hoe werken die ovulatietesten precies?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door st3phanieej, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    hallo hoe werken die ovulatie testen nou eigenlijk?
    ben nu 3weken bijna gestopt met de pil heb zo ovulatie test gedaan vandag maar de streepjes zijn allebei even licht wat betekent dat dan?
    en wanneer zou ik nou ong moeten worden?heb me pil voor t laatst 26 augustus geslikt.

*Edit moderator: topic verplaatst*

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Voor uitleg over ovu testen zie topic ovulatieen zwangerschaps testen.

Voorlopig wordt jij nog niet ongie als je de 26 het pas bent geweest.
    Hoeveel dagen was het met de pil?
    Ga uit van dat cyclus en schrijf dat in je agenda.
    het kan zijn dat je lichaam hetzelfde cyclus aan houd maar het kan ook langer of juist korter worden.

Afwachten dus.

3. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Je cyclusduur met pil telt toch helemaal niet. Dat is geen echte cyclus en het bloedverlies wordt opgewekt. Je moet kijken naar je cyclus vóór je aan de pil ging. Met de pil is het altijd 28 dagen..

4. deess

deess Nieuw lid

8 sep 2008
    3
    0
    0
    hallo,

ik heb ook ovulatietesten gekocht. omdat ik een cyclus heb van ong 52 dagen veel te lang dus.

ik deed de test gelijk de dag na dat me menstruatie was afgelopen.
    toen kwam er al een heel licht streepje.. meestal is dat te vroeg.
    de volgende dag deed ik er maar weer 1. die was duidelijk te zien. niet hellemaal zo dik als die andere maar wel zeker 2 streepjes. dag 3 weer een test gedaan. alleen deze was nog lichter dan de 1ste keer dat ik een test deed.

volgens mji heb ik mijn eiersprong gehad

5. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

dat zegt niks dees.
    je hebt altijd lh in je bloed, en dat schommelt ook per hoeveelheid. je kunt pas echt van een piek spreken als hij net zo, of donkerder is dan de controlestreep. kijk maar in mijn album. ik had elke dag een licht streepje, de een iets donkerder dan de ander, maar pas na heeel veel testen werd ie positief en werd dus ook 14 dagen later ongi.
    en idd, als je aan de pil bent, heb je geen cyclus dus daar kan je niet vanuit gaan. alles word gestuurd door de pilhormonen.

6. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    hm okee ik zou niet weten hoeveel dagen t was voordat ik de pil slikte.
    nou ik kijk het wel aan wanneer ik ong word en dan zie ik wel haha
    bedankt in ieder geval

groetjes stephanie

7. joelle1981

joelle1981 Nieuw lid

15 sep 2008
    1
    0
    0
    Hello,

Ik ga ook beginnen met ovulatietesten. Het is nu 2 maanden niet gelukt en ik wil wel eens weten wanneer ik het dan echt zou moeten doen. Ik ben even op internet gaan surfen op zoek naar ovulatietesten en ik kwam op de volgende site terecht: www.babyboomshop.nl bij hen krijg je een gratis extra starterspakket t.w.v. € 26,98. Dit betekent dat ik voor weinig geld het kan gaan proberen. Ik heb ook goede recensies gelezen hierover. Dus ik ben benieuwd! Ik hou jullie natuurlijk ook wel even op de hoogte of dit echt werkt! Maar ik heb goede hoop!

Groetjes

8. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en begin als het goed is ook deze week met de ovluatie testen,ik ben nu al een lange tijd met me vriend samen wij beiden hebben kinderen hij 2 uit een eerdere relatie en ik ook 1 uit een eerdere relatie we hebben sinds kort besproken dat we voor nog een kleine willen gaan we zijn super gelukkig met elkaar en de kinderen die we samen hebben maar niks is leuker dat iets te hebben wat van jullie beiden is.ik merk wel dat ik overal verschillende verhalen lees over de ovluatietesten

hoe gaat dit nou in zijn werk van mijn dochter raakte ik binnen een maand zwanger die is nu bijna 4 jaar maar we zijn al een tijdje bezig 2 maanden en nog steeds niks dus ook wij gaan de ovluatie testen uitprobeeren.

maar hoe gaat dit nou in zijn werk
    -vanaf wanneer moet je beginnen met testen want ik heb een onregelmatige cyclus?
    -hoelang moet je testen?
    -wanneer kun je het beste sex hebben en hoe kun je zien wanneer de test positief is want ik lees dat de ene lichter is dan de andere
    -welke uitslag van de test is het beste om te gaan klussen
    -en als de test positief is moet je dan gelijk klussen moet je dagen ervoor klussen of dagen erna
    -hoe moet ik dit zien kan iemand mij hier antwoord opgeven?

heel verhaal ik weet het hahahah maar wij beiden willen het zo graag ook heb ik gehoord gelezen dat als je het te graag wilt of er teveel mee bezig bent het juist niet gaat lukken om zwanger te worden?

Nou tot spreeks meiden..[

Deel Deze Pagina