Help! Ovulatietest als zwangerschapstest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Missbellydance, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missbellydance

14 nov 2016
    42
    36
    18
    Hallo,
    Ik dacht laat ik eens voor de gein een ovulatietest doen ook al heb ik pcos en slik ik de pil, nu is de eerste op 17 september genomen en de tweede 26 september. Maar nu had ik eens gelezen dat je een ovulatietest ook als zwangerschapstest kunt gebruiken? (heb geen zwangerschapstesten in huis) En normaal heb ik überhaupt NIET eens een 2de lijn op de ovulatietest. Wat denken jullie? Zwangerschapstest ophalen? IMG_20170926_173649.jpg IMG_20170926_173649.jpg IMG_20170926_173649.jpg IMG_20170926_173649.jpg IMG_20170927_001628.jpg

2. Nikki2018

Nikki2018 Lid

17 jul 2017
    88
    84
    18
    Vrouw
    Ik zie geen positieve test, dus niets aan de hand!

Neem aan dat je niet zwanger wilt worden aangezien je de pil slikt.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Je kunt een ovulatietest niet als zwangerschapstest gebruiken.
    Om een zwangerschap aan te tonen hebben ze andere testen ontwikkeld... genaamd.... de zwangerschapstest :)

Aangezien je de pil slikt en ook nog eens pcos hebt (wat meerdere onterechte posi ovu's geeft wegens een standaard verhoogd lh hormoon zonder eisprong) is de kans echt nihil dat je zwanger bent aangezien deze ovu testen zeer negatuef zijn.

Bij je twijfelen omdat je kwaaltjes hebt, doe dan een zw test.
    Het doen van ovu testen heeft geen zin als je daarmee een zwangerschap wilt opsporen.

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Een ovulatietest knalt echt als je zwanger bent. En geeft geen vaag streepje dan

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Denk niet dat je zwanger bent, en PCOS en de pil en een licht streepje op je ovutest. Je kan voor je eigen gemoedsrust natuurlijk wel een test doen. :)

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik denk dat je beter een test kunt gebruiken waar hij voor bedoeld is. Ik zie vaker hier op het forum dat zwangerschapstesten rond de ovulatie worden gebruikt, of ovulatietesten rond NOD, en ik snap niet zo goed waarom.

Hoe dan ook: wil je weten of je zwanger bent, doe dan een zwangerschapstest. Succes!

7. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Je ovulatietest is negatief.
    Als je zwanger bent kan een ovulatietest met een knalstreep reageren inderdaad maar dat is zeker niet het geval.
    Indien je aan de pil bent en pcos hebt lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je zwanger bent.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik snap ten eerste al niet waarom je ovulatietesten doet als je aan de pil bent.
    Met correct pilgebruik heb je namelijk geen eisprong en daarom kun je ook niet zwanger worden.
    Vandaar dat je "normaal ook uberhaupt niet eens een 2e lijn hebt op je ovulatietest".

Verder werken ovulatietesten totaal anders als zwangerschapstesten. Een licht streepje op een ovulatietest zegt he-le-maal niks. Het zegt alleen dat het reageert op LH wat elke vrouw de gehele cyclus in haar lichaam heeft. Alleen rond de LH-piek voorafgaand aan je eisprong knalt je ovulatietest (beide streepjes minstens even donker). Pas dan is je ovulatietest positief en heb je je LH-piek te pakken en is je eisprong in aantocht. Mocht je rond je NOD (wat je met de pil dus NIET hebt) een positieve ovulatietest hebben, dan is er een mogelijkheid dat je zwanger kunt zijn. Maar dat hoeft niet.

Tot slot: ovulatietesten werken vaak niet bij vrouwen die PCOS hebben. Ze geven dan vaak valspositief. Dit omdat er dan een krans van eitjes rond je eierstokken zitten die flink wat LH produceren.

Deel Deze Pagina