Ovulatie.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Unapalabra, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unapalabra

26 feb 2010
    20
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 21 jaar, en zit al ruim 4 jaar niet meer aan de pil. Heb in die jaren niet altijd geslachtsgemeenschap gehad in de juiste periodes. Vandaar dat ik waarschijnlijk nooit zwanger ben geworden! Ben niet altijd even sexueel actief geweest en er ook nog niet echt klaar voor.
    Maar nu wil ik het wel heel graag, mijn menstruatie is altijd best wel onregelmatig, soms ben ik op tijd, en soms 2 weken OVER tijd.
    Nu heb ik voor het laatst gemenstrueerd op de 14e van februari, dat duurde circa 4 á 5 dagen, de 20e geslachtsgemeenschap gehad en de 22e voelde ik dat ik mijn ovulatie had, de 24e weer geslachtsgemeenschap gehad.
    Als ik ovuleer voel ik dat normaal gesproken niet echt (of misschien niet bewust van geweest), maar deze keer voelde ik rechts onder een trekkerige pijn, en heel veel witte afscheiding, krijg ook wat meer puistjes, maar het voeld niet zoals als ik ongie moet worden.
    Nu vraag ik naar meningen, wat dit kan betekenen voor mij? Werkt dit in mijn voordeel om zwanger te worden?
    Ik kijk uit naar jullie ervaringen of meningen!

Groetjes,
    (UnaPalabra)

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    er is indd een kans dat je je eisprong hebt gevoelt op dag 22.
    wat je omschrijft klinkt wel als ovulatie pijn.
    als je de 20e nog sex hebt gehad en de 22 is indd je eitje gesprongen dan zit er wel een kans op bevruchting in.
    sperma blijft gemiddeld 72 uur in leven.
    eitje blijft na de sprong zo'n 12 a 24 uur in leven dus de sex van de 24e is waarschijnlijk te laat geweest.
    je kan er nu van uit gaan dat je nog tot 8 maart moet wachten tot je meer weet want dan zou je ongesteld moeten worden.

succes!

Deel Deze Pagina