eindelijk ongesteld! of toch niet?

Discussion in 'Zwanger worden' started by ann82, Aug 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    Eind april ben ik gestopt met het slikken van de pil. Al die tijd geen menstruatie gehad. Stond op het punt om naar de gynacoloog te gaan want ruim 3 maanden geen menstruatie ging me toch niet lekker zitten.
    Gisteren had ik een zeurderige onderrug en vanochtend de eerste tekenen van ongesteldheid.
    Nu ben ik al bekend met de gynacoloog vanwege zeer heftige menstruatiepijnen, maar gelukkig waren er geen afwijkingen te vinden.
    Nu komt het vreemde, ik voel nu helemaal niets. Normaal gesproken kon ik niet eens lopen vanwege de krampen en nu voel ik me alleen een beetje wazig.
    Na wat gelezen te hebben op dit forum kan het ook innestelingbloed zijn?
    Omdat ik totaal nog geen zicht had op mijn cyclus heb ik wel af en toe een ovulatietest gedaan en die was 1 1/2 week terug wel positief. Is dit vergeefse hoop?
    Ik heb in ieder geval toch een eisprong gehad, want anders heb je toch geen menstruatie?
    wat vinden jullie?
    liefs Ann

2. Loe

Loe Niet meer actief

Als het anderhalve week terug is, zou je, als je echt zekerheid wilt,een zw. testje kunnen doen.
    Ik heb de eerste drie maanden na het stoppen met de pil zulke rare dingen meegemaakt! Ikv oelde me net zwanger, kon geen eten zien, voelde me ziek enz.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je kunt ook ongesteld worden zonder eisprong. Dat je ongesteld wordt, wil niet zeggen dat je een eisprong hebt gehad!

Verder kan je menstruatie met de pil (pilbloeding) verschillen met wat je voelt als je weer echt ongesteld bent. Je klachten kunnen erger zijn of zelfs veel minder. Zelfs de ongesteldheid zelf kan verschillen (de hoeveelheid bloed die je verliest).

Wil je zekerheid of je al dan niet zwanger bent, dan kun je over een paar dagen sowieso voor de zekerheid nog even een zwangerschapstestje doen.

4. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    Nou dit is geen ongesteldheid merk ik nu. Ik heb nu verder helemaal geen bloedverlies meer. Het was alleen vanochtend vroeg en verder nada!
    we wachten het maar weer rustig (nouja;)) af
    grt. ann

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Hoi Ann,
    Het kan van alles zijn en aangezien ontpillen de meest vreemde reacties op je lichaam geeft... Maar ik hoop natuurlijk voor je dat je misschien zwanger bent (mijn moeder was ook zwanger van mij zonder nog ongesteld te zijn na gebruik van de pil).
    Bij mij duurde het overigens ongeveer 7 maanden voordat ik voor het eerst ongesteld werd. Ik geloof dat een dokter pas met een jaar echt er iets aan laat doen, behalve als je rond de 30 of ouder bent en een kinderwens hebt. Gelukkig was mijn dokter heel makkelijk en stuurde me meteen door naar de gynaecoloog. Dit bleek niet meer nodig.

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje Niet meer actief

Doe een zwangerschapstest voor de zekerheid! Duim ervoor... en we zien wel of je zwanger bent of niet :D ....
    Slaat deze negatief uit en je bent nog steeds niet ongesteld geworden doe deze dan over 1 week nog eens een keertje, want als dit je innesteling zou de test na 1 week wel hcg vinden.

Het kan ook zijn dat je menstruatie anders is omdat je lichaam helemaal in de war is.

7. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    Dat mijn lichaam moet ontpillen weet ik. Ik heb al vele verschijnselen gehad en dat accepteer ik. Maar ruim 3 maanden geen menstruatie, zeg maar 15 weken, vind ik moeilijker te bevatten. Ik heb er geen controle over en vooral, ik kan niet op mijn lichaam vertrouwen.:(

8. Chocoladekoekje

Dat is zeker moeilijk ja ...
    Maar toch zou ik het dus heel goed in de gaten houden of je nu wel of niet zwanger bent dus tot die tijd 1 keer in de zoveel tijd toch een zwangerschapstest doen zolang jullie onveilig seks hebben en aan de foliumzuur gaan als je daar nog niet over nagedacht hebt.

9. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    ik slik al 4 maanden trouw mijn folium;)
    Thanx voor de reacties trouwens! Lekker om hier eens te spuien, mijn man kan ook niet alles op bordje blijven krijgen hihihi!

10. Chocoladekoekje

haha, kan wel alleen niet iedere man kan daar net zo goed mee om gaan.
    Nou veel succes verder, en goed van je dat je daar al aan gedacht hebt! Maar probeer toch een goedkope test te doen 1 keer in de week bijvoorbeeld de Kruitvat test 2 voor 5 euro daar kan je toch al 2 weken mee vooruit voor 5 euro...

Zo zit je niet in de onzekerheid en kun je het makkelijk in de gaten houden en hoef jij je daar niet druk over te maken ;).

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Het klinkt als een spotting en dat de ongi nog niet door wil zetten. Dat heb ik nu 2x gehad en dat begon met bruine afscheiding een week na de eisprong. Soms ging dat weer weg en uiteindelijk werd ik een week later toch ongesteld.
    Maar je weet natuurlijk nooit...

12. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    bedankt saskia, jouw omschrijving lijkt er inderdaad op. Ik zal blij zijn als mijn menstruatie eindelijk doorzet, wacht er nu al te lang op!

13. asje79

asje79 Actief lid

May 20, 2009
    203
    1
    18
    Hoi hoi!

ik ben sinds januari gestopt met de pil en ik ben de eerste keren heel kort ongesteld geweest, maar max 2 dagen. Misschien is dit bij jou ook zo Ann? Maar die stomme cyclus, ik word er helemaal simpel van! Werd ik de eerste keer na 35 dgn ongesteld, daarna 37-35-39 en vandaag zitten we op dag 49 en nog niks!! aaargh. En niet zwanger, want negatief getest. Is het mogelijk dat je een keer overslaat? Nu zijn wij nog niet bezig, maar hadden het plan om in september te beginnen voor onze eerste. Vond het ook wel prettig dat mijn cyclus dan weer normaal zou zijn, maar niet dus :( De pil is maar een stom ding.

Groetjes, Astrid

14. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    Nee, ik ben helemaal nog niet ongesteld geweest. Nu had ik zondag, na het vrijen, een klodder helder bloed. Maandag kramp in mijn onderrug en gisteren wat bruin bloed, niet eens de moeite voor een maandverband bleek achteraf.
    Ik weet het dus echt niet. kan niet eens mijn eisprong of iets uitrekenen omdat ik helemaal geen cyclus heb!
    de pil was altijd erg fijn, maar nu is het inderdaad een stom ding hahaha!

Share This Page