Placentavraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Silly, 10 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Hoi,

Ik heb de volgende vraag.
    Over twee weken krijg ik nog een echo i.v.m. een laagliggende placenta welke bij de 20 weken echo is geconstrateerd.Heb vernomen dat in de meeste gevallen deze placenta alsnog door de groei van de baarmoeder omhoog getrokken wordt waardoor ik alsnog normaal zou kunnen bevallen.

Nou moet ik toch in het ziekenhuis bevallen omdat bij m'n 1e bevalling de placenta (in z'n totaliteit) niet los kwam en via een operatie toen is verwijderd. Heeft dit iets met de nu laagliggende placenta te maken?

Ik heb al wel af en toe last van een harde buik en een soort druk onderaan m'n vagina. Ook heb ik soms krampen (lijken op menstruatie-achtige krampen). Ook soms heftig steken ter hoogte van m'n mild. Is dit normaal of kan dit met die laagliggende placenta te maken hebben?

De kans is natuurlijk groot dat alles in orde is bij m'n 3e echo maar voel me toch onzeker.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Silly

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Silly,

De klachten die je aangeeft lijken me niet te maken te hebben met de ligging van de placenta. Ook dat de vorige keer de placenta niet vanzelf los kwam, lijkt mij los te staan van het gegeven dat je placenta bij 20 weken laag lag. De krampen die je omschrijft en de harde buik, zijn vaak een seintje van je lichaam het iets rustiger aan te doen. Bij een tweede kindje heb je vaak minder tijd om rustmomenten voor jezelf in te bouwen, maar probeer het.

Lonneke

Deel Deze Pagina