Mijn man en ik twijfelen nog een beetje over het gaan proberen voor een 3e kindje. Nu hebben we toch 1x onveilige sex gehad net na mijn menstruatie.. maar ik ben ook steeds veel te vroeg (soms een week) ongesteld.. nu wilt mijn huisarts dat ik een kuur doe om even de boel weer te resetten.. maar ik durf nog niet.. ik moet pas over 9 dagen ongesteld worden maar heb toch al 2 dagen een klein beetje krampen.. Kan ik toch zwanger zijn? Zal ik wachten tot ik toch ongesteld word en dan aan die kuur beginnen? Of word ik gewoon gek?😢
Eerlijk gezegd zou ik voor dit soort dingen advies aan de gynaecoloog vragen ipv de huisarts. De eerste weet er toch een stuk meer vanaf en kan bv utrogestan voorschrijven om je luteale fase langer te maken.
Maar zo ver als dat ik weet moet je toch eerst een verwijzing hebben van de huisarts om daar heen te mogen?
Kan je je cycli lengte hier opnoemen? En idd moet je eerst naar de ha voor je naar de gyn mag, maar als je daar heen gaat kan je beter vragen om een verwijzing naar een fertility arts dan direct zomaar een kuur van de ha gaan slikken. Is het een idee om eens te gaan temperaturen? Zo kan je je cyclus goed in kaart brengen en wordt gelijk duidelijk of dat je eisprong steeds vervroegd of dat je lf steeds korter wordt. Deze info kan je dan gelijk doorgeven aan een gyn/fert.arts. Bij het laatste kan je dat simpel weer verlengen door utro te gaan gebruiken na je eisprong. Succes!
Vroeger was het stipt om de 30 dagen.. soms wel eens 31 maar verder precies het zelfde.. sinds augustus is het nu 28-27-29-27-26-25-26-23 ik houd het wel altijd bij. Maar de menstruatie is ook heel kort. 1dag heel licht. Dan 1 dag bijna niet. Dan 1 dag stopt het dan 2 dagen weer heel licht.. Misschien dat ik dan wel een verwijzing ga vragen..