Geen LH-piek!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Eline31, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline31

Eline31 Lid

12 feb 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu twee maanden achter mekaar de ovulatietest van Clearblue (met smiley) nauwkeurig uitgevoerd. Op tijd begonnen met testen en elke dag trouw om dezelfde tijd (na het opstaan).
    Maar beide keren geen piek! Terwijl ik dat eerder wel een paar keer heb gehad. Kan het stress zijn????
    Maak me zorgen...

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik heb 1 ronde die digitale dingen gebruikt, geen enkele keer een smiley terwijl ik wel een eisprong had gehad (kon ik zien aan m'n temperatuur). En dus gewoon zwanger :).

Hoeft dus niks te zeggen die dingen..

3. Eline31

Eline31 Lid

12 feb 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke! Bedankt voor je reactie.

Wel vreemd dat ik het wel een paar keer heb gehad en nu al twee maanden niet.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    mss heb je een korte piek van 12 uren, dan heb je dus wel een LH piek maar die vang je niet omdat je maar 1x per 24 uur test.
    2x per dag testen kan uitkomst bieden, of een ander merk test wil ook nog wel eens werken...(zijn wat goedkoper ook om 2x per dag mee te testen)

5. Eline31

Eline31 Lid

12 feb 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de goede tips, ik ga het zeker proberen!

Maar als blijkt dat ik geen eisprong heb kan dat dan door stress komen?

6. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Geen ervaring met de smileys. Ik gebruikte in januari voor het eerst ovulatietests. Ik had deze: Mat Care Ovulatietest Strip.

In de gebruiksaanwijzing daarvan staat een dag waarop je het beste in je cyclus kan beginnen met testen. Na een paar dagen testen had ik een positieve test. Later dan ik zelf had bedacht.
    Maar aangezien ik mijn cyclus dus niet goed ken, ben ik wel blij dat ik die ovulatietest heb gebruikt. We hebben op de dag van de positieve test en de dag daarna geklust. Morgen ga ik een zwangerschapstest doen.

Heb je maar op één dag de ovulatietest gedaan?

7. Eline31

Eline31 Lid

12 feb 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik heb er in totaal 7 gedaan (hele inhoud), dag 8 tot 15.

8. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Misschien kwam de eisprong pas na dag 15? Misschien heb je een keer geen eisprong gehad? (Heb gelezen dat dat ook kan, weet er verder niets vanaf).

Ik weet niet of de tests duur waren, maar die van Mat Care vond ik meevallen. Misschien de moeite waard om die de volgende ronde te gebruiken?

Succes!

9. Eline31

Eline31 Lid

12 feb 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je tip. Van Clearblue kosten ze 32 euro, best prijzig om dat elke maand te kopen. Ik zal volgende maand eens kijken naar wat anders.

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik denk dat de kans groter dat je je piek gewoon niet gevonden hebt dan dat je hem niet hebt (tenzij je nog meer redenen hebt om aan te nemen dat dit zo zou kunnen zijn). Misschien is je eisprong net iets later ofzo. Ik geloof trouwens dat je het beste in de middag kan testen met ovu testen.
    Een maandje tempen geeft meer zekerheid hierover.
    Voor zover ik weet heb je door stress niet zomaar geen eisprong.

11. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Jee, dat is duur! Ik had een 'zwanger worden pakket' met 10 ovulatietesten en 2 zwangerschapstesten voor 14 euro. (Geen verzendkosten binnen NL). Toch de moeite denk ik.

12. Eline31

Eline31 Lid

12 feb 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie hebben me goed geholpen. Ik ga volgende maand twee keer per dag testen, waarvan 1 x 's middags. Daarnaast kan ik evt. nog temperaturen om te testen of er een eisprong is. Bedankt voor jullie hulp.

13. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Succes! Ik vond die tip van een korte piek ook heel nuttig. Wist ik niet. Slim, twee keer per dag testen. Toi toi toi

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je cyclus kan idd ook wat langer zijn....je moet ook die instructie niet te nauw nemen hoor qua starten met die testen.
    Als je cyclus 28 dagen is, kan je op dag 11/12 nog wel starten met die testen.
    Is je cyclus 30 dagen dan kan je zelfs op dag 12/13 nog wel starten.

Clear blue wil graag wat aan je verdienen, dus die zetten een zeer vroege startdatum op de gebruiksaanwijzing;)
    Misschien dat je ei nog komt. Zonder eisprong heb je nml vaak ook geen menstruatie. Je ei springt ongeveer 14-16 dagen voor je menstruatie dus je kan ongeveer uitrekenen wanner dat is geweest in voorgaande cycli.

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh ja etos verkoopt voordeelverpakkingen clear bleu
    20 stuks voor 50 euro.

16. Eline31

Eline31 Lid

12 feb 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke! Daar ga ik daar vandaag maar eens kijken!

17. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Lang leve de ovulatietests! We hebben op de dag van de positieve ovulatietest en de dag daarna geklust en ik had vanmorgen een positieve zwangerschapstest! :D

Deel Deze Pagina