Hoi Dames! ik ben nieuw hier op het forum, ik ben ooit jaaaaren terug lid geweest toen ik zwanger probeerde te worden van mijn zoontje. en nu dus terug voor de 3e spruit!. Ik kom er alleen nu geen wijs meer uit en heb even jullie hulp nodig . Van mijn zoontje zwanger worden heeft 1,5 jaar geduurd ruim, ik heb PCOS en ben uiteindelijk met 100 mg clomid zwanger geworden Had ook erg last van veel overgewicht. Inmiddels heb ik een maagverkleinings operatie gehad en ben ik ruim 30 kilo al kwijt, hierdoor was mijn cyclus na het stoppen van de nuvaring in december de 1e keer 35 dagen de tweede keer 28! ik kon mijn geluk niet op, afgelopen rond ovulatie testen gedaan van de action, hoewel ik het erg moeilijk vond te bepalen was de test op "zaterdag" het donkerst. en daarna weer ietsje lichter (zat niet heel veel verschil in) afgelopen zaterdag was het dus 2 weken later, ik heb op zaterdagochtend getest, en net getest en beide negatief. Zou de ovulatie test dan toch niet goed zijn geweest? heb zwangerschaps testen gebruikt van sensitest.
een positieve ovulatietest biedt helaas geen garantie tot een eisprong, wie weet is je eisprong wat later geweest waardoor je nu toch te vroeg bent geweest met testen Wil je zeker zijn dat je ook een eisprong hebt gehad kan je beter ook temperaturen naast het gebruik van ovulatietesten
Als je een eisprong krijgt en gevonden hebt met ovulatie testen, springt je ei soms 48u later. Dus mss gewoon te vroeg voor test of menstruatie.
Je moet dan elke morgen om de zelfde tijd je wekker zetten (ook in het weekend) en voor je uit bed komt (niet eens voor een plas) rectaal of vaginaal temperaturen, beste is met een thermometer met 2 cijfers achter de komma voor je eisprong heb je een lage temperatuur, dit is de basale temperatuur (bij mij bijv. 36,5) en als je eisprong is geweest stijgt hij 0,3 tot 0,5 graden (dit gebeurd 12 tot 24 uur na je eisprong) die temperatuur houdt zo aan tot je weer ongesteld word, de dag voor of de dag van je menstruatie zakt hij terug naar de basale temperatuur. Blijft hij hoog ben je waarschijnlijk zwanger
Was je ovulatietest wel echt positief? Dus lijntjes even donker of zelfs de teststreep donkerder dan de controlestreep?
Heb dit ook voor gehad. Ik heb de test van clear bleu genomen een digitale. 23 februari had ik een lachend gezichtje dus wij die dag en dag erop geklust. De 24ste had ik steekjes in de linkerzijde van men buik dus ben er bijna zeker van dat dit men eisprong was. 2 weken en 1 dag later ben ik ongesteld geworden. Wat is er misgegaan geen idee. Nu heb ik wel geen pcos. Maar misschien is de innesteling niet gelukt of iets anders....
Maar een positieve ovulatie test betekent toch niet automatisch een positieve zwangerschapstest. Je verhoogt alleen de kans op een zwangerschap doordat je gericht kunt klussen. Maar er spelen zoveel factoren mee om de bevruchting en innesteling te laten slagen.
Uh...serieus? Een positieve ovuulatietest geeft toch geen garantie op een zwangerschap! Dat zou makkelijk zijn zeg. Er is dus helemaal niets misgegaan bij de innesteling. Er heeft waarschijnlijk gewoon geen bevruchting plaatsgevonden. Ook al heb je positieve ovu test én vrij je op het juiste moment, dan nog is het kansberekening hoor.
Je Lf kan toch gewoon 15 dagen zijn? Lijkt mij gewoon meer dan normaal hoor! Er is dus niks mis gegaan.
Misschien beetje verkeerd getypt. Het is toch zo dat in 50 percent van de gevallen geen innesteling plaats vind? Of heb ik dit verkeerd gelezen. Kan idd dat er gewoon geen bevruchting was. Er kan zoveel zijn maar zal wss nooit duidelijk zijn 😉. Een lf van 15 dagen is idd volstrekt normaal. Wou er alleen mee bedoelen dat het niet is omdat er een ovulatietest positief is en (eventueel) een eisprong was je daardoor ook zwanger bent. Dat er nog andere factoren zijn die spelen en dat je dit soms helemaal niet kan verklaren.
