Positieve ovulatietest of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Merab, 2 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merab

Merab Lid

2 mrt 2016
    5
    0
    0
    Dag mensen,

Ik zal me eventjes heel kort voorstellen: Ik ben Merav en ik ben helemaal nieuw op dit forum. Ik heb nog nooit geprobeerd zwanger te worden, nu ook niet. Verder gebruik ik géén hormonale anticonceptie of koperspiraal, nog nooit gebruikt en dat ben ik ook niet van plan.

Nu heb ik eigenlijk uit nieuwsgierigheid een doosje ovulatietesten gekocht. Ik houd mijn cyclus ook niet in de gaten, maar menstrueer wel maandelijks. Nu heb ik heel random getest op 18 februari, en ik vroeg mij af of deze test positief was. Op 19 februari heb ik weer getest en toen had ik geen tweede streepje. Zou ik op 18 februari mijn eisprong dan al hebben gehad? :(

Hier bijgevoegd een foto van 18 feb, de kwaliteit is niet zo goed, sorry. De T-streep was een klein beetje lichter aan de rand, en leek een op de testuitslag met de pijl op het andere plaatje.

Bijgevoegde bestanden:

2. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als die een dag later een stuk lichter was, kun je er wel vanuit gaan dat deze jouw positieve test was, van de 18e dus.

3. Merab

Merab Lid

2 mrt 2016
    5
    0
    0
    Oke, dankjewel! De volgende dag was er, op hetzelfde tijdstip, nagenoeg géén T-lijn meer zichtbaar dus dan zal de 18e wel de eisprong zijn geweest vermoed ik dan.

4. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Je hebt de 18e geen eisprong gehad hoor. Je hebt toen wel je lh-piek gemeten. Je ei springt tussen de 24/48 uur daarna. Dus op 19/20 februari had jij je eisprong!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ja die van de 18e is posi dus inderdaad de 19-20e zou je eisprong geweest zijn.
    Helaas is een posi ovulatietest geen garantie dag je ei ook springt.
    Wil je zekerheid dan moet je gaan temperaturen (google er desnoods maar eens op).

Ik vraag me alleen af waarom iemand, die niet bezig is mef zwanger worden en gewoon netjes elke maand ongesteld is, ovulatietesten gaat doen.

6. Merab

Merab Lid

2 mrt 2016
    5
    0
    0
    Ik doe mee aan een onderzoekje van een vriendin die door studeert voor gynacologe ;)

7. Merab

Merab Lid

2 mrt 2016
    5
    0
    0
    Oke, dan denk ik dat het de 19 geweest moet zijn, want de avond van de 19e had ik al geen T-lijn meer. Maakt het overigens uit dat ik de 17e niet heb getest?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Dat je geen T lijn meer hebt betekent niet dat je eisprong al geweest is.
    Het betekent alleen dat je lh piek geweest is.
    Het kan dus net zo goed de 20e zijn dat hij sprong, maar je vriendin zou je dit ook wel kunnen zeggen ;);)

9. Merab

Merab Lid

2 mrt 2016
    5
    0
    0
    Je hebt gelijk, ik heb het haar nagevraagd. Ik ben immers een leek.
    Het is trouwens een gegevensinventarisatie onderzoek m.b.t. cyclusduur en ovulatie (of die vroeg, gemiddeld of laat plaatsvindt)

10. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Wat een raar onderzoek...je vriendin zou moeten weten dat een positieve ovulatietest helemaal niet zegt dát je ei ook springt.Als ze daar onderzoek naar wil doen zou ze dat heel anders aan moeten pakken.
    Zeer onbetrouwbaar onderzoek op deze manier.

Deel Deze Pagina