ovulatie test wie kan mij helpen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Melanie2014, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie2014

Melanie2014 Actief lid

16 sep 2014
    131
    0
    16
    Ik snap er helemaal niets meer van..
    vorige week heb ik ovu testen gedaan een aantal dagen en dacht zoals jullie zien op de foto 2-4 een positieve test te hebben.
    Daarna veel geklust rn gestopt met testen. Ik weet niet waarom maar heb vanavond weer een test gepakt en wat denk je! een knaller! Is de test van vorige week nou een misser en moet ik weer aan de klus of gebeurd dit wel vaker? Iemand hier toevallig ervaring mee?

2. YYYYY

YYYYY Actief lid

20 mrt 2016
    129
    35
    28
    Het is inderdaad wel wat gek..
    Maar aangezien deze zo positief is zou ik gewoon nog een gaan klussen. Kan geen kwaad toch :)

3. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Misschien een zwangerschapstest doen? Een ovulatietest kan ook reageren op hcg hormoon. Je bent nu 10 dagen verder dan je eerste positieve test, dus, het zou kunnen.....

Aan de andere kant vind ik deze meer knallen dan je vorige test. Temp je ook? Aan de hand daarvan zou he kunnen zien of je je ei daadwerkelijk gehad hebt.

Op hoeveel cyclusduur kreeg je je eerste positieve test? Wat is je normale cyclus? Wel belangrijk om te weten hoe je dus nu in je cyclus zit. Kan mijn inzins op basis van deze informatie dus beiden zijn.

Verder moet ik je zeggen dat ik deze testen nogal makkelijk positief vind. Had ik zelf ook. Dan is het ladtig te beoordelen of je echt een piek hebt, daar ze bij mij mijn hele cyclus donkere strepen geven. Action daarintegen heeft dat niet, maar geeft ook weer niet echt een knaller (bij mij).

Dus.....

Of een zwangerschapstest er tegenaan gooien, of van het moment gebruik maken en lekker aan de klus...
    Of het is niks...

Hoop dat je snel zekerheid hebt

4. Melanie2014

Melanie2014 Actief lid

16 sep 2014
    131
    0
    16
    Bedankt voor je uitgebreide reactie, heb gisteravond een test gedaan maar negatief. zit nu op dag 26 van mijn cyclus die normaal rond de 31 dagen is (maar niet altijd regelmatig) de positieve ovu test van 2-4 was op dag 14 van mijn cyclus. voor de zekerheid toch maar even geklust hahah

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.943
    15.588
    113
    Nabij Utrecht
    De test van 2-4 is lichter dan de controlestreep en dus negatief.
    Ik denk dus dat je nu (pas) je piek te pakken hebt :)

6. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

De test van 2 april is inderdaad nog niet positief. Het kan volgens mij 2 kanten op. OF je hebt je eisprong gemist omdat je te vroeg bent met testen. Dan zou het kunnen zijn dat de ovulatietest nu reageert op een eventuele zwangerschap.
    OF je eisprong is inderdaad nu pas. Je zou er voor de zekerheid een zwangerschapstest tegenaan kunnen gooien. Maar sowieso zou ik het vanavond nog gezellig maken ;)

7. Melanie2014

Melanie2014 Actief lid

16 sep 2014
    131
    0
    16
    thanks vor de reacties meiden, ik steek de kaarsjes alvast aan haha 😛

8. Melanie2014

Melanie2014 Actief lid

16 sep 2014
    131
    0
    16
    Ik was gestopt met testen omdat de test weer afliep dus ik dacht dat 2-4 het hoogtepunt was. net weer een gedaan ook positief

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Op en weer aflopende testen is normaal. LH schomelt namelijk de gehele cyclus. Daarom altijd door blijven testen. Die van 2-4 is negatief. Geen LH-piek toen. Nu wel.
    Ik denk dan ook dat binnen 24 tot 48 uur na je eerste knalpositieve ovulatietest je ei zal springen. Een ovulatietest kan 2 dagen positief blijven waarna het tweede streepje weer afneemt.

Mocht je ovulatietest de komende 2 tot 3 dagen knalpositief blijven, dan zou je eens een zwangerschapstest kunnen doen.

Deel Deze Pagina