Meiden ik heb al twee dagen een positieve ovulatietest. Onderste test is van vanochtend. Foto gelijk genomen. Afgelopen drie dagen gemeenschap gehad. Heeft het nog zin om vanavond een poging te wagen? Ik dacht dat ik ooit heb gelezen dat je moet vrijen als je op het begin van je piek bent, omdat je een positieve test nog steeds kan hebben als je ei al gesprongen is?
Mij is hier op het forum verteld dat je moet uitgaan van de donkerste test.. mijn ovulatietesten waren ook een paar dagen positief. De onderste lijkt me het donkerste en dus de piek. Het lijkt me voldoende als je de afgelopen 3 dagen gemeenschap hebt gehad. Bij mij ging de dag na de donkerste test mijn temp omhoog. Ik ga voor je duimen!
Je eisprong vindt binnen 48 uur NA positieve test plaats. Dus als je gisteren een positieve test had, kan je eisprong morgen ook nog plaatsvinden. Ik zou dus zeker niet alleen op dag van positieve ovulatietest gaan vrijen! Maar ook zeker de dagen erna. Aan een positieve ovulatietest kun je helaas je eisprong zelf niet aflezen. Alleen de LH-PIEK. Bovendien is een positieve ovulatietest ook geen garantie dat je eisprong ook daadwerkelijk plaatsvindt.
Ik vind je voorgaande testen eigenlijk nog niet helemaal positief en denk dat je met de laatste pas je piek hebt... zou uitgaan dat je vanaf je laatste test tussen dan en 48u je eisprong hebt eigenlijk. Zou zeker nog ff door klussen
Bedankt voor jullie antwoorden meiden. Gister avond niet gelukt om het gezellig te maken waren erg moe. Misschien vanavond nog een kans geven. Zo net getest en is nog steeds positief. Ik denk dat ik vanavond nog wel goed zit.