Vandaag heb ik 12stuks ovulatietesten besteld bij Sensitest. Op de site staat niets vermeld, over het niet plassen (3 uur totaal) voordat je de test doet. Ik lees hier op het forum, dat je niet mag plassen om een ovutest te doen. Het lijkt mij vrij lastig om 3 uur niet te plassen.. Ik kom meestal 18:00 uur thuis van mijn werk, als ik dan al vanaf 15:00 uur niet meer zou drinken, zou dat best wel opvallen. Wat adviseren jullie? 3 uur niet plassen? Grtzz
Nou, ik moet je zeggen dat het mij wel meevalt. Het lijkt best lang, maar drie uur gaan best snel. Zeker met het warme weer, hou je meer vast. Anders drink je gewoon iets minder. Plas je om 15:00 nog eens goed alles eruit en vervolgens wachten tot je thuis bent. Succes ermee.
Ja misschien valt het ook wel mee!! Normaal gesproken moet ik vrij snel plassen, nu zal ik gewoon wat minder thee drinken...maar het blijft spannend! Toch blijf ik mezelf afvragen of het écht beter is om niet te plassen, omdat er op de site niet over wordt geschreven.
Ik gebruik ook sensitest en in de bijsluiter zelf staat niks over 3 uur je plas ophouden. Alleen dat het geen ochtendurine moet zijn. Ik heb er ook een paar van Mat Care gebruikt en daarin stond dat je 4 uur (!!!!!!! nog langer dus) je plas moest ophouden. MMaar zelfs dat is me wel aardig gelukt hoor....
He Travelgirls, ik had gister m'n 12 stuks ook binnen ik zit alleen te twijfelen over wanneer ik zal starten met testen!! Ik had de afgelopen tijd een vrij regelmatige cyclus van 28 dagen af en toe 29 dagen maar nu afgelopen maand weer 30 dagen... dat is dan ook gelijk mijn langste cyclus geweest sinds ik gestopt ben met de pil (dec08) dusssssssss wat voor dag zou het beste zijn?? Ik denk dat ik inderdaad opt werk om 15.00uur voort laatst plas en daarna ook niet teveel meer drink (anders hou ik et nooit!! haha) en dan zodra ik thuis ben de test doe,kunnen we dan eventueel gelijk klussen!! haha, want ' s ochtends mag inderdaad niet staat in de verpakking.. maar al zou het wel mogen, dan zit ik de hele tijdopt werk te denken " IK MOET KLUSSEN!!! " haha, dat lijkt mij ook niet zo handig
Hoi Babebabe, Als jij een cyclus hebt van rond de dertig dagen dan zou ik beginnen met de ovulatietesten op ongeveer de 12e dag. Dan moet ie toch haast wel binnen 5/6 dagen optreden. Nou test ze en klus er maar lekker op los zou ik zeggen. Hihi.
Nee ik zou beginnen rond CD10, dan mis je hem zeker niet, want stel ze heeft opeens wel weer een cyclus van 28 of 29 dagen! Ze heft namelijk maar eenmalig eenn cyclus van 30 dagen gehad..
mag ik nog een vraagje stellen aan de ervaren ovu gebruikers? Maakt de hoeveelheid urine nog uit voor de test? Gisteren dus meerdere tetsen gedaan doe allemaal positief waren...ik was niet helemaal overtuigd, in theorie zou t kunnen maar nog niet zon "vroege" eisprong gehad tot nu toe maar het kan. Gisteren de 2de test iig na 3 -3 1/2 uur niet plassen gedaan en niet veel gedronken, Vandaag ook weer een test na 3 -3 1/2 uur niet plassen en evenveel gedronken als gisteren. ( 1 glas) Vandaag dus een negatieve test alleen was de hoeveelheid urine wel veel meer dan gisteren. ( wel 3-4 keer zoveel) maakt dat uit voor de test of niet? Mijn temperatuur was vanmorgen om 6 uur nog laag dus als ik vandaag/ vanmorgen mijn eisprong had dan moet ie morgenochtend hoger zijn toch... pfff.....maakt t niet duidelijker nog die ovutesten....maakt onzeker hoor...
