder contrastmiddel is doorgaans wel mogelijk.