Ik zie weleens berichten voorbij komen of een ovulatietest kan reageren op zw hormoon. Ik heb even de proef op de som genomen aangezien ik toch nog testen.had liggen. Ik weet niet of dit altijd zo is maar hier knalt de ovulatietest eruit door het zw hormoon
Bij mij reageert een ovulatietest niet op zwangerschap, misschien ligt het aan het soort testen. De bovenste is de ovulatietest?
De ENIGE reden hiervoor is dat je lijf OOK wat lh aanmaakt als je zwanger bent. Op de lh reageert die test. HCG wordt NIET getest in een ovulatietest.
Je maakt wel wat LH tijdens de zwangerschap, maar niet zoveel als wanneer je eisprong eraan komt. Dus het klopt niet wat jij zegt. Ovulatietesten reageren ook op HCG.
Dat is niet waar, LH en HCG lijken gewoon heel erg op elkaar daarom kan een ovulatietest positief uitvallen. Zo zie je ook wel dat dames een positieve zwangerschaps test hadden tijdens hun LH piek... Quote van de pagina van sensitest: Beperking 5: Ovulatietest en het zwangerschapshormoon (hCG) De ovulatietest reageert ook op het zwangerschapshormoon hCG.