Vanmorgen deed ik zowel een kv als een cb test, alleen hield ik de cb niet 20 seconden in de urine, maar slechts 5 seconden omdat ik het zo gauw verkeerd las. Toch ging de zandloper knipperen en al snel kwam er zwanger te staan, daarna kwam er tot mijn stomme verbazing niet 1-2 weken te staan, maar 2-3 weken. Is deze test betrouwbaar? En hoe kan het dan ik vrijdag nog een twijfelachtige bloeduitslag had en nu ineens 2-3 weken op de cb test? Ik zit trouwens 2,5 week na mn eisprong en 13 dagen na de terugplaatsing. Ben benieuwd! Groetjes Susanne
Hcg verdubbeld zich om de 1-2 dagen. Ik weet niet hoe hoog je bloedwaardes afgelopen vrijdag waren, maar stel dat dat 15 was, dan zou het vandaag al minimaal 60 moeten zijn of zelfs hoger. Blijkbaar maak jij snel veel hcg aan. Oja GEFELICITEERD!!!
Mn hcg was vrijdag 51, volgens de gyn te laag, zou rond de 100 moeten zitten. Die cb is dus wel betrouwbaar ondanks dat ik em te kort in de urine heb gehouden? Bedankt voor je reactie trouwens!
51?? En dan twijfelen ze nog?? Alles boven de 10 is zwanger Dan zou je nu al boven de 150 zitten. De cb heeft goed zijn best gedaan hoor!! Als er te weinig urine was (door te kort in urine houden) dan had je een foutmelding gehad en niet zwanger 2-3
Ik ben ook wel zwanger, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat de kans dat het fout zou gaan net zo groot zou zijn als dat het goed zou gaan. Volgens hun had mn hcg vrijdag rond de 100 moeten zitten.
Gefeliciteerd, ik denk ook dat het goed zit! RoGiJuLi, zo'n waarde is idd twijfelachtig. Mijn eerste en tweede IVF waren ook innestelingen met waardes rond de 60 en gingen bij mij ook fout. De gyn meestal is blijer als die waardes boven de 80 zitten.
Mijn waardes gingen daarna naar beneden, langzaam, maar wel gestaag. Mijn testen waren altijd erg licht en werden alleen maar lichter. 1 keer heb ik daar een digi tegenaan gegooid en die zat op 1-2 weken. Ik denk dat je waardes wel goed omhoog zijn gegaan. Maar goed, een waterdichte garantie is het niet.
@Strijkkraal: dan is het wel duidelijk inderdaad. Bij mijn eerste miskraam stegen de waardes wel goed en de CB test ging ook mee, maar de waardes waren wel steeds aan de lage kant en ik had ook bloedverlies. En toen had ik bij de CB ook eerst 1-2 weken. Vind dit echt heel bijzonder, krijg er toch hoop van, maar eigenlijk durf ik ook weer niet goed...
Ik heb vandaag en donderdag getest. Vind alleen het streepje van de KV test van vandaag wel licht voor de 2-3 weken die de CB test aangeeft.
Ik had ook hele lichte kv-testen en tot mijn verbazing kwam er bij mij ook 2-3 wkn te staan (terwijl ik al bang was of er überhaupt wel 1-2 wkn zou komen te staan). Ik zou niet teveel op die kv-testen focussen. De woorden van de digitale liegen er niet om.
Meis het ziet er goed uit hoor, hcg waardes kunnen in het begin echt heel erg verschillend zijn: Gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/ML Gerekend vanaf bevruchting Niet zwanger < 5 - 21 dagen 0 - 5 7 dagen 28 dagen 3 - 426 14 dagen 35 dagen 18 - 7.340 21 dagen 42 dagen 1.080 - 56.500 28 dagen 49 - 56 dagen 7.650 - 229.000 35 - 42 dagen 57 - 78 dagen 25.700 - 288.000 43 - 56 dagen 79 - 100 dagen 13.300 - 253.000 57 - 78 dagen 2de trimester 4.060 - 65.400 17 - 24 weken 3de trimester 3.640 - 117.000 25 weken - bevalling Na bevalling < 5 -
@Sneeuwmees: wat bijzonder zeg dat je zelfs nog spontaan zwanger bent geraakt, met recht een wonderkindje! Waren jouw testen ook zo licht als de mijne? Had inderdaad zeker geen 2-3 weken verwacht, maar dat was omdat vrijdag mijn hcg nog maar 51 was... Heel veel geluk met je zwangerschap!
Snap ik, maar reken er maar op dat het goed gestegen is. Cb geeft 2-3 aan bij een hcg waarde van 480+.
@Jane: het kan toch nooit in 2 dagen van 51 naar 480+ gestegen zijn? Ben nog steeds bang dat de CB test er naast zit...
Ik denk niet dat de cb er naast zit. Hij zou bij te kort urine opname eerder niet zwanger of 1-2 aangeven.
Wil daarom toch nog graag een keer bloed prikken en zal over een paar dagen nog een keer een CB en KV test doen. En dan doe ik de CB wel goed. Dacht ook dat ie eerder een negatieve uitslag of foutmelding zou geven bij een te korte opname, zou het helemaal niet logisch vinden als ie me dan langer zwanger laat zijn dan ik ben.