harup(gedroogd fruit) voor beter sperma

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mounia, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik weet niet of hier al iets over was,maar ben niks tegengekomen.

maar ik las net iets op een andere forum/site,en ik dacht even hier melden

het schijnt zo te zijn dat harup,dat is gedroogd fruit en bij de turk te halen,
    heel goed is voor de sperma kwaliteit.
    ik las dat dat meisje haar man 1 miljoen zaadcellen had,en later dus 15 miljoen!
    je weet het natuurlijk nooit zeker of het écht daardoor komt,maar het kan geen kwaad.

mischien dat de turkse dames iets meer hierover weten?

o ja,en voor degene die wil weten hoe of wat:
    in het turks heet dat keciboynuzu(mischien handig voor als de verkooper de nederlandse vertaling niet weet)

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik denk dat het niet zo is.
    Kijk, dat het iets meer sperma oplevert wil ik nog wel geloven, maar ver15voudigen lijkt me een beetje vreemd.
    Maareh, neem de proef op de som en laat het hier weten!
    Succes ermee!

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja mijn man heeft helaas ook erg slechte zwemmers,en slikt nu ook zink,en ja je doet nou eenmaal alles om die zwemmers te verbeteren hahaha,ik heb zoiets van baadt het niet dan schaadt t niet.
    en toen ik dat las dacht ik oow mischien kan ik dat ook wel proberen,je weet maar nooit ;) :D

4. Floddertje75

13 feb 2008
    8
    0
    0
    Hoi,

Sperma wordt iedere 3 maanden opnieuw 'aangemaakt'. Dit kan dus betekenen dat het de ene keer heel slecht is (als de man ziek is geweest ofzo) en de andere keer weer goed!

Deze uitleg hebben wij gekregen van de fertiliteitsarts!

Het is dus idd mogelijk dat het sperma van die man (waarover je gelezen hebt) ineens een stuk beter was, maar het lijkt me sterk dat dit met het eten van gedroogd fruit te maken heeft! ;)

Veel succes in ieder geval!

Groetjes, Floddertje

5. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    tegen ons is ook gezegd dat ziekte wel degelijk iets uit kan maken.. maar dat zet geen zoden aan de dijk...
    t zou bij ons in ieder geval niet zoveel meer zijn dat we nu opeens wel spontaan zwanger kunnen worden.. t blijft ivf of icsi

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    bij ons word de zaadkwaliteit ook nooit meer genoeg voor een spontane zwangerschap :( (of er
    moet een wonder gebeuren)
    maar ik hoop wel stiekem dat het zaad iets verbetert(en dus niet achteruit gaat),uiteindelijk hopen we allemaal dat er 1tje sterk genoeg zal zijn,ik ben ook superbenieuwd naar de volgende uitslagen van mijn man z'n zwemmers.

veel succes dagmar!

7. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    jah ik ben ook zeer benieuw... ,mijn schat is al sinds half december aan de selenium zink, en supradyn met foliumzuur erin... ben benieuwd

jij ook veel sterkte!

liefs mij

8. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja spannend he,mijn man slikt tzelfde,maandag moeten we z'n zwemmers inleveren,spannend!

dank je!

9. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    hmm nou ik duim giga hard voor je!
    laat je het op dit forum even weten hoe t was nu?

10. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    dank je wel!
    aan je onderschrift te zien ben je aan het wachten,ik hoop dat je snel kunt gaan beginnen met ivf of icsi.

ja ik laat het weten ;)
    ik schrijf altijd in het topic "lijst langer dan een jaar bezig" jij ook toch?of verwar ik jou met iemand anders hihi

11. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ja ik heb er ooit weleens in geschreven maar niet vaak hoor..
    ja ik hoop ook dat we
    (lees ook jij!) snel kunnen beginnen. bij ons is geen wachtlijst dus ik hoop zsm te starten...
    ik hoop in in eigen cyclus.. maar deze maand laat mijn ei erg op zich wachten. ik heb wel verhogen van 1 graadje zeg maar.. en dat blijft ook zo maar ik krijg geen lijn op FF...
    pfffff

12. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    oke,dan was jij dus wel diegene :D
    ik hoop het ook!
    ja rot is dat het dat wachten steeds maar weer,ik hoop dat je niet meer lang zult hoeven wachten!
    bij ons is er ook geen wachtlijst,het is nu wachten op de uitslagen nog van wat andere onderzoeken en dan kunnen we (hoop ik heel snel!) beginnen.

Deel Deze Pagina