Afleestijd ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Fearfull, 22 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    #1 Fearfull, 22 mei 2020
    Laatst bewerkt: 22 mei 2020
    hoi dames,

Zit er ook een afleestijd aan een ovulatietest gebonden? Ik gebruik altijd de CB (roze) ovulatietesten. Handig met die smiley's alleen vind ik dit toch een beetje appart. Als je de stick er namelijk uitklikt, zie je de streepjes automatisch.

Ik zie dus dit, streepje (T) neigt naar positief, dat terwijl ik 5 dagen terug al 2 dagen achter elkaar wél een positieve ovulatietest had, daarna negatief, maar wel precies met zo'n streepje als in de foto. zulke streepjes krijg ik alleen als ik een oploop begin te krijgen. De streep (T) wordt na een kwartiertje wel weer lichter.. de reden waarom ik blijf testen is echter alleen om te weten of die streepjes lichter of donderder worden o_O

Misschien draai ik door, maar heeft iemand dit ook weleens gehad met de CB? Ik weet ook niet of er een afleestijd is voor ovulatietesten.

Bijgevoegde bestanden:

2. 3Mrij88

3Mrij88 Lid

14 feb 2020
    42
    10
    8
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik gebruik ook deze ovulatie testen. De streepjes zelf worden over de gehele breedte na een tijdje inderdaad weer lichter na het testen. Het verschil met wel of niet positief is de dunne penstreep die je wel blijft zien, zelfs nog na dagen. Als die penstreep even donker of donkerder is dan de controle streep, dan krijg je een smiley daar ben ik achter gekomen afgelopen week. Want ik testte opeens 1 week na mijn eerste positieve test en eisprong ook weer plots positief (had echt een smiley weer). En nu heb ik heel licht positieve zwangerschapstest. Ik zit nu op 8/9 dpo als het goed is. Je kan nog even doortesten komende dagen om te zien of je ook echt weel een smiley krijgt of niet. Sowieso wisselt het lh hormoon gedurende je cyclus steeds dus soms kan je opeens weer wat donkerder testen maar dat is dan nog niet positief zolang je bij deze testen geen smiley krijgt. Als dat zo is dan kan het zijn dat je zwanger bent (ovulatietesten kunnen ook positief worden door hcg)

Succes! En hopelijk heb je snel een positieve zwangerschapstest!

3. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    @3Mrij88 ik heb wel eerder in de cyclus 2 dagen een positieve ovulatietest gehad hoor ;) alleen daarna is de ovulatietest negatief maar wel met een duidelijk zichtbaar streepje. Ik gebruik deze ovulatietesten al twee jaar. Ik weet dat je ook een smiley krijgt.

Deel Deze Pagina