Ik weet dat zaadjes lang kunnen blijven "leven" en etjes niet. NU is er toch zo iets dat een zaadje dat een jongen kan gaan worden sneller is dan een zaadje dat een meisje kan gaan worden. Is dit waarheid of niet ? Ik begrijp dat het zeker ook niet altijd zo zo zijn maar vind het wle grappig te weten hoe dit nu precies zit en wanneer maak je procentueel nu het meeste kans om een jongen te verwekken als je voor je eispong vrijt of erna etc etc ? kan iemand mij helderheid geven in deze duistere zaak ?
wat ik heb gehoord is dat 'jongetjes' sneller zijn dan 'meisjes' maar 'meisjes' kunnen het langer volhouden in ons lichaam. Dus dat zou moeten betekenen dat als je een dag of wat voor je eisprong seks hebt de 'meisjes' zijn overgebleven en dat je dan meer kans hebt op een meid en als je vlak voor/tijdens je eisprong seks hebt dat de kans dan groter is dat het een jongetje wordt omdat die sneller zijn... Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ik ben geen arts oid dus weet niet of die helemaal waar is...
Dit is ook wat ik in boeken heb gelezen... Al zijn de meisjes van b.v 2 dagen geleden nog in leven en je hebt vlak voor je ei sex dan winnen toch de nieuwe "lading" jongens het! groetjes Z
Op deze link staat het duidelijk beschreven! Dus hopelijk is het zo iets duidelijker http://www.babypret.net/zwangbevgeslacht.htm (leuk om te weten idd, maar blijf wel denken: als het maar gezond is!) Ik weet dat dit logisch is, maar ik wilde het er toch ff bij zetten!
hallo, dit is ook een leuk filmpje, hierin kun je alles zien en er word ook bij verteld, het is wel in het engels, maar ik vind het zeer leerzaam. http://www.pbs.org/wgbh/nova/miracle/me ... _q_03.html
Heb met open mond naar dat filmpje zitten kijken, jee wat bijzonder en mooi. de rest ga ik snel even lezen en natuurlijk is het zo dat een eerste wens gezondheid is dat je wenst maar ik vroeg het me gewon af hoe het nu eigenlijk in elkaar zit en of het nu waarheid was of niet.
De theorie van sneller en sterker zaad klopt wel. Dat is onderzocht en bewezen. De theorie dat je hierdoor kunt plannen of je een jongen of meisje zult krijgen is iets minder nauwkeurig. De kans wordt iets groter op een bepaald geslacht, maar te plannen is het niet. Er zitten altijd nog zaadjes tussen van het andere geslacht, en dat hoeft maar nét het "winnende" zaadje te zijn. En daarbij is het idd zo wat "zomaar" al zegt, heb je meerdere keren gemeenschap, dan is het maar de vraag wie er "gaat winnen"
Het filmpje is echt mooi om te zien, wat een wonder dat het uberhaupt lukt he , heel bijzonder.... mamaFleur: mijn opmerking was niet arrogant of betweterig bedoeld hoor! Het is idd leuk om eens te weten hoe dat nou eigenlijk zit!
hallo ik ken het verhaal van de zaadcellen. maar wij zijn voor het eerste kindje bezig, en we houden er met het klussen geen rekening mee of we voor een meisje of jongen gaan. ik ben al blij als ik zwanger wordt! maar ik ken wel mensen die bijvoorbeeld 2 jongens hebben en dan de methode wel gebruiken omdat ze graag een meisje willen. ik ben er zelf ook een voorbeeld van, mijn moeder deed dat 26 jaar geleden. groetjes
Maar hoe ruim van te voren zou je dan voor je eispong moeten klussen en wanneer moet je stoppen ? Vind het wel grappig de theorie al begrijp ik natuurlijk voor de volle 100% dat het absoluut geen garantie is en het maakt me verder opzich niet uit wat het zou worden
Dan moet je trouwens wel een heel regelmatige cyclus hebben wil je weten wanneeer je dan moet gaanklussen
Als je de theorie echt gebruikt om voor een bepaald geslacht te gaan, lijkt het me zo'n tegenvaller als je dan uiteindelijk tóch zwanger blijkt te zijn van het andere geslacht
Ja dat lijtk mij ook inderdaad en ach het is toch niet mogelijk om het te bepalen maar het is wel grappig om te kijken of het zou werken