zou mijn eisprong nog komen of al geweest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door mama1803, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ik gebruik nooit ovuluatie testen maar dacht gisteren ach laat ik het eens proberen. Ik heb een cyclus van 22 23 dagen dus dan zou ik woensdag mijn eisprong gehad moeten hebben. Nu deed ik gisteren een ovu test en kwam er dit uit (zie test). Vandaag doe ik er nog een maar hoe zit dat eigenlijk precies? Als je eisprong is geweest wordt de test dan weer lichter of is het streepje n 24 uur dan weer helemaal weg?

Bijgevoegde bestanden:

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Of de eisprong in aantocht is of geweest is, is moeilijk te zeggen. Bij een ovutest zie je altijd wel een licht streepje.

3. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ah oke... maar stel hij wordt straks donkerder of lichter kan ik daar dan een conclusie uit trekken? Of heb ik kams dat het streepje zo blijft?

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Streepjes op een ovu kunnen fluctueren en uit het 'niets' knallen. Je kunt daar dus helaas niets uit afleiden.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Als je cyclus hebt van 22-23 dagen ben je met op dag 12 testen natuurlijk veel te laat.
    Ik denk dat de kans groter dat je ei nu al gesprongen is dan dat hij nog moet komen.
    Dit is niet gebaseerd op je test maar op je cycluslengte.

Ik zou nu stoppen met testen en volgende cyclus al op dag 6 gaan beginnen met testen.

6. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ja idd was ook beetje dom haha.... ik heb er nooit gebruik van gemaakt dus is voor mij helemaal nieuw. Dan had ik nog een vraag stel ik ben deze ronde niet zwanger en ik ga dus volgende ronde wel op het juiste moment ovu testen doen. Wat is dan het beste tijdstip op de dag want las ergens net dat tussen 11:00 en 12:00 het beste moment is. Maar is dat echt zo dan? En moet je dan de daarop volgende dagen op de zelfde tijd een ovu test doen?

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Ja klopt. Elke dag zo rond 11-12 uur. Mocht hij ineens al heel donker zijn, maar nog niet knallen, dan kan je beter eind vd middag nog een keertje test (dus 2 testen op een dag) zodat je je piek ook niet kan missen ;)

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helemaal mee eens!

Bij een cyclus van 23 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 5 tot en met dag 13 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid) van 10 tot 18 dagen.

In jouw geval zou ik dus al vanaf 4 gaan testen en net zolang doortesten tot je een positieve ovulatietest hebt. Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn.

Een vrouw heeft namelijk de gehele cyclus (dus ook tijdens de menstruatie) LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op reageert.

9. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb een cyclus van 25 dagen en begin op dag 4/5 met testen! Dan mis je hem als het goed is niet..... ik test met cb die moet met urine na je langste slaap, het verschilt dus per test! Succes!

Deel Deze Pagina