Met welke ovulatie test kun je testen met ochtend urine?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by madelief78, Oct 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    De meeste ovulatie testen moet je doen rond de middag na 4 uur niet plassen en 2 uur weinig drinken. voor mij erg lastig omdat ik veel water drink op een dag en al heel heel vaak een blaasontsteking heb gehad. plas lang ophouden is dus eigenlijk geen goede optie.
    Ik kan dan natuurlijk wel een paar dagen minder water drinken in de ochtend maar dan nog vind ik het lastig. En rond 12 uur testen betekend ook dat ik dat op mijn werk zou moeten doen en dat zie ik ook niet echt zitten.

wie weet welke ovulatie testen je met ochtend urine kunt doen of geven ze dan allemaal een vals positief om dat de consentratie hormoon te hoog is met ochtend urine?

2. silkie

silkie Actief lid

Mar 31, 2009
    470
    0
    0
    volgens mij is de digitale van clearblue de enige die met ochtendurine mag. (maar ze zijn wel duur!)

3. 4days

4days Niet meer actief

De testen van testpoint (van etos) reageren ook niet erg op ochtendurine, ze worden in ieder geval niet te donker. In feite kun je met alle ovu testen ochtendurine nemen, alleen moet je er dan rekening mee houden dat het streepje donkerder is. Je moet dan dus aleen kijken naar de dag waarop het streepje het donkerste is. (en niet ernaar of de test positief is) Ik zou alleen sowieso niet de testen van kruidvat nemen, aangezien die altijd al erg donker zijn, dus dan zie je misschien helemaal geen verschil meer.

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Hoi je kan de testen halen die in de persona moeten die moeten met ochtend urine en die zijn 14euro voor 8stuks werken perfect zonder persona heb ze vaak genoeg gehaald veel succes met testen. ;)

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Ik gebruik gewoon sensitest en test in de ochtend. Ik zie duidelijk een eisprong verschijnen....

6. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    dank jullie wel voor jullie reacie. Ik heb nu 1 keer (vorige cyclus)matcare gebruikt en daar zag ik ook mijn eisprong op. ik kwam er pas later (stom natuurlijk) achter dat het niet met ochtend urine kon. maar klopt de dag van de ovulatie dan wel? als de lijntjes het donkerst zijn of moet ik dan een dag later tellen? ik zie het wel heel duidelijk op lopen naar steeds donkerder met de dagen..of is het dan toch vals positief???

Share This Page