Euhmm Hulp??!!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by apie3, Jan 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. apie3

apie3 Fanatiek lid

Jan 10, 2011
    1,815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Beste meiden!
    Ik zit met een vraag over de ovulatie testen:
    Ik zit vandaag op dag 14 van mijn cyclus. Ik test nu met sensitest vanaf zondag (die was vrij donker), maandag kwam er maar een hele lichte streep, en vandaag was hij poepie negatief. Echter heb ik vandaag met de zelfde urine een tweede test gedaan (van 123 ovulatietesten) en die werd mega positief?!
    Hoe zit dit nu? Hoe kan de ene nou negatief zeggen en de andere positief? Lijkt me dat ze allebei betrouwbaar zouden moeten zijn!

Alle uitleg of ervaringen met deze 2 testen zijn welkom!
    Ps we hebben goed geklust de afgelopen dagen, maar vanavond maar weer?

Alvast bedankt

Liefs apie3

2. Debster84

Debster84 Bekend lid

Oct 8, 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hai,

Ik test ook met 123ovulatie testen en ik ben deze hele week aan het testen en de streepjes worden steeds donkerder dus neem aan dat ze me niet voor de gek houden!
    Degene die allen op de foto staat is van vandaag en de rest is van gisteren en de dagen ervoor dus is wel degelijk verschil te zien!
    En dan mijn vraag aan jou; is die van jou donkerder dan die van mij? want ik weet weer niet of ik die van mij van vandaag al als positief kan beschouwen of dat het veel donkerder moet?

3. Debster84

Debster84 Bekend lid

Oct 8, 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Ik dacht dat ik allebei de foto's erop kreeg maar was niet zo dus dit is die van de andere dagen!

4. apie3

apie3 Fanatiek lid

Jan 10, 2011
    1,815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Hey debster84!

Ik houd m nu voor mijn laptop, en qua kleur zijn we identiek... Ik denk dat die van jouw ook positief is!
    Toch blijf ik me afvragen waarom die van sensitest zondag al positief was, en vandaag negatief!
    Terwijl deze vandaag wel positief is?!
    Hoe het ook zij, klussen zullen we vanavond haha!

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik gebruik ook Sensitest.. zit vandaag op dag 17 in een cyclus van 28 of korter, en ik vind mijne best donker.. maar of het piek is, nog geen idee..

Wel apart dat jouw testjes verschillende resultaten geven.. Sensitest meet in ieder geval wel een piek, dan zal het moeten kloppen neem ik aan.. maar als die 123ovulatietest positief geeft, en Sensitest nog niets.. dan is 123ovulatietest misschien te gevoelig ?

Hier is de mijne van vandaag..

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Verschillende merken hebben ook allemaal hun eigen detectiegrens. Dat wil niet gelijk zeggen dat de ene beter is dan de ander, maar het kan wel zijn dat de ene test een paar uur eerder positief aangeeft als de ander.

Ik lees geregeld dat men denkt dat ovu-testen elke dag een beetje donkerder worden tot de echte positieve test. Dit is niet waar. De ene dag kun je een dun streepje hebben en de volgende dag kan die weer verdwenen zijn. Je hebt altijd wat LH in je urine, dit schommelt gedurende de dag en heeft ook te maken met de concentratie van je urine.
    Soms kun je een dag van te voren al wel zien dat er iets aan zit te komen, om de volgende dag echt een knal-test te hebben.
    Maar dus niet elke dag een tikkie donkerder tot je positieve test.

7. apie3

apie3 Fanatiek lid

Jan 10, 2011
    1,815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Hmmm.... Mijn sensitest was zondag positief. Vandaag dan die andere, en :) omdat ik ook heeeeeeel erg hoop op een goede kans (en daar dan in doorsla), heb ik vandaag nog een derde (ook van 123 testen) gedaan. Deze is ook nog erg donker, maar niet "positief" zoals eerder vandaag...
    Het zal idd wel aankomen op de geconcentreerdheid van je urine.
    Om het allemaal nog wat onduidelijker te maken: Zondag en maandag had ik vruchtbaar slijm. Vandaag helemaal niet meer...
    Ben ik er dan toch al voorbij????
    Jeetje wat een vragen he!