hier een ervaren ovu-test-gebruiker... ik test al 18 rondes lang! mijn bevindingen: bij een gemiddelde cuclys van 28 dagen: -test vanaf dag 10 (a 11) -test vanaf dag 12 2x per dag! en dan NIET sochtends, beter om 14 uur en om 22 uur. - ik heb gemerkt dat het niets uit maakt, of je nu wel of niet 3 uur niet plast. ook met het niet drinken houd ik geen rekening! als de LH in je lijf gaat pieken, zie je dat sowieso aan de ovu's -je kan als je plast wat urine opvangen in een potje/glas. ook als je dus eigenlijk niet hoeft te plassen, maar er wel enkele druppels uit wilt/moet krijgen, kan je zo een ovu-test doen! meer of minder plas maakt niet uit, het gaat om de concentratie, niet om de hoeveelheid. (tenzij je echt 5 liter water hebt gedronken) - plak de ovus, met datum en tijd, precies onder elkaar op een blaadje. zo kan je het verloop (de aanloop van je ei ) goed zien! -zodra de test richting posi (bijna even donker als controlestreep) gaat is het klusserdeklus geblazen: ik test meestal door tot ik de piek zie verdwijnen, en let wel, dan nog zou je eigenlijk 1 a 2 dagen 'moeten' klussen.. tjah, dit is/klinkt allemaal heel planmatig; hoef je je niet aan te houden hoor, doe ik ook niet helemaal. zeker niet nu we in de MMM zitten. maar wat voor mij de belangrijkste conclusie was, is dat dat gedoe rondom niet/wel plassen/drinken bij ovutesten voor mij echt onzin was. ik heb bijna alles gebruikt, maar vind matcare de fijnste. ja, en CB digi, maar die zijn echt schandalig duur. succes allemaal!!!
Waarom vanaf dag 12 2 x per dag...? Zoals ik zei, als ik 'smiddags om 14.00uur al weet dat ik 's avonds " moet" klussen word ik volgens mij alleen maar onrustig... ik was van plan om het 1 keer per dag te doen en dan 18.00/19.00uur zodat we ' sa avonds gelijk kunnen klusen
Ik test nu voor de 5e ronde... Ik heb een cyclus tussen de 29 en 34 dagen in (die van 35 is al een poosje geleden) ik begin volgens de bijsluiter van Predictor op dag 13 en nog nooit mijn ei gemist. Als mijn test bijna positief is dan test ik 2 x per dag. Dus elke dag om 16.00 uur en dan extra om 20.00 uur. Maar als je rond je vruchtbare dagen toch om de dag/elke dag klust dan is het eigenlijk niet nodig om een paar dagen 2 x per dag te testen. Is wel leuk voor de statistieken maar klussen doe je dan toch wel genoeg. Ik vind 1 keer een positieve test genoeg en stop met testen zodra ik weer een negatieve test heb. Ik plak ze ook onder elkaar in een boekje. Met alle gegevens erbij; datum (cd) test, datum klussen en ik houd er mijn cyclus lengtes bij. Succes!! Groetjes Cyntje78
ok dus de hoeveelheid urine blijkt niet uit te maken? Word me toch een partij onzeker van die test nu maar de dag dat ie positief was was hij 2 keer die dag erg positief ( om 13 uur en om 16 uur...niet veel tijd er tussen dus) Alleen zijn die stiks ook wat geler dus lijkt me toch dat mijn plas wat geconcentrerder was?? Iig vandaag weer een negative test , wle dus smorges gedaan..begrijp dat smiddags beter is. Mijn temperatuur lijkt alleen nog niet omhoog ( om 6 uur vanmorgen nog steeds 36,3...al heb ik zeer slecht geslapen en was ik dus al eerder wakker, om 9 uur vanmorgen was ie hoger dan ooit deze maand 36,7 maar dat zou wel niet tellen ookal sliep ik daarvoor ook weer.) zucht....
nou babebabe, omdat sommige vrouwen een LHpiek hebben van 1 dag, het kan dus zijn dat je op die manier je piek mist. ik heb wel eens getest om 1200 u: nega, en om 1300u: posi! en de volgende dag om 1200 alweer nega. als ik niet nog een x getest had (omdat ik VOELDE dat ei eraan zat te komen) dan had ik dus 2x een nega test gehad terwijl ei ertussendoor was gefloept! kan me wel voorstellen dat als 1x testen per dag je al zenuwen geeft, je niet 2x wil, moet je dan ook niet doen hoor. ikzelf vond de controle juist heel fijn. bij CB krijg je echt een JA of een NEE op de test, dan is dat 2x pd testen wel erg handig. maar als je er wat meer ervaring in krijgt, zal je aan het verloop van de testen precies kunnen zien hoe ver het ei nu eenmaal weg is! @zon: lastig he, het maakt je onzeker, dat kan dan weer het nadeel van die testen zijn. als je temp echt nog laaaaag was op het juiste tijdstip, dan kan het heel goed zijn dat je ei vandaag komt. ik hoop het en duim voor iedereen!
Hi allemaal! Er is hier intussen een hele discussie ontstaan, leuk! Babebabe...wij gaan rond dezelfde periode klussen, jemig wat spannend, voor mij wordt het de 1ste ronde. En Klingel, super bedankt voor je handige tips...ik wil me ook niet gek laten maken door de ovu testen, ik zie het allleen maar als een handig hulpmiddel, ik zal er gewoon op letten iets minder te drinken/plassen. Ik ben van plan om vanaf cyclus dag 11 te gaan testen, dat is volgend weekend!
vanmorgen was mijn temperatuur iig al hoog...( voor mijn doen..) als die van gisteren meegeteld zou zijn dan heb ik netjes mijn ovulatie gehad zoals de ovu test aangaf en anders dus een dag later....maar anders dus 1 dag later., al was de ovuttest toen smorgens al negatief en de dag ervoor ook.....(