Ovulatie testers

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pien79, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien79

Pien79 Nieuw lid

17 mrt 2008
    3
    0
    0
    Hallo,

Heeft er misschien iemand wat meer informatie over het gebruik van urine ovulatie testers. Heb ze namelijk vorige maand geprobeerd en elke keer met een negatief resultaat. Ik moet wel zeggen dat ik veel water en thee drink. Toch heb ik 2 uur van te voren niets gedronken.

Ik hoorde ook dat ovulatie testers die speeksel testen niet echt te vertrouwen zijn.. Wie heeft daar meer info over?

Ik ben vandaag ongi geworden nu heb ik een cyclus van 27 dagen terwijl de laatste maanden ik rond de 31 dagen zat. Denk dat het komt omdat ik eind November pas met de pil ben gestopt.

Pien

2. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Hoi,

Ik heb vorige maand van Clear Blue gebruikt, maar vond het niet super. Ik had ook maar een paar staafjes, maar je moet aflezen door middel van een smiley, de helft van de tijd kwam er bij mij geen smiley terwijl ik het toch goed deed. Ik heb ze nu via internet besteld van Sensitest. Ik heb de zwangerschapstest al geprobeerd ;), helaas negatief :(. Maar die werkt wel erg prettig...

Liefs,
    Sam

3. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Je kunt beter niet teveel drinken en pas na 4 uur een ovutest doen. Ik drink vanaf 13:00 bijna niks meer, en als ik dan thuis kom doe ik een test. Het kan ook zijn dat je ovutest later in je cyclus + aangeeft. Dat had ik deze keer ook. Ik had zaterdag en zondag een hele positieve test en gisteren was hij weer -. Succes!

4. caro1978

caro1978 Bekend lid

25 feb 2008
    787
    0
    0
    gelderland
    ik gebruik de ovu test van clear bleu, die moet je 20 sec in je urine houden (ik vang het op ben anders bang dat de straal net de verkeerde kant op gaat hahaha) ik heb niet de digitale maar met die streepjes 1 controlestreep en een streep voor je lh stijging. ik heb gisteren positief getest, dan heb je duidelijk 2 dikke strepen. maar vandaag en de dagen ervoor zie je eigenlijk alleen de controlestreep. ik heb eigenlijk ook nog geen ander merk geprobeerd, deze bevalt me wel. die speekseltesten schijnen onbetrouwbaar te zijn

greetz caro

5. Wybje

Wybje Lid

3 mrt 2008
    55
    0
    0
    Hoi,
    Ik gebruik die van mat care en ga ongeveer vier uur voor het testen even niet plassen en drink niet zo heel veel. Dat werkt bij mij best goed!
    Succes

Wybje

6. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    ik gebruik de ovu testen van clear bleu de normale niet de digitale, ik vind ze erg handig werken, ik doe de test altijd 's morgens meteen nadat ik ben opgestaan. Heb ook een keer de digitale gebruikt, geeft wel meer zekerheid, maar had deze maand de verkeerde gekocht :S niet op zitten letten. Ik vind met de digitale dat het meteen duidelijk is of geen smiley of wel, en geen gedoe van is dat streepje nou donkerder? of toch niet?

7. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    ik heb die van mij net in mijn album gezet, kun je even kijken!

8. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Wauw Jess1, dat zijn mooie positieve testen.....om jaloers op te zijn! Bij mij blijft het e streepje tot nu toe altijd iets lichter dan de controle streep. (Mat Care)

9. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Heb ook een foto van mijn testen in mijn album gezet, ben benieuwd naar jullie reacties hierop?!?!?!

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ga vanaf de volgende cyclus beginnen met de persona. Dan mag je gewoon met ochtendurine testen. Nu blijkt dat ik soms geen (goede) eisprong heb. Het progesteron is dan te laag. Terwijl de echo's er goed uit zien. Ik ben benieuwd of ik van de persona dan wel een positieve test krijg.

11. caro1978

caro1978 Bekend lid

25 feb 2008
    787
    0
    0
    gelderland
    hoi mieke74 heb de foto gezien en zou zeggen dat die van de 15e positief op lh is, aangezien er een donker streepje te zien is op de andere niet, gebruik je wel genoeg urine voor de tests? als ik mijn stijging heb dan is het streepje in z'n geheel donkerder, eigenlijk even donker als de controlestreep. heb helaas geen foto, gooi ze eigenlijk meteen weg sorry :rolleyes:

groetjes caro

12. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    mieke: ik denk dat die van jou morgen wel + zal zijn!

13. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    dit is trouwens mijn 3e ronde met ovutests en de 1e keer met zulke duidelijke!

14. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Ik heb die van mat care. Werken prima!
    Ik moet wel zeggen dat je altijd op de zelfde tijd en zelfde omstandigheden moet testen. Heb 1 keer een aantal uur later getest dan normaal en had gelijk een heel andere uitslag.

Deel Deze Pagina