Groetjes!

8. Debster84

Debster84 Bekend lid

Oct 8, 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Deze is van mij van vanavond!
    Ik heb ook al een paar dagen vruchtbaar slijm en heeeeel erg ongi gevoel in me buik en al 2 dagen hele pijnlijke tepels dus denk toch echt dat er iets aan zit te komen! heb ook net het gevoel alsof je je plas heel erg opgehouden heb zo links onderin me buik!
    Nou en ik heb me ei nog nooit gevoelt (waarschijnlijk nooit gemerkt maar nu dan wel doordat ik die ovutesten doe)
    Maar kan dit door als positief?

9. dounia5

dounia5 Lid

Jan 24, 2011
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan er iemand naar mijn ovulatietesten kijken? Kom er niet uit.

10. Debster84

Debster84 Bekend lid

Oct 8, 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Je moet het iets meer inzoomen want is nu niet duidelijk te zien of ze zijn allemaal positief of de rechtste streep word (door mij dan) aangezien als een streep maar hoort bij het handvatje!

11. dounia5

dounia5 Lid

Jan 24, 2011
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

In mijn album heb ik ook een foto geplaats.
    Krijg hem nog niet duidelijk op de foto probeer het morgen weer.:(

12. dounia5

dounia5 Lid

Jan 24, 2011
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    deze is iets duidelijker denk ik

13. Debster84

Debster84 Bekend lid

Oct 8, 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Nee helaas Dounia er zit hier geen positieve test tussen...
    de bovenste lijken wel wat donkerder ik weet niet of je toen 2 keer op een dag getest heb? dat is wel aan te raden aangezien je ineens een piek kunt hebben dus misschien is die dan al geweest bij die bovenste omdat ze daarna lichter werden en mocht je toen al wel 2 keer op een dag hebben getest dan is hij nog niet geweest en zou ik doortesten als ik jou was!

14. dounia5

dounia5 Lid

Jan 24, 2011
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Debster nu weet ik dat ik gewoon door moet testen.
    Ik had inderdaad bij die 2 donkerste 2x getest op de zelfde dag.:D

15. Debster84

Debster84 Bekend lid

Oct 8, 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hoever zit je in je cylus dounia?
    Ik zat alweer op dag 42 of 43 toen ik begon en toevallig heb ik nu op dag 50 gisteren de piek gehad dus is eerder dan me vorige cyclus van 72 dagen (als ik toen een ei heb gehad want heb niks gevoeld en nu wel)

16. dounia5

dounia5 Lid

Jan 24, 2011
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit is mijn 2 de ronde Debster. Mijn cyclus was vorige maand op dag 47. De eerste maand heb ik geen ovulatietesten gebruikt. Dus dit is voor mij nieuw. Wel fijn dat je nu je piek heb gevonden. Hoelang gebruik jij al ovulatietesten.

17. Debster84

Debster84 Bekend lid

Oct 8, 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Voor mij was dit de tweede keer ik was in oktober al eens begonnen met die testen maar heb me toen suf getest!
    Ik was toen ik gestopt was met de pil in augustus na 36 ongi geworden dus dacht dat het daarna wel of hetzelfde of korter zou zijn en ben gaan testen maar heb 25 dagen getest ofzo maar niks gevonden en toen bleef het maar weg en uiteindelijk een cyclus van 72 dagen geworden!
    Nu zat ik op 43 dagen toen ik maar weer eens ben gaan testen en op dag 48,49 had ik een hele donkere tweede streep maar weet niet of het positief was en gisteren wel echt positief maar volgens mij gisteravond me ei al gevoelt (overigens ook voor het eerst omdat je er dan op let) dus was misschien dag 48 en 49 toch ook al positief of me ei heel snel na de positieve test!
    Ik weet het over 13 dagen want dan zou ik ongeveer ongi moeten worden!

Share This Page