Ik denk dat je beter kan bedenken dat er maar een kans van 20% per cyclus is op een zwangerschap. je kan voor je eigen gemoedsrust dan beter uitgaan dat er geen bevruchting heeft plaats gevonden ipv een mislukte innesteling Een positieve ovulatietest wil helaas niks zeggen over een bevruchting, want dan is ten eerste je eisprong is dat nog niet eens geweest, en ten 2e moet er nog een zaadje zijn weg hebben gevonden naar de eicel en optijd zijn binnengedrongen
Hey dames! Inmiddels veel gebeurd, om antwoord te geven ja hij was echt positief de ovulatie test en op zaterdag twee weken geleden het donkerst. Dus binnen dan en 48 uur had het plaats moeten vinden. Maar nou ben ik onverwachts maandag opgenomen wegens mijn galblaas en dan hebben ze omdat ze gingen opereren gelijk mijn hcg maar getest die was 1 dus niet zwanger. Maar inmiddels nog steeds niet ongesteld. Ik snap er niks van aankomende zaterdag is het dus drie weken na positieve ovulatietest. En ik weer trouwens dat er per cyclus maar zoveel kans is hoor alleen als mijn lichaam er een zooitje van maakt zoals nu is dat toch erg frustrerend
Hey Mamaloves! Wil even op je verhaal reageren want het klinkt erg bekend. Hier inderdaad ook PCOS (diagnose was er eerst niet ivm mijn overgewicht destijds) en hele onregelmatige cyclus gehad. Drie jaar geleden heb ik een gastric Sleeve gehad en 50 kilo afgevallen, mijn cyclus kwam terug en steeds netjes 27-31 dagen maar inderdaad nooit een positieve ov test. Ik ben toch naar de gyn gegaan en daar kwam uit PCOS en uit een aantal cyclussen volgen/bloedprikken kwam ook dat ik echt geen eisprong had ondanks dat ik wel steeds netjes ongesteld werd. Ik ben daarna begonnen met clomid hier wel eisprongen mee gehad & knallende OVtesten. Helaas heeft dat niet tot een zwangerschap geleid maar goed daar gaat het hier niet om. Punt is PCOS hoeft niet gewichtsgerelateerd te zijn, ja het is natuurlijk veel beter als je afvalt en bij sommige kan het zeker een oplossing zijn. Daarnaast overgewicht is nooit gezond of je nou wel of geen PCOS hebt maar tis dus niet zo als je afvalt is je PCOS weg ( helaas) Ik zou dus een rondje echt je hele cyclus ov testen doen, mocht je geen stijging/positieve ov test hebben toch even doorverwijzing vragen naar gyn en ze een cyclus mee laten kijken/bloedprikken! Succes!
Hallo, Ook ik ben dus nieuw hier. Ik heb ook al jaren geleden de diagnose PCOS gekregen. Tegen mij werd idd gezegd dat je met PCOS zwanger kan raken, maar dat het niet zeker is dat je cyclus verbeterd als je afvalt. Nu heb ik in 2010 een spiraal laten zetten (mocht geen pil vanwege de bijwerkingen) en in maart 2014 laten verwijderen. Tot onze verbazing in sept 2014 zwanger, helaas werd dit een mk. Echter in jan 2015 weer zwanger en in sept 2015 hebben wij ons meisje mogen verwelkomen. Dus niks is zeker met PCOS. Nu zijn we op 7 maart weer gestopt (dit keer de minipil als anticonceptie) en dus nu gewoon weer afwachten.
Inmiddels ben ik nog steeds niet ongesteld, het lijkt erop dat ik toch last heb van de PCOS, morgen dus weer een afspraak met de gyn, krijg een inwendige echo en wss een primolut kuur om ongesteld te worden gevolgd door weer hormonen om zwanger te worden. soms word ik gek van mijn eigen lichaam
Mijn gynaecoloog zegt dat je"gewoon" om de dag sex moet hebben en geen "onzin" met dure ovulatietesten. Als je t om de dag doet heb je genoeg kansen om zwanger te worden. Want zaadcellen kunnen wel een week overleven....
Klopt, maar bij stellen waar het iets langer duurt, zijn ovulatietesten best handig. Als je het nl de hele maand om de dag moet doen, kan dat best een belasting zijn. Zeker als je niet weet wanneer je eisprong is en je een wisselende cycluslengte hebt.
Ik heb een hele regelmatige cyclus, heb elke maand een positieve ovu test (teststreep donkerder dan controlestreep), we doen het om de dag of twee dagen vanaf ik niet meer ongi ben tot minimaal de positieve test zodat we zeker genoeg klussen, en na 10 rondes nog geen positieve zwangerschapstest in handen gehad... Dus een positieve ovulatie test zegt helaas niets.