Uz Gent

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mim89, 3 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.342
    8.846
    113
    Vrouw
    Ik heb 13 September een eerste afspraak in Uz Gent.
    Ik weet dat ik een verwijsbrief moet hebben. Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Check even je verzekering of deze een contract hebben met het UZ Gent. Zo niet dan betaal je bij aanmelding een voorschot, moet je weken/maanden wachten op een factuur die je dan bij je verzekeraar moet indienen. Altijd handig om van te voren te weten.

Calculeer ook even een halfuurtje extra in. Zoals gezegd moet je je aanmelden beneden alvorens je naar de afdeling door kan en vaak zit je zomaar een kwartier, 20 minuten te wachten, dus calculeer wat extra tijd in.

En zorg dat ze vooraf je dossier uit je huidige ziekenhuis of van je huisarts hebben. Praat makkelijk want dat hebben ze voor je afspraak al doorgenomen.

Verder een heel prettig ziekenhuis met artsen die echt kundig zijn, niet naar een protocol kijken en ook eigen inbreng luisteren ze naar. Goede keus dus!

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.342
    8.846
    113
    Vrouw
    Ik heb idd al gezien dat mijn verzekering (Vgz) een contract heeft met hun.

In de mail die ik kreeg stond dat ik alle uitslagen etc met de afspraak mee moet nemen. Maar idd handig om dat van tevoren al te doen.

Heb al van meerdere vrouwen gehoord dat veel van mijn waardes die ze hier normaal vinden ze in België te hoog vinden. Dus ben heel benieuwd wat ze daar gaan zeggen.

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Dat is top dat ze een contract hebben met VGZ, scheelt een hoop gedoe.
    Je kan je dossier van te voren mailen (arg mailadres), dan leest de arts het al voor je afspraak en heeft dan vaak al een duidelijk plan klaar.

Had je andere topic gelezen en inderdaad veel waardes zijn niet goed. Ik had zelf ook een te hoge schildklierwaarde. 3.89, arts hier vond het prima, in Gent dircet aan de medicatie en dat slik ik nog steeds en is nu netjes tussen de 1-2, waar ze hem het liefst willen hebben.

Ik ben inmiddels onder behandeling bij een Spaanse kliniek, maar mijn schildklierwaarde wordt nog steeds door Gent gecontroleerd. Vinden ze helemaal geen probleem, ze denken echt enorm met je mee, super fijn.

Je bent in goede handen daar, echt kundige artsen!

5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.342
    8.846
    113
    Vrouw
    Heel fijn om te horen. Ik heb al niet zo veel vertrouwen in artsen (te veel meegemaakt in het verleden). Hier heb ik ook een hele aardige arts die niet moeilijk doet als ik een extra echo ofzo wil, maar heb wel het idee dat ze in Nl echt puur en alleen kijken of de waardes binnen de referentiekaders vallen.

Weet jij of ze in Gent een bmi grens hanteren voor bepaalde behandelingen?

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ja Nederland is minder ruimdenkend dan het buitenland. Ze zijn heel erg van de regeltjes hier, referentiekaders en protocollen en daar wijken ze niet vanaf.

Volgens mij niet, maar als het zo is zal het iets van een bmi van 32/33 zijn. Heb er weleens iets over gelezen. Weet niet of je facebook hebt, maar op facebook is een hele fijne UZ gent groep waar je veel informatie kan vinden (ARG UZ Gent). Misschien staat daar iets op, of kan je de vraag stellen.

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.342
    8.846
    113
    Vrouw
    Ik ga eens kijken op fb, dankjewel.

Kramertje vindt dit leuk.
  8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.342
    8.846
    113
    Vrouw
    @Kramertje jij hebt toen dus medicatie vanuit Gent gekregen? Ik heb een paar keer gelezen dat ze daar medicatie aanraden (bijv bloedverdunners) maar dat je dat zelf in Nl moet regelen en Nl dan moeilijk doet.

En hier zeggen ze dat ze behandelingen boven een bepaald bmi niet doen. Bedoelen ze dan echt iui/ivf of ook al medicatie?

9. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ja klopt, ik heb schildkliermedicatie gekregen vanuit Gent (op recept) en wij hebben een IVF ICSI traject doorlopen daar waarbij ik bijvoorbeeld Ascal (aspirine) en Prednison na de terugplaatsing moest gebruiken en dat kreeg ik ook gewoon op recept mee en kon ik gewoon hier bij de apotheek halen.

Wellicht als je geen traject volgt, dat het dan lastiger is om een recept te krijgen......?

Als ze het over behandelingen in combinatie met BMI dan is dat vaak inderdaad IUI of IVF.

10. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.342
    8.846
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd of ik daar dan medicatie op recept krijg mocht het nodig zijn. En anders hier maar op mijn strepen staan.

11. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Heb wel begrepen dat medicatie (fraxparine) bijvoorbeeld voor een stollingsafwijking lastig is binnen Nederland om een arts te vinden die erachter staat en het voor wil schrijven. Ik heb in een groepje (zwanger worden na miskraam/missed abortion) hier op het forum mee geschreven 2 jaar geleden en daarin zat een dame (Siamara oid als ik het goed onthouden heb) en zij is toen ook naar Gent gegaan en kreeg Fraxiparine voorgeschreven. Wellicht kan je haar eens vragen hoe zij binnen Nederland uiteindelijk aan de medicatie is gekomen.

12. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.342
    8.846
    113
    Vrouw
    Ik zit nu in dat groepje en zij schrijft nog steeds mee. Ik weet idd dat ze bij haar in Nl er ook moeilijk over deden en ze na heel aandringen het hier pas kreeg en de arts toen ook zei dat ze er niet in geloofde maar het alleen voor haar gemoedsrust gaven. Maarja erna was ze wel blijvend zwanger na 4 miskramen.

13. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ah kijk, dat is handig. Mocht je geen recept uit Gent krijgen en je eigen arts wil er ook niet in mee gaan, zou je haar eens kunnen contacten waar zij het wel heeft gekregen. Niet geschoten is altijd mis.

Wat je zelf eens kan proberen is kinderasprine 100mg. Kan sowieso geen kwaad (ik slik het nu ook tot 36 weken zwangerschap, wel op recept van de kliniek, maar in natuurlijke rondes ook gewoon op eigen houtje gebruikt) en op de een of andere manier heeft dat bij veel meiden ook bijgedragen aan een vitale zwangerschap.

14. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.342
    8.846
    113
    Vrouw
    Aspirine heb ik idd ook over gelezen ja. Alleen mag ik dat volgens mij niet zomaar slikken ivm een antidepressiva die ik slik.

15. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Oh dat zou wellicht kunnen. Maar zou je kunnen uitzoeken. Aspirine kan verder weinig kwaad.

Mim89 vindt dit leuk.
  16. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.342
    8.846
    113
    Vrouw
    Ja ga het eens uitzoeken.

Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina