Ik ben nieuw op het forum en hoop ervaringen te delen en antwoorden te vinden. Wij proberen sinds sept 10 zwanger te worden. Ondanks bijna 16 jaar pilgebruik, na het stoppen snel regelmatige cyclus. Vorige maand een week voor het ongesteld worden 3 dagen beetje bruine afscheiding gehad. Heel weinig, alleen inlegkruisje nodig gehad ter bescherming, was meer na het plassen. Ongesteldheid is daarna volgens cylcus gekomen. Deze maand is het anders. 6 dagen na ovulatie, 7 dagen voor menstruatie ben ik wat bruin bloed gaan verliezen. Ook weer alleen na plassen beetje bruin, i.kruisje alleen ter bescherming nodig maar nu duurt dit niet 3 dagen maar al 7 dagen en vandaag moet eigenlijk mijn menstruatie beginnen. Heb heel af en toe een kleine hele llichte kramp onder in mijn buik gevoeld. Je hoopt toch tegen beter weten in maar m.i. kan het geen innesteling zijn, het duurt al zo lang. Maar al een week "ongesteld" en nog een normale ongesteldheid er bovenop lijkt me ook erg lang... Iemand ervaring hiermee??? Ik hoop het want na maar een half jaar (wat toch voelt als lang voor mij) twijfel ik zo ongeveer aan heel mijn lijf. Ben nu 5 weken bezig met tarwekiemolie, mischien daar maar weer mee stoppen? O,ja, we willen niet verder als een huisarts, zie het niet zitten om op bijna 35jr nog door de mangel gehaald te worden op het ziekenhuis.
Het komt me bekend voor. Toen ik stopte met de pil een mooie cyclus en na ong 8 maanden opeens bruinverlies voor menstruatie. En dan ook een week ervoor, net als jij. Na een paar maanden werd het bloedverlies wat korter en nu is het ong 3 dagen voor menstruatie. Volgens de huisarts en de gyn kan het geen kwaad, maar ik heb er zelf geen fijn gevoel bij. Ik heb ook een paar maanden tarwekiemolie geslikt, maar dat heeft niks aan mijn cyclus veranderd.
Hoi Leentje78, wat fijn om zo snel een reactie te krijgen en wat voor 1. Het voelt fijn herkenning te lezen. Het is zeker niet fijn want de eerste gedachte is innestelingsbloeding maar dan blijft het duren... daarbij is zo lang afscheiding ook echt geen lolletje. Ik hoop dat het een eenmalige actie is van mijn lichaam, twijfel/ hoop slaat toch toe tegen beter weten in.
Even een update, in de periode na mijn ovulatie regelmatig duizelingen gehad en ik begin pukkeltjes te krijgen. Again, het zal wel meer de hoop zijn als verstand maar toch. Vandaag zou ik dus echt ongesteld moeten worden maar sinds vanmorgen juist geen afscheiding meer. Nu twijfel ik of het toch innestelingsbloeding zou kunnen zijn geweest of gewoon 1 week te vroeg lang en licht ongesteld. Durf bijna geen test meer te doen want die heb ik al 3x voor niets gebruikt in de laatste maanden. Ik ben gewoon een beetje bang voor de teleurstelling...
Ik kan je verder niet helpen, maar herkenning is altijd fijn he! Zou wel mooi zijn als het bij jou een innesteling is en dat je gewoon zwanger blijkt te zijn. Ik begrijp je angst om te testen, iedereen keer zo'n omo witte test maakt je alleen nog maar verdrietiger. Ik zou het nog een dag afwachten en als je morgen nog niet ongesteld bent, zou ik overmorgen toch eens een testje doen. Ik vind het bijzonder dat je zo direct kan zeggen dat je de medische molen niet in wil. Ik heb altijd gezegd dat ik heel ver zou gaan om een kindje te krijgen, maar nu het dichtbij komt vind ik het eng.
Hoi Leentje, ik vrees dat ik toch ongesteld ga worden, dan maar naar de volgende ronde. herkenning en/of gewoon een luisterend oor is idd super fijn. Ik en mijn echtgenoot waren daar samen heel snel over uit. de natuur z'n beloop laten gaan en we zien wel. Alleen is het wel pittig hoor want het loslaten is moeilijk, zeker omdat ik "al" 35 wordt en het klokje tikt. Maar ja, wij zijn elkaar pas laat tegen gekomen dus het loopt nu zoals het loopt. wens is wel groot en om me heen worden vrienden en familie zwanger alsof het niets is. Dat is ook de natuur zullen we maar denken. bedankt voor je reactie!!